تقویت مغز با این ویتامین

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: < 1 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تقویت مغز با این ویتامین

ویتامین  B6، ویتامینی بسیار مهم برای سلامتی

مجله پزشکی و سلامت : شاید فکر کنید با تمام غذاهایی که مصرف می‌کنید روزانه تمام ویتامین‌ها را دریافت می‌کنید، اما با توجه به گزارش‌های سالیانه وزارت بهداشت آمریکا که به صورت منظم وضعیت سلامتی مردم ایالات متحده را بررسی می‌کند، حدود 10 درصد آمریکایی‌ها دچار نوعی سوء تغذیه هستند و ویتامین‌های ضروری مانند ویتامین  B6 را به اندازه کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند.

ویتامین B6

 این ویتامین مهم به بدن کمک می‌کند تا بتواند سروتونین و نوراپی نفرین تولید کند. سروتونین و نوراپی‌نفرین مواد شیمیایی پیام رسانی هستند که ارتباط بین نورون‌ها را برقرار می‌سازند. این دو ماده برای متابولیسم بهتر بدن، عملکرد بهینه گردش خون و سیستم ایمنی ضروری هستند. برخی از مطالعات نشان داده است که کمبود ویتامین B6 می‌تواند متابولیسم و گردش خون را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار دهد. این ویتامین می‌تواند در تقویت حافظه، درمان دیابت و آسم، و آکنه مؤثر باشد.

چطور متوجه کمبود ویتامین B6 شویم؟

این کمبود بیشتر در افرادی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند و همچنین در مردمی که مشکلات کبدی و کلیوی داشته و یا غده تیروئید پرکاری دارند دیده می‌شود. ویتامین B6 بیشتر در گوشت، غذاهای دریایی، ماست و شیر وجود دارد.

به چه مقدار ویتامین B6 نیاز دارید؟

افراد بالغ 19 تا 50 سال روزانه 1.3 میلی گرم لازم دارند.

چگونه ویتامین B6 بیشتری جذب کنیم؟

غلات، هویج، اسفناج، سیب زمینی، شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ، ماهی، کبد، گوشت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر