عوارض میکروپیگمنتیشن لب و ابرو (آرایش نیمه دائم ابرو و لب)

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
عوارض میکروپیگمنتیشن لب و ابرو (آرایش نیمه دائم ابرو و لب)

میکروپیگمنتیشن لب و ابرو چیست؟

مجله سلامت : میکروپیگمنتیشن یک تکنیک تخصصی مورد استفاده برای آرایش نیمه دائم است. این روش به سادگی رنگدانه‌های رنگی اضافی روی سطح پوست ایجاد می‌کند تا بتواند رنگ دائمی برای ابرو، سایه چشم و خط لب ایجاد کند. ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو یا لب می‌تواند تا 4-2 سال باشد و بعد از این مدت کمرنگ شود. ماندگاری میکروپیگمنتیشن به رنگ آن نیز بستگی دارد و برخی از رنگ‌ها به میزان بیشتر یا کمتری باقی می‌مانند.

میکروپیگمنتیشن مانند یک خالکوبی ساده است و فقط زیر سطح لایه پوستی رنگ یا رنگدانه جدیدی ایجاد می‌کند که باعث رنگدار شدن ابرو و یا لب می‌شود. بعد از انجام میکروپیگمنتیشن شما می‌توانید بلافاصله به کار و فعالیت خود ادامه دهید. هزینه میکروپیگمنتیشن ابرو و یا لب می‌تواند متفاوت باشد، اما به هزینه توجه نکنید و تنها سعی کنید در محلی این کار را انجام دهید که به کارشان اعتماد دارید.

نتیجه میکروپیگمنتیشن ابرو یا لب باید طبیعی به نظر بیاید و رنگ آن به اندازه روش‌های قدیمی مانند تاتو ابرو غلیظ و غیر طبیعی نباشد. این روش مشکل آرایش‌های قدیمی را برطرف کرده و نوعی آرایش نیمه دائم و طبیعی است.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

بیشتر بخوانید : چگونه خودمان را حرفه‌ای آرایش کنیم

کاربرد میکروپیگمنتیشن برای چه کسانی است؟

افراد مختلف به دلایل مختلفی به سراغ میکروپیگمنتیشن می‌روند، برخی تنها دلیلشان این است که زیباتر به نظر بیایند و برخی دیگر نیز به دلایل پزشکی نیاز به انجام اصلاحاتی روی پوستشان دارند.

بعضی از افرادی که ممکن است به میکروپیگمنتیشن ابرو یا لب نیاز پیدا کنند، در زیر آورده شده است:

• کسانی که به آرایش معمولی آلرژی دارند.
• کسانی که برای انجام آرایش روزانه زمان ندارند.
• میکروپیگمنتیشن لب برای کسانی که لب‌های نازک و رنگ پریده‌ای دارند، مناسب است.
• میکروپیگمنتیشن ابرو برای افرادی که ابروهای نازک و کم پشتی دارند، مناسب است.
• کسانی که ابروهای نامتقارن دارند و می‌خواهند با این روش ابرویشان را متقارن کنند.
• کسانی که پوستشان خیلی چرب است و آرایش صورت روی پوستشان پخش می‌شود.
• کسانی که مشکلات فیزیکی دارند و نمی‌توانند از لوازم آرایش معمولی استفاده کنند.

عوارض میکروپیگمنتیشن لب

اقدامات لازم قبل از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو یا لب

قبل از تصمیم گیری برای انجام میکروپیگمنتیشن، باید با متخصص این کار مشاوره کنید تا انتظارات خود را از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو و لب با او در میان بگذارید و متوجه بشوید که میکروپیگمنتیشن ابرو یا لب چه میزان از انتظارات شما را برآورده می‌کند. او باید فرآیند درمان با میکروپیگمنتیشن را برایتان توضیح دهد و راجع به تاریخچه پزشکی و یا جراحی‌هایی که انجام داده‌اید، اطلاعاتی کسب کند تا متوجه شود آیا این کار برای شما ایمن است یا خیر.

قبل از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو یا لب سعی کنید اطلاعات کافی راجع به آن به دست آورید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

رنگ میکروپیگمنتیشن ابرو یا لب

متخصص انجام میکروپیگمنتیشن باید با توجه به رنگ پوست شما، رنگدانه و رنگ مناسبی را برای انجام میکروپیگمنتیشن ابرو یا لب را به شما پیشنهاد کند تا شما با راهنمای‌های او بتوانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید و به نتیجه مد نظر خود برسید. برخی از متخصصین با مداد ابرو و یا لب، رنگ‌های مختلفی را برای شما امتحان می‌کنند تا نتیجه میکروپیگمنتیشن را برایتان شبیه سازی کنند و شما بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

روش میکروپیگمنتیشن لب و ابرو چگونه انجام می‌شود؟

احتمالاً قبل از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو یا لب رضایت نامه‌ای به شما داده می‌شود تا با پر کردن آن خطرات احتمالی انجام این روش را خودتان بپذیرید. مراحل انجام میکروپیگمنتیشن ابرو و لب به شرح زیر است:

• قبل و بعد از انجام میکروپیگمنتیشن از شما عکس گرفته می‌‌شود تا متوجه تغییرات خود بعد از انجام میکروپیگمنتیشن بشوید.
• برای شروع میکروپیگمنتیشن ابرو یا لب الگویی روی ابرو و لب‌هایتان کشیده می‌شود و آن الگو را به شما نشان می‌دهند تا شکل آن را دوست داشته باشید.
• متخصص انجام این کار، بسته به منطقه تحت درمان و میزان تحمل درد شما، برای کمک به کم کردن دردتان کرم بی حسی روی محل میکروپیگمنتیشن می‌مالد.
• رنگدانه مورد نظری که قبلاً انتخاب کردید، با استفاده از یک وسیله کوچک الکتریکی دست ساز با یک سوزن بسیار خوب روی پوست شما زده می‌شود.

انجام اولین میکروپیگمنتیشن ابرو یا لب حدود 2 ساعت زمان می‌برد، اما تکرار و ترمیم آن در جلسات بعدی کوتاه‌تر خواهد بود. میزان ماندگاری میکروپیگمنتیشن شما به پوست هر فردی بستگی دارد و بسته به رنگدانه‌ای که انتخاب کردید و نوع پوستتان ممکن است 18-6 ماه ماندگار باشد، بعد از این مدت دوباره برای ترمیم باید میکروپیگمنتیشن را تکرار کنید.

عوارض میکروپیگمنتیشن ابرو

عوارض میکروپیگمنتیشن ابرو و لب

اگر بعد از میکروپیگمنتیشن از دستورالعمل‌های مناسب بهداشتی پیروی کرده و ضد عفونی کننده‌ مناسبی استفاده کنید، خطری شما را تهدید نخواهد کرد، اما برخی از عوارض میکروپیگمنتیشن عبارتند از:

• روش میکروپیگمنتیشن یک روش تهاجمی برای پوست است و ممکن است تا چند روز بعد از انجام آن احساس درد و یا ناراحتی داشته باشید. میزان درد و ناراحتی شما بعد از میکروپیگمنتیشن ابرو و لب به آستانه درد خودتان و مهارت تکنسین انجام خدمات بستگی دارد. با این حال، روش‌های مختلفی برای کمک به تسکین درد بعد از میکروپیگمنتیشن ابرو و لب ، از جمله بی حسی موضعی وجود دارد.
• پوست شما باید نسبتاً سریع به حالت طبیعی بازگردد زیرا هرگونه عوارض جانبی ناشی از میکروپیگمنتیشن ابرو و لب مانند تورم یا قرمزی به طور کلی خفیف است.
• واکنش‌های آلرژیک به لوازم آرایشی دائمی بسیار نادر است. به همین دلیل است که برخی از تکنسین‌ها قبل از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو و لب به شما توصیه می‌کنند تا آزمایش حساسیتی انجام دهید و به این منظور در یک بخش از پوستتان این کار را امتحان می‌کنند تا پاسخ پوست شما را بررسی کنند.
• سوزن‌های میکروپیگمنتیشن به شدت در پوست فرو می‌روند و ممکن است سبب خونریزی، پخش شدن رنگدانه‌ها و آسیب به فولیکول‌های مو شوند.
• بروز زخم بعد از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو و لب بسیار نادر است و معمولاً به دلیل خطا توسط تکنسین انجام درمان رخ می‌دهد.
• توصیه می‌شود که به مرکز مطمئنی برای انجام میکروپیگمنتیشن ابرو یا لب مراجعه کنید تا به خطر بیفتد.

تصاویر میکروپیگمنتیشن ابرو

عکس میکروپیگمنتیشن ابرو

تصاویر میکروپیگمنتیشن لب

عکس میکروپیگمنتیشن لب


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

راجب ارایش دایم سوال داشتم. اینکه در مطلبی خوندم حتی با وجود استفاده از کاتریج یکبار مصرف امکان انتقال بیماری های خطرناک خونی بدلیل برگشت خون و خونابه به داخل دستگاه وجود دارد. لطفا درستی یا اشتباه بودن این مطلب رو تایید کنید. با تشکر

مشاهده کامل

با سلام در صورت رعایت شرایط استریل مشکل خاصی وجود نخواهد داشت. مراقب باشید که ماده ای که برای تتو استفاده می شود، حاوی سرب نباشد.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر