خارج شدن چند قطره خون بعد از ادرار در زنان (1 زنگ خطر جدی)

مجله پزشکی و سلامت
5 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 7 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
خارج شدن چند قطره خون بعد از ادرار در زنان (1 زنگ خطر جدی)

«خون بعد از ادرار در زنان یک علامت هشدار دهنده جدی است»

خون در ادرار نشانه چیست؟

خون بعد از ادرار در زنان که در پزشکی تحت عنوان هماچوری hematuria ) نیز نامیده می‌شود، می‌تواند یک علامت هشداردهنده باشد. از قدیم نیز تغییر رنگ ادرار راهی برای پی بردن به مشکلات جسمی بوده است. گرچه در بسیاری از موارد بی‌خطر است، اما در برخی از موارد می‌تواند نشان‌دهنده یک اختلال جدی باشد.

گاهی اوقات میزان این خون به‌قدری زیاد است که با چشم به‌خوبی دیده می‌شود (خون‌ادراری ماکروسکوپی). گاهی هم وجود خون از طریق بررسی ادرار در زیر میکروسکوپ اثبات می‌گردد و با چشم دیده نمی‌شود (خون‌ادراری میکروسکوپی). در هر دو حالت میکروسکوپی و ماکروسکوپی ممکن است علت خون بعد از ادرار در زنان ، یک بیماری جدی باشد؛ اما درصورتی‌که به‌صورت ماکروسکوپی باشد و با چشم به‌راحتی دیده شود، احتمال خطر بیشتر خواهد بود.

منشأ خون بعد از ادرار در زنان می‌تواند کلیه، مثانه یا مجاری ادرار باشد. نباید خونی که از طریق واژن، رحم، قاعدگی و یا مقعد به ادرار وارد می شود را با چکیدن خون بعد از ادرار اشتباه بگیریم.

علائم خون در ادرار

خون در ادرار ماکروسکوپی باعث تغییر رنگ ادرار به رنگ صورتی، قرمز یا به رنگ نوشابه کولا می‌شود. معمولاً مقدار کمی خون در ادرار باعث این تغییر رنگ می‌شود و خروج آن معمولاً دردناک نیست. بااین‌وجود گاهی لخته‌های خونی از طریق ادرار دفع می‌گردد که می‌تواند دردناک باشد.

ادرار خونی اغلب بدون هیچ علامتی ایجاد می‌گردد.

چه زمانی برای ادرار خونی به پزشک مراجعه کنیم؟

هر زمانی که خون در ادرار مشاهده کردید باید به پزشک مراجعه کنید. خون در ادرار به شکل‌های مختلفی می‌تواند بروز کند که ممکن است شما نتوانید تفاوت آن را درک کنید. بهتر است که هر زمان که خون در ادرار مشاهده کردید و یا متوجه تغییر رنگ ادرار شدید، حتماً به پزشک مراجعه نمایید.

بعضی از داروها، ازجمله ملین ها و غذاهای خاصی مانند چغندر، ریواس و انواع توت‌ها می‌توانند باعث تغییر رنگ ادرار به رنگ قرمز شوند. تغییر در رنگ ادرار ناشی از مصرف دارو، غذاهای خاص یا ورزش زیاد ممکن است طی چند روز و به‌طور خودبه‌خودی از بین برود.

اگر خون بعد از ادرار در زنان به‌صورت خودبه‌خودی برطرف شود باز هم بهتر است به یک متخصص اورولوژیست مراجعه کنید.

علت خون بعد از ادرار در زنان چیست؟

در بیماری هماچوری یا خون بعد از ادرار در زنان ، مشکلی در کلیه‌ها یا سایر قسمت‌های دستگاه ادراری باعث می‌شود که خون به ادرار نشت کند. خون بعد از ادرار در زنان گاهی با خونریزی از واژن اشتباه گرفته می‌شود. گاهی هم خونریزی رحم یا دوره قاعدگی باعث مشاهده خون در ادرار می‌شود. در برخی موارد نیز، خونریزی مقعد ممکن است باعث مشاهده خون بعد از ادرار در زنان شود؛ درصورتی‌که هیچ‌یک از این موارد ارتباطی به مجاری ادراری ندارد و خون از جای دیگری با ادرار آمیخته ‌شده است. بنابراین بسیار مهم است که علت خون بعد از ادرار در زنان مشخص شود زیرا راه درمان آن‌ها متفاوت خواهند بود.

مشکلات مختلفی که می‌توانند این مشکل را ایجاد کنند، عبارت‌اند از:

عفونت دستگاه ادراری (UTI)

 این اتفاق زمانی می‌افتد که باکتری‌ها به داخل مجاری ادراری شما وارد می‌شوند و در مثانه تکثیر می‌گردند. علائم آن می‌تواند شامل تکرر ادرار ، درد و سوزش هنگام دفع ادرار و بوی تند ادرار باشد.

برای برخی افراد، به‌خصوص سالمندان، تنها علامت عفونت دستگاه ادراری، ممکن است وجود خون میکروسکوپی در ادرار باشد.

عفونت دستگاه ادراری (UTI)

عفونت کلیه (پیلونفریت)

این عارضه زمانی رخ می‌دهد که باکتری‌ها از طریق جریان خون یا مثانه به کلیه وارد شوند. علائم و نشانه‌های آن اغلب مشابه عفونت مثانه می‌باشد؛ هرچند عفونت‌های کلیوی می‌تواند موجب تب و درد پهلو شود.

سنگ مثانه یا سنگ کلیه

مواد معدنی موجود در ادرار گاهی اوقات غلیظ می‌شوند و بلورهایی روی دیواره کلیه یا مثانه تشکیل می‌دهند. با گذشت زمان، این کریستال ها می‌توانند سنگ‌های کوچک و سختی ایجاد کنند.

سنگ‌ها به‌طورکلی بدون درد هستند، بنابراین احتمالاً متوجه حضور آن‌ها نخواهید شد. مگر اینکه آن‌ها باعث انسداد مجاری ادراری شما شوند یا در بدنتان منتقل شوند. سنگ مثانه یا کلیه می‌تواند هر دو نوع خون بعد از ادرار در زنان را ایجاد کند (میکروسکوپی و ماکروسکوپی).

شما می‌توانید برای اطلاع از بهترین راه دفع سنگ کلیه مقاله مربوطه را از همین سایت مطالعه نمایید.

بیماری کلیوی

خون بعد از ادرار در زنان در حالت میکروسکوپی، معمولاً علامت رایج گلومرولونفریت (التهاب سیستم فیلترینگ کلیه) است. گلومرولونفریت ممکن است درنتیجه عوامل زیر رخ دهد:

  • بیماری‌هایی چون دیابت
  • عفونت‌های ویروسی یا عفونت‌های باکتریایی استرپتوکوکی
  • بیماری های رگ‌های خونی ( واسکولیت )
  • مشکلات ایمنی مانند نفروپاتی IgA که بر مویرگ‌های کوچک کلیه‌ها که کار فیلترینگ را انجام می‌دهند (گلومرول ها) تأثیر می‌گذارد.

سرطان

خون بعد از ادرار در زنان ممکن است درنتیجه پیشرفت سرطان کلیه یا مثانه باشد. متأسفانه ممکن است در مراحل اولیه که این بیماری های قابل درمان هستند هیچ علامتی نداشته باشند.

اختلالات ارثی

برخی از بیماری های وراثتی مانند کم خونی داسی شکل ، می‌تواند باعث ورود خون بعد از ادرار در زنان شود. همچنین بیماری ژنتیکی سندروم آلپورت نیز می‌تواند بر غشاهای گلومرول های کلیه اثر بگذارد و باعث چکیدن خون بعد از ادرار شود.

خارج شدن چند قطره خون بعد از ادرار

آسیب کلیه

وارد شدن ضربه یا سایر آسیب‌ها به کلیه در اثر حادثه یا ورزش، باعث ایجاد خون بعد از ادرار در زنان می‌شود.

داروها

داروهای ضد سرطان مانند سیکلوفسفامید و یا داروی پنی‌سیلین می‌تواند باعث خون بعد از ادرار در زنان شود. گاهی اوقات خون بعد از ادرار در زنان در اثر مصرف داروهای ضد انعقادی مانند آسپیرین و هپارین ایجاد می‌گردد زیرا می‌توانند باعث خونریزی مثانه شما شوند.

تمرین‌های ورزشی شدید

در موارد نادری ورزش‌های شدید، باعث بروز چکیدن خون بعد از ادرار می‌شود و علت آن نامشخص است. ممکن است علت آن آسیب به مثانه، کم‌آبی یا تجزیه گلبول‌های قرمز در اثر ورزش هوازی باشد. معمولاً دونده‌ها دچار این وضعیت می‌شوند اما هر فردی که ورزش شدید انجام دهد ممکن است دچار خون بعد از ادرار شود.

در اغلب موارد علت خون بعد از ادرار در زنان مشخص نمی‌گردد.

چه عواملی خطر خون بعد از ادرار در زنان را افزایش می‌دهد؟

تقریباً هر کسی ازجمله کودک، نوجوان و بزرگ‌سال می‌تواند دچار خون‌ادراری شود؛ اما برخی از موارد خطر ابتلا به آن را افزایش می‌دهند. مانند:

سن

خون بعد از ادرار در زنان بالای 40 سال بیشتر دیده می‌شود؛ زیرا آن‌ها در معرض خطر ابتلا به سرطان‌هایی چون سرطان مثانه قرار دارند.

خون درادراروسوزش به سن بستگی دارد

عفونت اخیر

التهاب کلیه بر اثر عفونت ویروسی یا باکتریایی (گلومرولونفریت پس از عفونت) یکی از علل اصلی خون بعد از ادرار در زنان محسوب می‌شود.

سابقه خانوادگی

خون بعد از ادرار در زنان در حالتی که سابقه خانوادگی بیماری های کلیوی یا سنگ کلیه داشته باشند، بیشتر خواهد بود.

بعضی داروها

مصرف داروهایی چون آسپیرین، داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی و آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند پنی‌سیلین، باعث افزایش خطر خون بعد از ادرار در زنان می‌شود.

تمرین‌های ورزشی سخت

ورزشکارانی که ورزش‌های سخت انجام می‌دهند خصوصاً دونده‌ها، در معرض خونریزی ادراری هستند. در حقیقت، این حالت گاهی اوقات به نام خون در ادرار دونده‌ها نامیده می‌شود؛ اما هر کسی که ورزش شدید انجام دهد، می‌تواند دچار خون در ادرار شود.

سیگار کشیدن

زنان سیگاری حتی اگر قبل از 20 سالگی آن را ترک کرده باشند در معرض خطر سرطان مثانه و دیگر انواع سرطان قرار دارند؛ بنابراین در معرض خطر خون در ادرار قرار خواهند داشت.

درمان خون بعد از ادرار

ابتلا به بیماری های خاص

افراد مبتلا به بیماری‌هایی چون سرطان یا دیابت نیز شانس بیشتری برای ابتلا به سرطان مثانه دارند؛ بنابراین در معرض خطر خون بعد از ادرار در زنان قرار خواهند داشت.

خون بعد از ادرار در زنان چگونه تشخیص داده می‌شود؟

آزمایشات و بررسی‌های زیر در یافتن علت خون در ادرار زنان نقش مهمی ایفا می‌کند:

  • معاینه فیزیکی : معاینه فیزیکی شامل بررسی خروجی ادرار ازنظر وجود زخم و هرگونه ضایعه دیگر و پرسیدن سؤالاتی در مورد تاریخچه پزشکی شما می‌شود.
  • آزمایش ادرار : حتی اگر خونریزی شما از طریق آزمایش ادرار مشخص شده باشد، پزشک آزمایش دیگری برایتان درخواست خواهد داد تا ببینید که ادرار شما هنوز حاوی خون هست یا خیر. در آزمایش ادرار همچنین ادرار را ازنظر عفونت مجاری ادراری یا حضور مواد معدنی که باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شوند، بررسی می‌کند.
  • آزمایشات تصویربرداری : اغلب برای پیدا کردن علت خون بعد از ادرار در زنان ، لازم است یک آزمایش تصویربرداری انجام شود. پزشک ممکن است درخواست CT اسکن، MRI یا سونوگرافی بدهد.
  • سيستوسکوپي : پزشک شما یک لوله باریک که سر آن یک دوربین کوچک دارد از طریق مثانه وارد می‌کند. به این طریق می‌تواند مثانه و مجاری ادراری را ازنظر هرگونه علامت هشداردهنده بررسی کند.

گاهی اوقات علت خون بعد از ادرار در زنان مشخص نمی‌شود. در این حالت، پزشک ممکن است توصیه کند که بیمار چندین بار برای پیگیری وضعیت خود مراجعه کند؛ به‌خصوص اگر عوامل خطر برای سرطان مثانه مانند سابقه سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض توکسین (سم) های زیست‌محیطی یا سابقه پرتو درمانی داشته باشید.

درمان خون بعد از ادرار در زنان چگونه است؟

درمان خون بعد از ادرار در زنان بستگی به علت ایجاد آن دارد. درصورتی‌که علت آن عفونت مجاری ادراری باشد، پزشک برایتان آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد کرد. همچنین میتوانید از مکمل‌های پیشگیری از عفونت ادراری استفاده کنید. گاهی اوقات خون بعد از ادرار در زنان علائمی ایجاد می‌کند که به عفونت ادراری شباهت دارد؛ خصوصاً که در برخی موارد، خون بعد از ادرار در زنان به‌صورت دوره‌ای است. بنابراین این افراد خودسرانه یا با تجویز پزشک شروع به مصرف آنتی‌بیوتیک می‌کنند و با توجه به دوره‌ای بودن بیماری خون در ادرار، احساس می‌کنند که با مصرف آنتی‌بیوتیک بهبود یافته‌اند.

با وجودی که عفونت ادراری شایع‌ترین علت خون بعد از ادرار در زنان است، اما لازم است که در صورت مشاهده خون در ادرار، پزشک کلیه علل این عارضه را بررسی نماید. زیرا در مواردی عفونت مجاری ادراری با عارضه‌هایی چون سنگ مثانه، سرطان مثانه و اختلال در عملکرد کلیه همراه می‌شوند. سپس درمان متناسب با علت بیماری ارائه گردد.

در صورتی که علت خون بعد از ادرار در زنان ، سنگ مثانه یا کلیه باشد، از درمان‌های سنگ‌شکن استفاده خواهد کرد. درصورتی‌که تشخیص سرطان داده شود، روند درمان سرطان با کمک داروها، شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی و در مواردی جراحی دنبال خواهد شد.

در برخی از موارد نیز، هیچ درمانی برای خون بعد از ادرار در زنان لازم نیست. بعد از کامل کردن دوره درمانی خود حتماً به پزشک مراجعه کنید تا ادرار شما را ازنظر وجود خون بررسی نماید.


مقالات پیشتهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه مجله پزشکی و سلامت

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام .من هر موقع پریود میشم کلا دو روز یا یک روز اونم وسطش همش قطع میشه و خون نمیاد .الان نزدیک پریودمه ادرارم رنگش قرمز و بعد ادرار دو قطره خون میاد باید چیکار کنم .

مشاهده کامل

سلام
من دچار سوزش زیاد تکرر ادار و خون در ادرار شدم. دونه های قرمز کوچک همراه با ادرارم‌ میبینم و در آخر هم ادرارم قهوه ای رنگ میشه و متوجه میشم که خون هست.همیشه سابقه ی سوزش داشتم چندین بار به پزشک مراجعه کردم دارو داده خوب شدم اما دوباره برگشته ،این مشکل رو از زمانی که دختر بودم داشتم اما خون دفعه ی اولی هست که میبینم و خیلی نگرانم.همیشه وقتی سوزش میگرفتم با شستشو ،آب نمک ،سرکه و….بهتر میشدم خیلی زود اما الان از دیشب هنوز خوب نشدم…البته که باید به پزشک مراجعه کنم فقط میخوام بدونم الان باید به متخصص زنان مراجعه کنم یا مجاری ادرار و‌کلیه؟؟چطور تشخیص بدم این خون از رحمم نیست؟ممکنه به علت زخم رحم خون در ادرار باشه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی سلام دیده شدن خون در ادرار میتواند از رحم و یا کلیه باشد، و در درجه اول شما باید تشخیص دهید که خونریزی از کدام قسمت است. مجرای ادرار و واژن از یکدیگر جدا هستند، برای تشخیص این دو مجرا از یکدیگر میتوانید در اینترنت جست و جو نمایید و تصاویر آموزشی را مشاهده کنید. اگر خونریزی از رحم باشد احتمالا در زمان هایی غیر از دفع ادرار نیز خون باید مشاهده شود. اما از انجایی که خون فقط در زمان دفع ادرار مشاهده میشود و دچار تکرر ادرار شده اید، احتمالا این مسئله مربوط به کلیه های شما است. توصیه میشود به متخصص داخلی و یا مجاری ادراری مراجعه نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من خیلی دستشویی میرم دو سه بارم شبا میرم. خیلی سوزش ادرار میگیرم انگار مایعاتی که میخورم سریع دفع میشه کار سنگین یا ورزش زیاد انجام میدم احساس میکنم ادرارم رنگ خون میشه یه مدتیم هست بعد از اینکه ادرار کردم هی قطره قطره میاد چندبار خودمو میشورم میخوام بلند شم دوباره میاد یا باید با فشار زیاد خالی کنم چند روزه اگه سوزشم نداشته باشم از دستشویی میام بیرون بدنم میسوزه. یه مدته گرگرفتگی دارم. آزمایش هورمونم دادم سالم بوده الان دوطرف پهلوها جوشای قرمز پاشیده. پر پ ادردم گرفتم شبام نمیتونم راحت بخوابم. افت فشارم پیدا کردم. بلند میشم چشمام سیاهی میره سرگیجه و حالت تهوع و دارم یکم .آزمایش ادرار دادم رنگش زرد بوده پی اچ ادرارم پنج بوده غلظت 1020 بوده ادارم کدر بوده میکروبم کمی داشته

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام ، پاسخ شما رو کارشناس سلامت سایت دکتر سوشا می‌دهد ، احتمال زیاد شما دچار عفونت ادراری شدین و بایستی آزمایش کشت ادرار بدید تا نوع میکروب مشخص شه که مشکل قارچ هست یا باکتری و بسته به نوعش دکتر معالجتون براتون دارو و آنتی بیوتیک تجویز کنه و همینطور سونوگرافی بدین تا اطمینان لازم حاصل بشه و با پزشک زنان خود حتما مشاوره کنید .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

اسلام من۳۵ساله ومجردهستم هفته قبل ازصبح دچارسوزش ادرار،خون زیاددرادرار واحساس نیازبه دفع شدید که هرسری باچندقطره ادرارخونی وچکیدن خون بعدازآن همراه بود شدم که بعد ازچندساعت به حالت عادی برگشتم.الان بعداز یک هفته این علائم باشدت خیلی بیشتر وخون زیاد همراه شده.
من مقالات شما راچند بارمطالعه کردم اما علت این حالات هنوز برام مشخص نشده. لطفأ شما راهنمای من باشید.باسپاس فراوان

مشاهده کامل

با سلام دوست عزیز اول اینکه شما می بایست برای تشخیص دقیق علت مشکلتون به پزشک مراجعه کنید چون برای تشخیص دقیق علت نیاز به انجام آزمایش ادرار و سونوگرافی هست در مقاله علل مختلف خون در ادرار زنان آورده شده ولی مسلما ما هم نمیتونیم با چشم بسته و بدون مشاهده نتایج آزمایشات شما بگیم که علت خون در ادرار شما چیه، فقط میشه گفت که یکی از عوامل بالا هست.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام وقت بخیر،ببخشید من ۸ تیرماه پرید شدم و تقریبا ۵ روزه خونریزیم تموم میشه و اینبارم این اتفاق افتاد،اما الان دو روزه سوزش شدید داشتم بعد از دو روزم ادرارم انگار همراه با یه خونه قهوه ای رنگ هستش که درد و سوزشمم خیلی زیاده! امروزم چندتا لخته ی خیلی خیلی کوچیک دیدم توی ادرارم .میشه راهنماییم کنید و علتش رو بفرمایید؟!

مشاهده کامل

با سلام در مقاله بالا علل مختلف وجود خون در ادرار ذکر شده. از طرفی بنده اصلا متوجه نشدم که خونریزی شما مربوط به مجاری ادراری هست یا تناسلی چون شما این دو موضوع رو به هم ربط دادید. اگر خون در ادرار شما مربوط به مجاری ادرار باشد ممکنه علت اون عفونت یا سنگ کلیه باشه که باید با انجام آزمایش ادرار و سونوگرافی اون رو تشخیص داد. اما اگر خونریزی شما مربوط به مجاری تناسلی شما باشه باید عرض کنم که گاهی پیش میاد که بقایای ریزش دیواره رحم قدری دیرتر دفع میشه و معمولا جای نگرانی نیست.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشيد مادرم چند وقت پيش آزمايش كلى داد در ازمايش ادرارش خون بود پهلو دردم داشت. اما ديشب روى لباس زيرش خون ديد اول ادرارش سوزش داره و در ادرارش خون ديده. فردا سونو كليه داره. نگرانم. فكر ميكنيد چى باشه، در قديم يك سنگ در كليه داشت.

مشاهده کامل

با سلام علائم مادر شما میتونه نشون دهنده عفونت کلیه و یا سنگ های کلیوی باشه. در جواب آزمایش مادرتون در صورتی که عفونت داشته باشن، مشخص میشه و مجموعا جواب سونو و آزمایشتون میتونه وجود سنگ رو تایید یا رد کنه. بنابراین می بایست منتظر آماده شدن جواب آزمایشاتتون باشید چون با چشم بسته نمیشه قضاوتی کرد. عود سنگ کلیه اتفاق شایعیه خصوصا در هوای گرم این روزها که افراد آب زیادی رو از دست میدن. میتونید از نکات مقالات زیر استفاده کنید: درمان گیاهی سنگ کلیه بهترین راه برای دفع سنگ کلیه چیست ؟ راه های موثر برای دفع سنگ کلیه چه غذاهایی موجب تشکیل سنگ کلیه می‌شوند
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام دختری 5ساله دارم. امشب بعد از دستشویی کردن (ادرار )چند قطره خون دیدم. خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید

مشاهده کامل

علت خونریزی بعد از ادرار چیست ؟

مشاهده کامل

با سلام پاسخ شما به طور کامل در مقاله بالا توضیح داده شده است.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشید… من ۱۸سالمه ودخترهستم… یک هفته قبل از پریودیم لخته خون درادرارم بودبعدپریودشدم… الان دوهفته از پریودی من میگذره و هنوز لخته خون درادرارم هست به طور مداوم… من پریودیه نامنظمی هم دارم… علت و درمانش چیه؟ میشه راهنماییم کنید… ممنون

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست گرامی به نظر میرسه که خون در ادرار شما مربوط به مجاری ادراری شما باشه نه سیستم تناسلی شما؛ نباید این دو رو با هم اشتباه بگیرید. خون در ادرار شما دلایل متعددی میتونه داشته باشه که به شایعترین اونها در مقاله بالا اشاره شده است. پیشنهاد می کنم به پزشک اورولوژیست مراجعه کنید و پس از انجام آزمایش ادرار و سونوگرافی علت دقیق مشکلتون مشخص بشه و بر حسب اون درمان رو آغاز کنید. چون هر علتی روش درمانی خاص خودش رو داره.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام.من36 سالمه یک فرزند دارم.بعد از پریود دچار خونریزی مجاری ادرار شدم ابتدا بعد از ادرار احساس کردم دوباره ادرار دارم.وقتی رفتم دستشویی چند قطره آمد همینطور ادامه داشت تا ساعت 4صبح من متوجه شدم درادرارم خون وجود داره به متخصص زنان مراجعه کردم بعد از معاینه گفت خونریزی در مجرای ادرار هست آزمایش داد.هنوز جواب آزمایشم نیومده. اما خونریزی همینطور ادامه دارد وبیشتر هم شده لطفا راهنمایی کنید. سپاس گذارم.

مشاهده کامل

با سلام شما می بایست تا آمدن جواب آزمایشتون منتظر بشید چون باید ببینید دچار عفونت ادراری هستید یا خیر. بهتر بود پزشکتون براتون سونوگرافی هم درخواست میکردن تا از نظر وجود سنگ در مجاری ادراری مورد بررسی قرار بگیرید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

باسلام. ۴۷ ساله و۲ فرزند دارم. یائسه شده ام ولی حدودا یکی دو ماه هست که مثل پریود شدن چند قطره خون بعد از ادرار کردن ازم میاد ولی درد ندارم و رنگش هم تیره هست. می خواستم بدونم آیا مشکل جدی هست یا مال یائسگی. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام اگر این خونریزی مثل عادت ماهانه چند روز در ماه باشد و شما به تازگی یائسه شده باشید، طبیعی است. اما اگر هربار پس از ادرار خون از شما دفع میشود و این اتفاق هر روز می افتد، لازم است به یک متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

باسلام 37 ساله هستم. من هنگامی که دستشویی میرم شکم من خیلی سفت است و نیاز به فشار دارد .بعد از ادرار چند قطره خون می آید. چندین مرحله پیش دکتر زنان رفتم موقتی درمان شد و بعد از یک ماه مجدد مثل اول شدم.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام برای آشنایی با علل به وجود آورده خون بعد از ادرار میتوانید مقاله بالا را مطالعه نمایید. برای رفع سفتی شکم هم میتوانید انواع ملین های طبیعی مثل آلو و زرد آلو و خاک شیر را مصرف نمایید. در صورتی که همچنان مشکل وجود داشت میتوانید از قرص گیاهی سی لاکس استفاده نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من حالت اینکه دستشویی داره می ریزه هستم وقتی می رم دستشویی ادرارم کم می یاد وهمراه خون هست و همون مقدار کم هم درد داره الان رفتم دکتر ولی قبل از اینکه اینطوری بشم و خون ببینم که گفتند فقط مایعات زیاد بخور و یک آنتی بیوتیک داد ولی الان همون حالت دستشویی رو دارم کلافم ممنون می شم من رو راهنمایی کنید من زن و۴۰ سالمه

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست عزیز در این مقاله علت دفع خون در ادرار اشاره شده که میتونید به دقت مطالعه کنید در اکثر موارد علت وجود خون در ادرار زنان عفونت های زنانه است که برای درمان اون هم طبق تجویز پزشکتون میبایست آنتی بیوتیک دریافت کنید تا عفونت برطرف شه و با مصرف آب زیاد ادرار رو افزایش بدید تا عفونت دفع بشه. شما باید دوره درمانتون رو کامل کنید تا مشکل عفونت ادراریتون برطرف بشه و باید قدری با این وضعیت مدارا کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام.من36 سالمه یک فرزند دارم.بعد از پریود دچار خونریزی مجاری ادرار شدم ابتدا بعد از ادرار احساس کردم دوباره ادرار دارم.وقتی رفتم دستشویی چند قطره آمد همینطور ادامه داشت تا ساعت 4صبح من متوجه شدم درادرارم خون وجود داره به متخصص زنان مراجعه کردم بعد از معاینه گفت خونریزی در مجرای ادرار هست آزمایش داد.هنوز جواب آزمایشم نیومده. اما خونریزی همینطور ادامه دارد وبیشتر هم شده لطفا راهنمایی کنید. سپاس گذارم.

مشاهده کامل

سلام خسته نباشید من دچار سوزش ادار ودرد زیر دل وخون در ادرار شدم پارسال هم این مشکل برام پیش اومده بود الان روزه هستم تکرر ادرار و سوزش شدید خیلی اذییتم میکنه تورو خدا زود جوابم و بدید ممنون میشم در ضمن من پارسال که این مشکل پیش اومد کشت ادرار و سونو هم رفتم مشکلی نبود فقط بهم قرص سیپرو فلوکساسین تجویز شد وسه روزم روزه نگرفتم به گفته ی پزشگ الان باید چی کار کنم

مشاهده کامل

دوست عزیز سلام
اگر درباره علت وجود خون در ادرار بخواید بدونید در این مقاله اطلاعات خوبی هست که بهتون کمک خواهد کرد
در رابطه با داروی ویزی پک باید خدمتتون عرض کنم که یک داروی حاجب یددار هست که برای عکس برداری های رادیوگرافی استفاده میشه..درواقع بعد از تزریق، این دارو وارد وریدها شده و هنگام عکس برداری با اشعه ایکس ،انرژی حاصل از این اشعه رو به خودش جذب میکنه ..در روشهای عکس برداری مختلف از مواد حاجب مختلف و با مکانیسمهای مختلف استفاده میشه
هدف پزشک شما از این نوع تزریق و بررسی این هست که مشکلات کلیوی رو در شما بررسی کنه
در رابطه با اینکه ضرری داره یا نه باید بگم جواب سوالتون رو خودتون بهتر میدونید من اگر از شما بپرسم قرص استامینوفن که جز کم خطرترین داروهاست ضرری داره یا نه؟مطمیننا خواهید گفت اگر به مقدار مناسب و در زمان مناسب استفاده بشه نه و اگر زیاده روی کنیم و یا در زمان اشتباه بله ضرر داره
من هم در اینجا خدمتتون عرض میکنم شما با یکبار استفاده از این دارو در سال دچار مشکل خاصی نخواهید شد مگر عوارض خفیفی مثل سردرد،سرگیجه و غیره که مقطعی خواهند بود و برای تعداد کمی از افراد ممکنه رخ بده. از طرفی این دارو بعد از ۲۴ ساعت از طریق کلیه و کبد شما دفع خواهد شد.
امیدوارم این پاسخ برای شما مفید بوده باشه.

مشاهده کامل

سلام
سنم 32 دوتا زایمان داشتم.
الان چند باری آزمایش ادرار دادم و خون مشاهده شده در ادرارم.
آیا مشکل خاصی است و خطرناکه ؟؟؟
دکتر گفته که عکس بگریم و دوتا آمپول بنام VISIPAQUE320 داده که تزریق کنم و ناشتا عکس برداری انجام بشه
این آمپولا عوارضی ندارن؟
من خیلی میترسم و استرس تا فردا صبح
توروخدا راهنماییم کنین

مشاهده کامل

یک نقص پرشدگی درسیستم پیلوکالیسیل سمت راست کلیه دیده شده.این یعتی چی؟مشکل خاصیه؟دکتر که گقت ن چیزی نیست.توروخدا مطمئنم کنید.شده.شده.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
باسلام .: 32سالمه دو زایمان داشتم چن بار آزمایش ادرار دادم و خون تو ادرارم بود.سونوگرافی انجام دادم سالم بود بعد دکتر کفت که عکس رنگی بکیرم.ی روغن کرچک شب خوردم و صبحش ناشتا برای گرفتن عکس اقدام کردم ی آمپول ازطریق رگ دست تزریق کردم و عکس گرفتم. همه چیز نرمال و خوب نشان داده فقط میگه اتساع درسیستم پیلوکالیس کلیه ها مشاهده نمیشود یک نقص پرشدگی در سیسیتم پیلوکالیسیل سمت راست دیده شده . این یعنی چی؟؟مشکلش چیه؟ آیا خطرناکه؟؟ توروخدا راهنماییم کنیم واقعا سی تی اسکن میخاد؟؟؟ ب دکتر اورولوژی نشون دادم گفت چیزی نیست و سالمه عکساا ولی من میخام باز مطمئن مطمئن بشم.ممنونم خیالمو راحت کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر