یبوست مزمن با بیماری های کلیوی در ارتباط است

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
یبوست مزمن با بیماری های کلیوی در ارتباط است

یبوست مزمن و بیماری های کلیوی

اخبار سلامت : بسیاری از مردم از یبوست مزمن رنج می‌برند و به دنبال علل و راهی برای درمان آن هستند.جالب است بدانید که محققان آمریکایی ارتباطی را بین بیماری های کلیوی و یبوست مزمن پیدا کرده‌اند. کلیه رکن مهمی در حفظ سلامت بدن دارد و به همین دلیل حفظ سلامت و جلوگیری از آسیب به آن بسیار مهم است.

از آنجایی که عده زیادی از مردم گرفتار بیماری های کلیوی ، دیابت و نارسایی کلیه هستند ، شناختن برخی از علل بیماری‌های کلیوی بسیار اهمیت دارد ، تا از شیوع بیش‌تر این بیماری در جامعه کاسته شود. این بیماری‌ها می‌توانند بسیار ناتوان کننده و مهلک باشند و به همین دلیل تحقیقات زیادی برای یافتن علل و راه‌های جلوگیری از بروز آن‌ها در حال انجام است.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا: بیماری‌ های کلیوی چگونه به وجود می‌آیند

یبوست مزمن نیز یک مشکل شایع است که تأثیرات متنوعی روی سلامت افراد ، از جمله افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی (به طور بالقوه از طریق اثرات ناشی از باکتری‌های روده) می‌گذارد.یافته‌های اخیر به دست آمده در دانشگاه تنسی ایالات متحده ، ارتباط برجسته‌ و قابل قبولی را بین روده ، کلیه ، عوامل بیماری‌زا و پیشرفت بیماری های کلیوی، نشان می‌دهند.

این مطالعه نشان داد که احتمال ابتلا به بیماری های کلیوی در افراد مبتلا به یبوست مزمن ، 13 % بالاتر و احتمال نارسایی کلیه در این افراد 9% بالاتر از افرادی است که دچار یبوست نیستند. یافته‌های این تحقیقات نشان می‌دهند که یبوست مزمن با بیماری های کلیوی و نارسایی کلیه مزمن ارتباط دارد و احتمال ابتلا به نارسایی و بیماری کلیوی را بالا می‌برد.

اگر مبتلا به یبوست مزمن هستید ، در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید ، تا با درمان آن ، احتمال ابتلا به بیماری کلیوی در شما کاهش یابد و %

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر