مرگ دو آمریکایی با خوردن پنیر شیر خام

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مرگ دو آمریکایی با خوردن پنیر شیر خام

مرگ در اثر مصرف پنیر شیر خام

اخبار سلامت : لیستریا مونوسیتوژنز یک خطر بهداشتی مرتبط با محصولات لبنی غیر پاستوریزه است که می‌تواند عفونت‌های جدی و گاهی اوقات کشنده در کودکان، زنان باردار و افراد مسن ایجاد کند. اگر چه این عفونت در افراد سالم ممکن است با نشانه‌های کوتاه مدت مانند تب بالا، سردرد شدید، سفتی، تهوع، درد شکم و اسهال همراه باشد، اما عفونت لیستریا می‌تواند موجب سقط جنین، مرده زایی و عفونت جنین در زنان باردار شود. اخیراً در آمریکا دو نفر در اثر ابتلا به لیستریا به خاطر مصرف پنیر شیر خام ، جان باختند. مقامات محلی گفته‌اند که مرگ و میر در ورمونت و کانکتیکات رخ داده است و احساس بیماری در چهار نفر دیگر در نیویورک و فلوریدا نیز بعد از خوردن این پنیر شیر خام که توسط صنعتگران شمال نیویورک (Vulto Creamery) تهیه شده بود، گزارش شده است.

نگرانی‌ها راجع به مصرف پنیر شیر خام

سازمان غذا و دارو گفت: شیوع بیماری لیستریا در تاریخ بین 1 سپتامبر سال گذشته تا 22 ژانویه آغاز شده است و همه این شش نفر در بیمارستان بستری شدند و دو نفر آن‌ها در اثر این بیماری مردند. سازمان غذا و دارو دستور جمع آوری و بررسی کیفی محصولات این شرکت را داده است. به خاطر وجود یک گونه لیستریا در پنیر شیر خام این شرکت، فراخوانی مبنی بر برگشت محصولات این شرکت را داده‌اند تا تعداد مبتلایان به لیستریا افزایش نیابد.

مرگی که در اثر مصرف پنیر شیر خام در آمریکا رخ داده است، نگرانی مقامات آمریکا را راجع به قوانین تولید پنیر و پنیر شیر خام که تنها حدود یک دهه است که در آمریکا تولید می‌شود، بر انگیخته است. همچنین شیوع بیماری لیستریا، نیز بحث راجع به پنیر شیر خام، را احیا کرده است. به طور کلی بحث خطر آلودگی به لیستریا در پنیرهایی که از شیر غیر پاستوریزه تهیه شده‌اند، بسیار بالا است و به همین دلیل مسئولان باید راجع به مراحل تولید، کنترل کیفی و همچنین مصرف پنیر شیر خام تصمیم گیری درستی کنند.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر