بچه های اول ضریب هوشی بالاتری دارند

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بچه های اول ضریب هوشی بالاتری دارند

آیا بچه های اول ضریب هوشی بالاتری دارند؟

اخبار سلامت : تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه ادینبورگ نشان می‌دهد که ضریب هوشی و مهارت تفکر بچه های اول بالاتر از خواهر و بردارهای کوچک‌ترشان است.این تحقیق که اخیراً توسط دانشمندان دانشگاه ادینبورگ انجام شده است ، ممکن است جدال سختی میان بچه‌های خانواده بیندازد ؛ این که بچه های اول باهوش‌تر از بچه‌های کوچک‌تر هستند ، یک دعوای شیرینی میان خواهر و بردارها می‌اندازد ، زیرا هوش بالا یکی از بهترین صفت‌هایی است که هر کسی به دنبال آن است.

مطالعه ضریب هوشی بچه های اول

داده‌های این مطالعه با تجزیه و تحلیل افرادی در دانشگاه سیدنی به دست آمد و سپس داده‌های به دست آمده توسط اداره آمار ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفت. در این مطالعه که در مجله منابع انسانی منتشر شده، نزدیک به 5000 کودک از پیش از تولد تا سن 14 سالگی ، هر دو سال یک بار از نظر ضریب هوشی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفتند . نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که بچه های اول از ضریب هوشی بالاتری بهره می‌برند.

علت ضریب هوشی بالاتر بچه های اول چیست؟

نتایج مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که علت ضریب هوشی بالاتر بچه های اول ، دریافت توجه و حمایت عاطفی بیش‌تر از سوی والدین است. زیرا حمایت عاطفی و توجه والدین موجب تحریک فعالیت‌های مغری شده و ضریب هوشی کودک را بالا می‌برد. محققان معتقدند که علت هوش پایین‌تر بچه‌های کوچک‌تر ، حمایت عاطفی و توجه کم‌تر والدین نسبت به آن‌ها است. 07همچنین یکی دیگر از عواملی که باعث هوش بیش‌تر بچه های اول می‌شود ، این است که والدین در بارداری‌های بعدی ( دوم ، سوم و … ) بیش‌تر از بارداری اول خطر (به عنوان مثال : سیگار کشیدن) می‌کنند و این عوامل باعث کاهش میزان هوش بچه‌های کوچک‌تر می‌شود.

در نتیجه والدین می‌توانند با صرف وقت ، آموزش و توجه بیش‌تر نسبت به بچه‌های کوچک‌‌ترشان ، به تقویت هوش آن‌ها نیز کمک کنند. سعی کنید حمایت عاطفی و توجه زیادی به تمام کودک‌هایتان داشته باشید تا میزان هوش تمام فرزندانتان مانند بچه های اول بالا باشد.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر