درمان دردهای سیاتیکی و کاهش التهاب آن

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان دردهای سیاتیکی و کاهش التهاب آن

درمان دردهای سیاتیکی

مجله پزشکی و سلامت : درمان دردهای سیاتیکی موضوعی است که توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است. این امکان وجود دارد که در اثر یک سری جراحات ، ضربه‌ها ، دیسک کمر و حاملگی ،اعصاب اطراف عصب سیاتیک ملتهب شده و بر عصب سیاتیک فشار ‌آورد و موجب دردهای سیاتیکی شود. این بیماری روی تمام اعصاب اطراف باسن و پشت ساق پای شما را تأثیر می‌گذارد.دردهای سیاتیکی می‌توانند بسیار ناتوان کننده باشند اما برای درمان دردهای سیاتیکی و کاهش التهاب ترفندهایی وجود دارد که تعدادی از آن‌ها را برایتان بیان می‌کنیم.

1- ماساژ از ترفندهای درمان دردهای سیاتیکی

ماساژ عضلات باسن و پشت ساق پا (عصب سیاتیک از این نواحی می‌گذرد) می‌تواند کشش و گرفتگی عضلانی را شل کند و التهاب دردناک عصب را کاهش دهد. چگونه؟ ماساژ گردش خون را ترویج می‌دهد و موجب افزایش گردش خون و کاهش التهاب ، حساسیت و گرفتگی عصب سیاتیک می‌شود.

2- درمان دردهای سیاتیکی با استفاده از بسته‌های گرمایشی و سرمایشی

بسته‌های سرمایشی و گرمایشی آثار شگفتی روی درد عصب سیاتیک دارند. ابتدا برای کاهش التهاب عصب سیاتیک و درمان دردهای سیاتیکی از کیسه یخ استفاده کنید سپس به طور مستقیم یک بسته گرمایشی را روی عضلات آن ناحیه قرار دهید تا انقباض و گرفتگی عضلات ناحیه باسن و پشت پاها کاهش یابد.

درمان دردهای سیاتیکی با استفاده از بسته‌های گرمایشی و سرمایشی

3- استفاده از مسکن برای درمان دردهای سیاتیکی

شما می‌توانید انواعی از مسکن‌ها را زیر نظر پزشک از داروخانه‌ها تهیه نمایید.داروهای مسکنی مانند آسپیرین یا ایبوپروفن برای درمان دردهای سیاتیکی و کاهش التهاب مؤثر هستند.

4- طب سوزنی و درمان دردهای سیاتیکی

در طب سوزنی، سوزن‌های کوچکی در نقاط فشار قرار داده می‌شود و این کار برای کاهش التهاب ، درد و گرفتگی مفید است. این درمان جریان خون و گردش خون را نیز در پشت ساق پاها، کمر و باسن افزایش می‌دهد. در نتیجه برای درمان دردهای سیاتیکی مفید است.

5-تجویز دارو

درد زیاد عصب سیاتیک ممکن است شما را بی قرار کند و شما مجبور شوید به پزشک مراجعه کنید.در اغلب موارد ،پزشک به شما داروهای شل کننده عضله ، مسکن‌های قوی و حتی داروهای ضد افسردگی (زیرا به خاطر درد شدید ، ممکن است روحیه شما به هم بریزد) تجویز می‌کند.

تجویز دارو

6- درمان دردهای سیاتیکی با کشش

یوگا یا کشش می‌تواند موجب کاهش سفتی و گرفتگی عضلات شود. افزایش انعطاف پذیری موجب کاهش درد کمر و فشار کمتر بر روی پشت پا (که عصب سیاتیک در آنجا قرار دارد) می‌شود.

7- پمادهای موضعی درمان دردهای سیاتیکی

برخی از بیماران ، به جای استفاده از مسکن‌ها از پمادهای موضعی استفاده می‌کنند و این پمادها را بر روی محل التهاب می‌مالند.پماد یا ژل‌های موضعی حاوی ماده‌ای به نام منتول هستند که گیرنده‌های درد را مسدود می‌کنند و همچنین گرفتگی عضلات را نیز از بین می‌برند.

8- وسایل و تجهیزات حامی کمر

اگر در تمام طول روز روی یک صندلی اداری ناراحت نشسته‌اید احتمال التهاب و دردهای سیاتیکی در شما زیاد است. از صندلی و وسایلی استفاده کنید که پشتی راحتی داشته باشد و فشار کمتری به باسن و کمر شما وارد کند تا درد عصب سیاتیک شما عود نکند.

وسایل و تجهیزات حامی کمر

9- فیزیوتراپی

فیزیوتراپی همراه با ماساژ عضلات موجب شل شدن عضلات ، افزایش جریان خون و انعطاف پذیری می‌شود. در فیزیوتراپی ، پزشک متخصص برای شما ورزش‌هایی را تجویز می‌کند که موجب کاهش التهاب و درد عصب سیاتیک می‌شود.

10- آب درمانی برای درمان دردهای سیاتیکی

استفاده از بسته‌های گرمایشی برای کاهش درد سیاتیک بسیار مفید است اما غرق کردن بدن در یک جکوزی و یا استخر آب گرم بسیار مفیدتر می‌باشد. آب درمانی به درمان سفتی عضلات و کاهش التهاب ، افزایش گردش خون و همچنین درمان دردهای سیاتیکی و تسکین گرفتگی عصب سیاتیک کمک می‌کند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر