تاثیر داروی دیابت بر درمان بیماری پارکینسون

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تاثیر داروی دیابت بر درمان بیماری پارکینسون

مطمئناً از خواندن تیتر خبر شگفت زده شده‌اید… بله عجیب است، اما شاید داروی دیابت بتواند به درمان بیماری پارکینسون کمک کند.

♥♥♥♥♥♥

تاثیر داروی دیابت بر درمان پارکینسون

اخبار سلامت : تحقیقات نشان می‌دهد که داروی دیابت (اگزناتید) که عمدتاً توسط افراد مبتلا به دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند کلیدی برای کمک به میلیون‌ها بیمار مبتلا به بیماری پارکینسون باشد. تاثیر داروی دیابت بر درمان بیماری پارکینسون به گونه‌ای است که نه تنها نشانه‌های بیماری را متوقف می‌کند بلکه می‌تواند در نهایت مانع پیشرفت بیماری پارکینسون در طولانی مدت شود.

درمان بیماری پارکینسون با داروی دیابت نوع 2

اگزناتید دارویی است که عمدتاً برای درمان دیابت استفاده می‌شود. این دارو یک آگونیست گیرنده GLP 1 یا glucagon-like-peptide-1 است که برای تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت استفاده می‌شود. محققان، در مطالعه‌ای که انجام دادند، شواهدی مبنی بر تاثیر داروی دیابت اگزناتید بر درمان بیماری پارکینسون کشف کردند.

محققان دانشگاه لندن در یک کار آزمایی تصادفی و کنترل شده تاثیر دارونما و داروی اگزناتید را بر درمان بیماری پارکینسون آزمایش کردند. شرکت کنندگان واجد شرایط بین 75-25 سال سن داشتند و به دو گروه تقسیم شدند، به 32 نفر از آن‌ها اگزناتید و به 30 نفر دیگر دارونما داده شد (در طول مدت مطالعه، شرکت کنندگان اطلاع نداشتند که به آن‌ها دارونما داده می‌شود) و روند پیشرفت و درمان بیماری پارکینسون در این دو گروه مقایسه شد.

محققان پس از سپری شدن 48 هفته درمان با این داروها و 12 هفته مطالعه دریافتند که شرکت کنندگانی که داروی اگزناتید دریافت کرده بودند، بهبود قابل توجهی در عملکرد و علائم بیماری خود گزارش دادند، در صورتی که گروهی که دارونما به آن‌ها داده شد، علائم بیماری‌شان بدتر شد. به نظر می‌رسد که تاثیر داروی دیابت اگزناتید بر درمان بیماری پارکینسون در دراز مدت بسیار مثبت است و پس از مدتی می‌تواند علائم بیماری پارکینسون را بهبود بخشد. با این حال به تحقیقات بیشتری برای درک عملکرد داروی اگزناتید و تاثیر داروی دیابت در درمان بیماری پارکینسون نیاز است.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر