نکات طلایی مثبت اندیشی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
نکات طلایی مثبت اندیشی

مثبت اندیش باشید

مجله پزشکی و سلامتالبته مثبت اندیشی به این معنا نیست که همیشه لبخند بر روی گونه‌هایتان باشد و اتفاقات پیرامون خود را نادیده بگیرید. لازم نیست که واقعیت را نادیده بگیرید و یا وانمود کنید که همه چیز بر وفق مراد است. حتی تغییرات کوچکی در نگرش می‌تواند تأثیرات قبل توجهی در میزان شادی داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که شکرگزاری و قدردانی به انسان کمک می‌کند که تجربه‌های بهتر، افسردگی کمتر و احساس خوشایندتری در مورد خود داشته باشد.

راه‌هایی برای ارتقای مثبت اندیشی

از دیگران به خاطر محبت‌هایشان قدردانی کنید

وقتی که فردی کاری می‌کند که زندگی شما آسان‌تر پیش برود از او به خاطر محبتش قدردانی کنید. نه تنها این کار سبب تداوم خوبی‌ها می‌شود بلکه باعث افزایش خوشحالی فرد مقابل و افزایش قوای ذهنی و شادی خودتان می‌گردد. این کار نشان می‌دهد که همه با هم در ارتباط هستیم و ما جدا از پیرامون خود نیستیم.

یک دفترچه سپاسگزاری داشته باشید

نوشتن اتفاقات خوشایندی که در طول روز برایتان اتفاق افتاده است این دفترچه در مدت زمان کوتاهی می‌تواند نوع نگرش و سطح انرژی ذهنی را تغییر دهد. احساس ارتباط در دیگران و خوبی‌های دیگران را دیدن شما را پر از خوبی می‌کند.

خاطرات خوب را به یاد آورید و از هر فردی نکات خوبی را یاد بگیرید

این کار باعث می‌شود که به مرور زمان یاد بگیرید که بیشتر خوبی‌ها را ببینید.

سعی کنید در وقایع ناخوشایند نکات مثبتی را ببینید

حتی در دردناک‌ترین وقایع نیز درس‌های بزرگی برای یادگرفتن وجود دارد. یک واقعه منفی در گذشته را بازنگری کنید، چه چیزهایی می‌توانید از آن اتفاق یاد بگیرید؟ معمولاً درس‌های معناداری در اتفاقات وجود دارد که برای سال‌های پیش رو یک گنجینه با ارزش به حساب می‌آیند. در این گونه اتفاقات است که فرد قوی‌تر و با شهامت تر می‌شود.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر