چرا خطر سرطان پوست در ماه‌های زمستانی بیش‌تر است؟

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چرا خطر سرطان پوست در ماه‌های زمستانی بیش‌تر است؟

بیماری سرطان پوست در ماه‌های زمستانی

اخبار سلامتبیماری سرطان پوست یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها است که به دلیل اشعه UV خورشید ایجاد می‌شود. ملانوم خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست است و هر چه برنزه کردن در دنیا بیشتر مد می‌شود، آمار ابتلا به بیماری سرطان پوست نیز افزایش می‌یابد.
انجمن سرطان آمریکا تخمین زده است که در تگزاس، بیش از 4200 نفر با بیماری سرطان پوست (ملانوم) تشخیص داده خواهند شد و حدود یک پنجم مردم در طول زندگی خود به سرطان مبتلا می‌شوند.

علت افزایش خطر بیماری سرطان پوست در ماه‌های زمستانی چیست؟

چیزی که مردم فراموش می‌کنند این است که اشعه UV خورشید در تمام طول سال و حتی در ماه‌های زمستانی نیز وجود دارد و حتی در مناطق سرد و برفی ، اشعه UV خورشید می‌تواند به پوست و سلول‌های پوستی آسیب زده و موجب توسعه بیماری سرطان پوست شود.
مایکل مارش ، مسئول انجمن سرطان آمریکا می‌گوید: زمانی که در مورد این سرطان فکر می‌کنید ، در اغلب موارد نگران اشعه‌ای هستید که از بالا به پوست شما برخورد می‌کند ، در صورتی که این اشعه بعد از برخورد با برف نیز دوباره منعکس شده و به پوست شما برخورد می‌کند.بنابراین مناطقی از بینی ، چانه، گوش و صورت شما که در طول زمستان محافظت نمی‌شوند ، در معرض اشعه UV و آسیب قرار می‌گیرند و همین موضوع موجب افزایش خطر بیماری سرطان پوست، در فصل زمستان می‌شود.

برای کاهش خطر این سرطان چه کنیم؟

شما می‌توانید برای کاهش قرار گرفتن در معرض اشعه UV با استفاده از نقاب یا سایه بان برخورد اشعه را به پوست خود کاهش دهید و یا لباس‌هایی بپوشید که از پوست شما در برابر اشعه محافظت کنند.
باید در زمستان نیز از کرم‌های ضد آفتاب و مرطوب کننده با SPFمناسب استفاده کنید ، زیرا این اشعه مضر در تمام فصول سال و حتی در روزهای ابری و زمستانی نیز وجود دارد و به پوست شما آسیب می‌رساند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر