پنج سلاح مبارزه با گرسنگی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
پنج سلاح مبارزه با گرسنگی

مبارزه با گرسنگی و مبارزه با چاقی

مجله سلامتاحساس گرسنگی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث چاقی می‌شود.خبر خوب این است که ترکیب غذایی خاصی شناخته شده است که باعث القای احساس سیری طولانی مدت تر و کاهش تولید هورمون گرسنگی می‌شود. مواد غذایی خاصی برای مبارزه با گرسنگی شناخته شده‌اند که در این مطلب به این مواد غذایی اشاره می‌کنیم.

5 ماده غذایی برای مبارزه با گرسنگی

در اینجا پنج ماده غذایی طبیعی برای مبارزه با گرسنگی را که می‌توانند به شما برای مبارزه با چاقی کمک کنند ، معرفی می‌کنیم:

1) تمشک برای مبارزه با گرسنگی

در حالی که بسیاری از انواع توت‌ها مزایای درمانی دارند، تمشک به طور برجسته به عنوان ماده غذایی مبارزه با گرسنگی ،شناخته شده است.یک فنجان تمشک قرمز منجمد تنها 80 کالری و میزان زیاد( 9 گرم) فیبر دارد. در واقع، تمشک یکی از غنی‌ترین منابع فیبر است که می‌توانید پیدا کنید. نه تنها یک رژیم غذایی با فیبر بالا باعث احساس سیری زودرس و طولانی مدت تر می‌شود،بلکه میل شدید به غذا را نیز کاهش می‌دهد و برای مبارزه با گرسنگی مفید است.تمشک همچنین دوز دلچسبی از ویتامین C، منگنز و پتاسیم را برای بدن فراهم می‌کند.
خوردن تمشک تازه در تابستان لذت بخش است.اما خوردن این توت خوشمزه را به فصل تابستان محدود نکنید. شما می‌توانید در تمام طول سال،تمشک قرمز منجمد بخرید. آن‌ها را در دمای اتاق برای چند دقیقه، گرم کنید و سپس آن را به غلات سرد ، سالاد و یا ماست اضافه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. یک راه آسان برای لذت بردن از تمشک برای مبارزه با گرسنگی ،خوردن آن در یک صبحانه خوشمزه است. 1 فنجان از تمشک قرمز منجمد را با یک فنجان شیر بدون چربی با یک موز متوسط به مدت 60 ثانیه ترکیب کنید،سپس آن را به عنوان صبحانه میل کنید و روز خود را شروع کنید.

تمشک برای مبارزه با گرسنگی

2) جلبک دریایی چاشنی مرسوم برای مبارزه با گرسنگی

جلبک دریایی بیش از اینکه یک چاشنی مرسوم سنتی باشد، اشتها شکن است.برای جلبک دریایی مزایایی مانند کنترل اشتها ، مبارزه با گرسنگی و کاهش وزن شناخته شده است. این ماده، حاوی مقدار زیادی از پروتئین و فیبر محلول است که به هضم غذا کمک کند و قند خون و اشتها را کنترل می‌کند.
شیمی‌دان‌های ژاپنی دریافته‌اند که رنگ‌دانه قهوه‌ای به نام فوکوزانتین در واکامه (یک جلبک دریایی که اغلب در سالاد و سوپ استفاده می‌شود) وجود دارد که باعث کاهش وزن می‌شود. مطالعه‌ای در دانشگاه هوکایدو ژاپن انجام شد که در آن،هنگامی که به طور منظم فوکوزانتین به مواد غذایی موش‌های چاق اضافه کردند، 5 تا 10 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند. فوکوزانتین با تحریک تولید یک پروتئین که سوزاندن چربی را افزایش می‌دهد کار می‌کند. جلبک دریایی را در غذاهای قومی ، فروشگاه‌های مواد غذایی و همچنین در فروشگاه‌های مواد غذایی آسیایی و یا سلامت می‌توانید پیدا کنید.شما می‌توانید آن را در سوپ، خورش استفاده کنید. همچنین برخی از تنقلات جلبک دریایی بو داده نیز برای مبارزه با گرسنگی وجود دارد.آن‌ها ویتامین و مواد معدنی زیادی دارند و کالری آن‌ها بسیار پایین است. 10 تکه آن فقط 30 کالری دارد.

جلبک دریایی چاشنی مرسوم برای مبارزه با گرسنگی

3) پسته و سایر آجیل‌ها و مبارزه با گرسنگی

ممکن است از دیدن این مورد در این لیست تعجب کنید اما مطالعات نشان می‌دهد که بر خلاف تفکر رایج، پسته و دیگر آجیل‌ها به مبارزه با گرسنگی و وزن کمک می‌کند.آجیل ممکن است به احساس سیری طولانی مدت تر شما کمک کند و تحقیقات اولیه نشان می‌دهد کالری آن‌ها به طور کامل توسط بدن جذب نمی‌شود. در خوردن پسته با پوسته چه مزیت‌هایی وجود دارد؟یک مطالعه مقدماتی از دانشگاه ایلینوی شرقی نشان می‌دهد که افرادی که پسته با پوسته مصرف می‌کنند، 41٪ کالری کمتری نسبت به کسانی که پسته بدون پوسته می‌خوردند مصرف می‌کنند. نویسندگان می‌گویند پوسته خالی پسته ممکن است یک نشانه بصری مفیدی باشد برای اینکه فرد بداند چه مقدار پسته خورده است، در نتیجه به طور بالقوه شما را به خوردن پسته کمتر تشویق می‌کند. آجیل را می‌توانید به غلات، حبوبات، ماست و حتی دسر مورد علاقه خود اضافه کرده و میل کنید. همچنین پسته را می‌توانید به صورت ترکیبی همراه با زغال‌اخته و دانه آفتابگردان بخورید.

پسته و سایر آجیل‌ها و مبارزه با گرسنگی

4) مبارزه با گرسنگی با مصرف حبوبات (لوبیا، نخود، عدس، سویا و نخود)

حبوبات اصلی‌ترین مواد غذایی برای مبارزه با گرسنگی هستند چرا که آن‌ها با فیبر، نشاسته مقاوم و پروتئین آهسته به هضم بسته بندی شده‌اند.در واقع یک مطالعه در مجله تغذیه و رژیم‌های غذایی بشر، نشان داد که افراد چاقی که رژیم غذایی غنی از لوبیا را رعایت کردند،در طول 16 هفته، 5 کیلوگرم وزن از دست دادند همچنین سطح کلسترول خون آن‌ها نیز افزایش یافت.همچنین مطالعه دیگری نشان داد که افرادی که روزانه یک فنجان حبوبات می‌خورند،31% احساس سیری بیشتری نسبت به کسانی که حبوبات مصرف نمی‌کنند،دارند.حبوبات را به شکل‌های مختلفی می‌توان مصرف کرد،همراه با سوپ،سالاد و …

مبارزه با گرسنگی با مصرف حبوبات (لوبیا، نخود، عدس، سویا و نخود)

5) تخم مرغ غذای مناسب برای مبارزه با گرسنگی

تخم مرغ یکی دیگر از ابزارهای مبارزه با گرسنگی است.مطالعه‌ای در مجله اروپایی تغذیه انجام شد که در آن دریافتند: هنگامی که مردم برای صبحانه تخم مرغ خوردند، در کل روز 438 کالری کمتر نسبت به کسانی که صبحانه مواد غذایی دیگری خوردند،مصرف کردند.آن‌ها دریافتند خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه ممکن است به کنترل و مبارزه با گرسنگی برای مدت 24 ساعت کمک کند. نکته مهم این است که، برای کنترل سطح کلسترول خون ، 1 تخم مرغ در روز مصرف کنید و مصرف بیشتر آن را محدود کنید.

تخم مرغ غذای مناسب برای مبارزه با گرسنگی


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر