فواید لخت خوابیدن (8 فواید برهنه خوابیدن که جالب است بدانید)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
فواید لخت خوابیدن (8 فواید برهنه خوابیدن که جالب است بدانید)

فواید لخت خوابیدن و احساسات شیرین آن

مجله پزشکی و سلامت : با توجه به مطالعات انجام شده ، لخت خوابیدن نه تنها اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد ، بلکه روابط زناشویی شما را نیز بهبود می‌دهد. دکتر سنجوی موکرجی ( (Sanjoy Mukerji متخصص سلامتی و مشاور رابطه، توضیح می‌دهد که در آوردن لباس در رختخواب مثل این است که شما موانع را کنار می‌زنید و مشغولیت‌های ذهنی‌تان را از ذهنتان پاک می‌کنید.
لخت خوابیدن فواید و تأثیری مانند مدیتیشن روی شما دارد. با لخت خوابیدن بدن و ذهنتان احساس آرامش می‌کند و با همسرتان احساس یگانگی و صمیمیت بیشتری دارید و با آرامش بیشتری به خواب می‌روید.

برهنه خوابیدن و دلایل علمی آن

دلیل و فواید علمی که موجب می‌شود ، برهنه خوابیدن، احساس بهتری به شما بدهد ، این است که ، در این زمان بدن شما ماده شیمیایی آزاد می‌کند که احساس شادی و عاشقانه بین شما و همسرتان را افزایش می‌دهد و موجب افزایش صمیمیت عاشقانه بین شما می‌شود.

تماس پوست به پوست موجب ترشح هورمون‌های ضد افسردگی خاصی می‌شود که شما را خوش اخلاق می‌کند. علاوه بر فواید لخت خوابیدن بر بهبود زندگی عاشقانه شما ، مزایای دیگری مانند مقابله با عفونت، احساس خستگی کمتر و بهبود وضعیت کمر دارد.
لباس زیر مردانه تنگ اثرات مضری مانند کاهش میل جنسی، تعداد اسپرم و تحریک جنسی و لباس زیر زنانه تنگ نیز اثرات مضری مانند عفونت قارچی دارد. به خاطر این اثرات مضری که این لباس‌ها دارند، بهتر است لااقل موقع خواب بدون این لباس‌ها و با آرامش و راحتی بیشتر بخوابید.
البته در نظر داشته باشید که افرادی که دچار اختلالات خوابی مانند راه رفتن در خواب هستند ، بهتر است از فواید لخت خوابیدن و … اجتناب کنند.

برهنه خوابیدن

مزایای لخت خوابیدن برای سلامتی

پیشگیری از بی‌خوابی از فواید برهنه خوابیدن است

طبق مطالعه اخیری که انجام شده است ، بدن برای به خواب رفتن نیازمند یک درجه حرارت خاص است. در زمان لخت خوابیدن ، بدن راحت تر به آن درجه حرارت می‌رسد و درجه حرارت یک نقطه از بدن شما به سرعت در سراسر بدنتان منتشر می‌شود و شما به سرعت به خواب می‌روید.

خوابیدن عمیق و طولانی

این مطالعه همچنین نشان داد که تنظیم درجه حرارت بدن در بستر به طور قابل توجهی به شما کمک می‌کند که خواب عمیق‌ و طولانی‌تری داشته باشید.

از مزایای لخت خوابیدن مبارزه با چربی شکمی اضافی است

سرمای طبیعی درجه حرارت طبیعی بدن شما در طول شب، به کاهش سطح کورتیزول کمک می‌کند. سطح بالای کورتیزول باعث افزایش اشتهای شما به خوردن غذاهایی می‌شود که منجر به افزایش چربی شکم می‌شوند.علاوه بر این موارد خواب طولانی‌تر موجب افزایش میزان متابولیسم و هضم غذا می‌شود.

از فوایدلخت خوابیدن برای جریان خون بهتر بدانید

از فواید لخت خوابیدن (نپوشیدن لباس‌های تنگ) ، افزایش گردش خون و مزیتی خوب برای قلب، عضلات و عروق خونی و اکسیژن رسانی به اندام‌ها است.

از مزایای لخت خوابیدن جریان خون بهتر است

ضد پیری یکی دیگر از ویژگی های لخت خوابیدن است

از فواید لخت خوابیدن ،افزایش ترشح هورمون‌هایی مثل ملاتونین که این هورمون ، در صدر هورمون‌های ضد پیری قرار دارد.

افزایش روابط جنسی یکی از خواص لخت خوابیدن است!

تماس پوست به پوست با شریک زندگی‌تان می‌تواند موجب افزایش ترشح اکسی توسین در بدن شود. اکسی توسین هورمون احساس خوب است ، که برای ارگاسم و پاسخ‌های جنسی مورد نیاز می‌باشد و در عین حال با استرس و افسردگی مقابله می‌کند.

از فایده لخت خوابیدن افزایش اعتماد به نفس در انسان است

زمانی که مدت طولانی را لخت هستید ، پوست خودتان را بیشتر حس می‌کنید و احساس شادابی و جذابیت بیشتری دارید . این احساس موجب افزایش اعتماد به نفس در شما می‌شود.

از خواص لخت خوابیدن افزایش اعتماد به نفس است

مبارزه با بیماری‌های پوستی از خواص برهنه خوابیدن

زمانی که تمام نواحی پوست شما ( به خصوص اندام تناسلی ، زیر بغل و پا) هوا می‌خورد ، احتمال ابتلا به بیماری‌های پوستی در شما کاهش می‌یابد.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر