میوه آووکادو؛ میوه‌ای خارق‌العاده برای زیبایی پوست

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
میوه آووکادو؛ میوه‌ای خارق‌العاده برای زیبایی پوست

آشنایی با میوه آووکادو

مجله سلامت : آووکادو ، میوه بومی مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی است. اما در کشور ما نیز می‌توان آن را در بسیاری از میوه فروشی‌ها یافت. تحقیقات محققان سلامت نشان داده که میوه آووکادو منافع بسیاری برای سلامتی و زیبایی دارد.

ارزش تغذیه‌ای میوه آووکادو

میوه آووکادو ، منبع غنی از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ویتامینC، ویتامینK، ویتامین B6، اسید فولیک، پتاسیم، فیبر غذایی و اسید چرب اولئیک می‌باشد. به دلیل غنی بودن از این مواد مغذی می‌تواند در سلامت دستگاه گوارش، کنترل قند خون، کنترل کلسترول خون و کاهش بروز بیماری‌های قلبی و عروقی مؤثر باشد. در ضمن از آنجایی که آووکادو حاوی منابع بالایی از اسید چرب اولئیک می‌باشد، برخی محققان علوم سلامت معتقدند که می‌تواند در کنترل رشد سلول‌های سرطانی در سرطان سینه مؤثر باشد. اما شاید مهم‌ترین اثری که میوه آووکادو می‌تواند بر بدن داشته باشد، در زیبایی پوست، ناخن‌ها، مو و اندام بدن است. به طوری که سال‌ها است از این میوه به عنوان یک ماده مؤثر در جهت زیبایی و سلامت پوست، مو و ناخن‌ها چه به‌صورت خوراکی و یا در لوسیون‌ها، کرم‌ها و شامپوها استفاده می‌شود.

نقش میوه آووکادو بر سلامت و زیبایی پوست

خوردن میوه آووکادو و یا نوشیدن آب آووکادو همراه با شیر به دلیل این که حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بالایی می‌باشد، می‌تواند در سلامت پوست و پیشگیری از بروز آسیب سلول‌های پوستی مؤثر باشد. به علاوه این که استفاده موضعی از روغن آووکادو بر روی پوست‌های خشک، مانع از خشکی و ترک خوردگی آن می‌شود که این امر ناشی از نقش این روغن در آب‌رسانی و چرب کردن مناسب پوست و رساندن ویتامین‌های مورد نیاز به سلول‌های پوستی می‌باشد.

نقش آووکادو در جوان سازی پوست صورت

یکی از دغدغه‌ها برای زیبایی آن است که پوست و به خصوص پوست صورت جوان و سالم باقی بماند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که میوه آووکادو در زمینه رفع چروک‌های پوستی و آب‌رسانی کامل به سلول‌های پوست صورت نقش مؤثری دارد. بنابراین توصیه می‌شود برای جوان ماندن پوست صورت از میوه آووکادو در رژیم غذایی هفتگی استفاده شود. به علاوه این که استفاده موضعی آووکادو بر روی پوست صورت نیز می‌تواند در جوان‌سازی پوست صورت و رفع چین و چروک‌های ملایم در صورت بسیار مفید فایده واقع شود. به طوری که برخی متخصصان زیبایی معتقدند که استفاده موضعی میوه آووکادو بر روی پوست صورت به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌تواند پوست را شاداب نماید. این مسئله به دلیل جذب سریع مواد مغذی موجود در آووکادو توسط سلول‌های پوستی است.

نقش آووکادو در جوان سازی پوست صورت

اثر آووکادو بر استحکام ناخن‌ها

روغن آووکادو نقش مؤثری در سلامت ناخن‌ها بر عهده دارد. به طوری که استفاده موضعی آن بر روی ناخن‌ها می‌تواند باعث شفافیت ناخن‌ها شود. البته در افرادی که به طور منظم میوه آووکادو می‌خوردند بعد از چند روز، می‌توان ناخن‌های شفاف و محکمی را در آن‌ها شاهد بود.

میوه آووکادو مؤثر بر سلامت موها

شفافیت مو از جمله نشانه‌های زیبایی است.  آووکادو از جمله میوه‌های غنی از ویتامین‌های مورد نیاز برای سلامت موها می‌باشد و حضور آن در رژیم غذایی می‌تواند تا حدی با رساندن مواد مغذی به سلول‌های مو، باعث رشد موهای سالم، شفاف و درخشنده شود.

میوه آووکادو به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی

تابش مستقیم نور آفتاب نقش مؤثری بر تخریب سلول‌های پوستی و یا ایجاد لکه‌های نازیبا بر روی پوست دارد. در نتیجه بسیاری از پزشکان پوست توصیه می‌کنند در زمانی که در معرض تابش نور مستقیم آفتاب هستید، از ضد آفتاب استفاده نمایید. اما خوردن میوه آووکادو و یا استفاده موضعی از روغن آن بر روی پوست می‌تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی برای بدن عمل نماید و مانع از آفتاب سوختگی شود. این اثر میوه آووکادو ناشی از وجود ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بالا در این میوه می‌باشد.

میوه آووکادو ضد بوی بد دهان

بوی بد دهان ناشی از تجمع برخی باکتری‌ها در دهان و یا اختلال عملکرد سیستم گوارشی می‌باشد، که منجر به تنفس بدبو نیز می‌شود. برای پیشگیری از این حالت توصیه متخصصان تغذیه، مصرف آب آووکادو می‌باشد. مطالعات علمی نشان داده‌اند که آب آووکادو به عنوان یک مایع تمیز کننده در دهان و تنظیم کننده عملکرد سیستم گوارشی مطرح می‌باشد.

میوه آووکادو ضد بوی بد دهان

جمع بندی طلایی راجع به میوه آووکادو

توصیه می‌شود برای آن که پوستی زیبا، موهایی درخشنده، ناخن‌های محکم و تنفسی معطر داشته باشید، حتماً از میوه آووکادو یا آب این میوه در رژیم غذایی خود استفاده نمایید. علاوه بر این که استفاده از این میوه یا روغن آن به صورت موضعی بر روی پوست بدن می‌تواند باعث لطافت، زیبایی و نرمی پوست شود.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر