کنترل استرس با صحبت کردن با سوم شخص خود

اخبار سلامت
3 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
کنترل استرس با صحبت کردن با سوم شخص خود

استراتژی جالب : کنترل استرس با صحبت کردن با سوم شخص خود

اخبار سلامت : تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که اگر مشکل روحی دارید، صحبت کردن با سوم شخص خود بهترین راه برای کنترل استرس و بهبود شرایط روحی شما است. برای مثال اگر اسم شما رضا است، بهتر است با خودتان صحبت کنید و از خود بپرسید “چرا رضا استرس دارد؟”. صحبت کردن با سوم شخص خود برای کنترل استرس بهتر از این است که بگویید “چرا من استرس دارم؟”.

جیسون موزر، دانشیار روانشناسی MSU درباره صحبت کردن با سوم شخص می‌گوید: از نظر ما صحبت کردن با سوم شخص خود باعث می‌شود که بین خود و دیگران تفاوتی قائل نشوید و درباره خود نیز شبیه آنچه که در مورد دیگران فکر می کنید، فکر کنید. در نتیجه این کار می‌تواند به شما کمک کند تا استدلال‌های مغزی درستی برای بهبود احساسات خود بیابید و کنترل استرس و احساسات شما راحت‌تر خواهد بود.

یک مطالعه جدید که توسط دو تیم تحقیقاتی انجام شد، تمام گفته‌های جیسون موزر را تأیید می‌کند. در ادامه جزئیات این مطالعه راجع به کنترل استرس با صحبت کردن با سوم شخص خود را بخوانید.

مطالعات تیم‌های تحقیقاتی برای کنترل استرس

در یکی از آزمایش‌های انجام شده در آزمایشگاه روان شناسی بالینی موزر ، برای شرکت کنندگان در این مطالعه تصاویر ناراحت کننده‌ای پخش شد، سپس از آن‌ها خواسته شد که از هر دو روش صحبت کردن با سوم شخص و اول شخص خود برای کنترل استرس و احساسات خود استفاده کنند. در هر یک از موارد، از الکتروانسفالوگرافی برای نظارت بر فعالیت مغز آن‌ها استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که صحبت کردن با سوم شخص خود فعالیت‌های مغز را سریع‌تر کنترل می‌کند و افراد می‌توانند به استرس و شرایط ناراحت کننده خود غلبه کنند.

یافته‌های محققان MSU بیانگر این موضوع است که صحبت کردن با سوم شخص خود یک استراتژی فوری برای کنترل استرس و احساسات است و روش‌های دیگر برای کنترل استرس نیاز به زمان بیشتری دارد.

در آزمایش دیگر توسط تیم تحقیقاتی اتان کراس، استاد روانشناسی UM انجام شد. شرکت کنندگان در این مطالعه راجع به تجارب دردناک گذشته خود، یک بار از زبان سوم شخص و بار دیگر از زبان شخص اول صحبت کردند و فعالیت مغز این افراد با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) بررسی شد.

همانند آزمایش انجام شده توسط MSU، این مطالعه نیز نشان داد که فعالیت مغز افراد زمانی که با سوم شخص خود راجع به تجربیات دردناک خود صحبت می‌کنند، قابل کنترل‌تر از زمانی است که با اول شخص خود صحبت می‌کنند.

یافته‌های هر دو تیم نشان می‌دهد که صحبت کردن با سوم شخص خود راهی برای کنترل استرس است و می‌توان از این روش به عنوان استراتژی مهمی برای کنترل استرس استفاده کرد.


خبر پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر