چگونه با خستگی روماتیسم مقابله کنید؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چگونه با خستگی روماتیسم مقابله کنید؟

خستگی و بیماری روماتیسم

مجله پزشکی و سلامت : خستگی روماتیسم یکی از شایع‌ترین علائم بیماری روماتیسم است. بیماری روماتیسم مفصلی یک بیماری التهابی مفصلی است و موجب تورم ، درد و سفتی مفاصل می‌شود. اما کسانی که از روماتیسم مفصلی رنج می‌برند می‌دانند که این اختلال خود ایمنی ، می‌تواند منجر به خستگی روماتیسم نیز شود. خستگی روماتیسم می‌تواند انجام فعالیت‌های روزانه را در خانه و محل کار سخت کند. برای کاهش خستگی روماتیسم نکات زیر را بخوانید.

خستگی روماتیسم فقط برای شما نیست

شما باید بدانید که خستگی روماتیسم بخشی از بیماری شما است و هر بیمار مبتلابه بیماری روماتیسم باید این خستگی را مدیریت کند.شما باید خودتان را آماده هر تغییری برای بهبود زندگی‌تان کنید. اگر شما نسبت به بیماری‌ و نشانه‌های خود واقع بین باشید، با موفقیت می‌توانید بر مشکلات و علائم بیماری‌تان غلبه کنید.

برای غلبه بر خستگی روماتیسم در برنامه خود تجدید نظر کنید

در زندگی ، طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید خستگی روماتیسم خود را کنترل کنید. بسته به نیازهای روزانه خود باید برنامه روزانه خود را تغییر دهید. همچنین باید بدانید که بهترین زمان برای استراحت و خوابیدن شما چه موقع است. برای مثال،شاید برای شما بهتر باشد که چند ساعت دیرتر از خواب بلند شوید و بعد از گذشت چند ساعت ، ورزش کنید. با انجام این کار، شما می‌توانید زمان بیشتری بخوابید و همچنین موجب شود که خشکی صبحگاهی مربوط به بیماری روماتیسم شما برطرف شود.
بهتر است که به طور منظم برای هرروز بعدازظهر خود یک برنامه استراحت داشته باشید. زیرا برخی از بیماران مبتلابه روماتیسم با چرت زدن ظهر گاهی، انرژی بیشتری برای طول روز دریافت می‌کنند. با پزشک خود راجع به زمان‌بندی روزانه خود صحبت کنید.

کاهش خستگی روماتیسم با استراحت و فعالیت متعادل

استراحت کافی در بیماری روماتیسم مفصلی بسیار مهم است.اما نباید به طور کامل غیر فعال باشید، زیرا عدم فعالیت موجب خستگی و آرتروز می‌شود. ورزش و فعالیت سبک انجام دهید تا شکل و سلامت مفاصل شما حفظ شود.تحقیقات نشان داده است که ورزش کردن موجب مدیریت خستگی روماتیسم می‌شود.ورش منظم موجب می‌شود که شما خواب شبانه خوبی داشته باشید.

کاهش خستگی روماتیسم با استراحت و فعالیت متعادل

مشکلات خواب و خستگی روماتیسم

یکی از مشکلات اصلی افراد مبتلابه بیماری روماتیسم ، مشکلات خواب است که خستگی روماتیسم را تشدید می‌کند.به طور مثال ممکن است:

  • به خاطر درد ، سخت به خواب بروند.
  • به خاطر درد ، بعد از زمانی کمی از خوابشان ، بیدار ‌شوند.
  • از خواب پریدن ، به خاطر درد

مشکلات خوابی که شما در شب دارید، ممکن است باعث شود که شما در طول روز دچار خواب‌آلودگی و احساس خستگی شوید. با ورزش و تغییر روند خواب روزانه خود ، سعی کنید تا مشکلات خواب خود را مدیریت کنید.در مورد مشکلات خواب ، با پزشک خود نیز مشورت کنید.

اولویت بندی عاقلانه

از آنجایی که بیماری روماتیسم موجب می‌شود که شما سریع‌تر از یک فرد عادی احساس خستگی کنید ، باید کارهای روزانه خود را اولویت بندی کنید.زیرا اگر یک کار فیزیکی شدید انجام دهید ، به احتمال زیاد فعالیت‌های روزانه دیگر خود را نمی‌توانید انجام دهید. کارهایی که نیاز به انرژی زیادی دارند را انجام ندهید و سعی کنید انرژی خود را در طول روز حفظ کنید تا احساس خستگی زودرس نداشته باشید.

کمک گرفتن از دیگران برای غلبه بر خستگی روماتیسم

دوستان و عزیزان شما می‌توانند انرژی زیادی را به شما منتقل کنند و موجب شوند تا احساس خستگی‌تان برطرف شود.این افراد می‌توانند حامی خوبی برای شما باشند.
شما می‌توانید از دوستان و همراهانتان درخواست کمک کنید تا در انجام کارها به شما یاری برسانند.زمانی که احساس خستگی می‌کنید ، در انجام کارهایتان از فرد دیگری کمک بگیرید تا احساس خستگی شما کمتر شود.

مدیریت خستگی بیماری روماتیسم

با توجه به روماتولوژی، خستگی روماتیسم مفصلی می‌تواند گسترده شود و به طور جدی کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. بسیار مهم است که راه مقابله مؤثر با خستگی را پیدا کنید و آن را مدیریت نمایید. شما می‌توانید با استفاده از توصیه‌های بالا و مشاوره با دکتر این احساس خستگی روماتیسم را مدیریت کنید و کیفیت زندگی خود را نیز بهبود بخشید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر