احساس بد افراد چاق درباره اضافه وزن

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
احساس بد افراد چاق درباره اضافه وزن

حس بد راجع به اضافه وزن افراد چاق

اخبار سلامتاکثر افرادی که اضافه وزن دارند ، دائماً احساس بدی نسبت به چاقی خود داشته و از اندام نامتناسب خود خجالت می‌کشند.حس بدی که نسبت به چاقی و اضافه وزن افراد چاق دارید ، نه تنها تأثیر مثبتی در کاهش وزن ندارد ، بلکه احتمال بیماری‌های دیگر را افزایش می‌دهد.

جدیدترین مطالعه راجع به ارتباط احساس فرد نسبت به اضافه وزن و احتمال بیمار شدن

یک مطالعه جدید در دانشگاه پنسیلوانیا که پنجشنبه در مجله چاقی منتشر شده است، نشان داد که احتمال بیماری‌های قلبی در افراد چاقی که حس بدی نسبت به وزن خود دارند، بیش‌تر از افراد دیگر است.
در این مطالعه نزدیک به 200 شرکت کننده ، به دو گروه جدا تقسیم شدند.یک گروه سطح “بالایی” از احساس بد نسبت به چاقی- مانند احساس غیر جذاب بودن و یا تنبلی به خاطر اضافه وزن- و گروه دیگر سطح “پایین‌تری” از احساسات بد را داشتند. محققان دریافتند ، احتمال سندرم متابولیک ، تری گلیسیرید بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد در گروه “بالا” ، بیشتر از افراد گروه “پایین” است.

به اضافه وزن افراد چاق کنایه نزنید

یک تصور غلط در میان مردم این است که کنایه زدن به افراد چاق به آن‌ها کمک می‌کند که به کاهش وزن فکر کنند و سلامتی خود را باز یابند ، اما تحقیقات نشان می‌دهد که کنایه زدن و گفتن جملاتی مانند “چقدر چاق شدی” ، نه تنها کمکی به افراد چاق در کاهش وزن نمی‌کند ، بلکه این کنایه‌ها باعث می‌شود که احساس بد این افراد نسبت به اضافه وزن بیش‌تر شود و این احساس بد باعث مریض شدن آن‌ها از لحاظ جسمی می‌شود.

زمانی که فردی از اضافه وزن خود خجالت می‌کشد، مطمئناً از ورزش نیز دوری کرده و به خاطر احساس خجالت و استرسی که دارد ، میزان کالری بیش‌تری دریافت می‌کند. این مطالعه جدید ، ارتباط معنی داری بین احساس درونی نسبت به اضافه وزن و ابتلا به سندرم متابولیک و بیماری‌های قلبی پیدا کردند که این یافته‌ها نشان می‌دهد که احساس بد افراد نسبت به چاقی ، سلامتی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و احتمال بیماری‌های جسمی را بیش‌تر می‌کند.‌
بهتر است افرادی که دچار اضافه وزن هستند ، با مراجعه به متخصص تغذیه ، به فکر کاهش وزن باشند تا افکار منفی این افراد نسبت به چاقی‌شان موجب گسترش بیماری‌های دیگر در این افراد نشود.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر