عصاره شربت افرا و افزایش فعالیت آنتی بیوتیکی

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
عصاره شربت افرا و افزایش فعالیت آنتی بیوتیکی

عصاره شربت افرا و خواص ضد باکتریایی

اخبار سلامتهمان‌طور که در مطالب قبلی راجع به خواص عصاره شربت افرا اشاره کردیم، عصاره شربت افرا نسبت به قند، حاوی میزان بیش‌تری مواد مغذی مفید، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتوکمیکال‌ها (ترکیبات شیمیایی که به‌طور طبیعی در گیاهان وجود داشته و خاصیت درمانی دارند) هستند که این ترکیبات، مسبب مزایای زیاد شربت افرا مانند کاهش التهاب و کنترل قند خون هستند. جدیدترین اخبار راجع به شربت افرا نیز شما را از مزایای جالب و مهم دیگر این شیرین کننده طبیعی مطلع می‌کند. تحقیقاتی که در نشست سالانه انجمن شیمی آمریکا (ACS) منتشر شده است، نشان می‌دهد که عصاره شربت افرا که در کابینت آشپزخانه خود گذاشته‌اید، می‌تواند پتانسیل کاهش میزان آنتی بیوتیک مورد نیاز برای کشتن باکتری‌های بیماری زا را داشته باشد.

نتایج آزمایش‌های انجام شده راجع به عصاره شربت افرا

یک تیم از محققان دانشگاه مک گیل در مونترال با انجام یک سری از آزمایشات در شرایط آزمایشگاهی و آزمایش بر روی مدل‌های حشرات، دریافتند که عصاره شربت افرا غنی از فنولیک (مسئول رنگ دادن به شربت افرا) است که آن، اثر هم افزایی در آنتی بیوتیک‌هایی که معمولاً استفاده می‌شوند، دارد و به دارو اجازه نفوذ بیش‌تر به باکتری را می‌دهد و موجب می‌شود که دارو به راحتی تأثیر خود را بر روی باکتری بگذارد. در واقع شربت افرا با افزایش اثر آنتی بیوتیک‌ها، مقدار آنتی بیوتیک مورد نیاز برای کشتن باکتری‌ها را تا 97٪ کاهش می‌دهد. محقق ارشد این مطالعه، ناتالی توفنکجی (Nathalie Tufenkji)، استاد دانشکده مهندسی شیمی در دانشگاه مک گیل، در اصل از چندین سال پیش، به مطالعه راجع به پتانسیل ضد میکروبی عصاره شربت افرا علاقه‌مند شد و در نهایت این مطالعه بزرگ راجع به شربت افرا را رهبری کرد.

شربت افرا یک عصاره ضد باکتری

شربت افرا غنی از ترکیبات فنلی است که این ترکیبات فنلی یک بخش ضروری از رژیم غذایی انسان می‌باشد و در طب سنتی نیز استفاده می‌شده و خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی زیادی دارند. ترکیبات فنلی همچنین می‌توانید رفتار باکتریایی را تغییر دهید. ناتالی توفنکجی می‌گوید که اگر ترکیبات فنلی را آب و شکر عصاره شربت افرا جدا کنیم، می‌توانیم عصاره باارزش ضد باکتری تهیه کنیم.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر