4 اشتباه سونوگرافی در تشخیص جنسیت جنین دختر و پسر

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
4 اشتباه سونوگرافی در تشخیص جنسیت جنین دختر و پسر

علت اشتباه سونوگرافی در تشخیص جنسیت جنین دختر و پسر چیست؟

اشتباه سونوگرافی در تعیین جنسیت دختر و پسر

سونوگرافی برای پزشکان وسیله‌ای برای بررسی سلامت جنین است ، اما برای پدر و مادرها یک تست هیجان انگیز برای تعیین جنسیت جنین است. هر پدر و مادری ذوق زیادی برای تعیین جنسیت فرزند خود دارد و هر چه زودتر منتظر شنیدن جنسیت فرزندشان هستند. آیا می‌توانید به تعیین جنسیت با سونوگرافی اعتماد کنید؟ آیا واقعاً زمانی که تعیین جنسیت جنین شما با سونوگرافی ، پسر است ، پسر دار خواهید شد؟ در این مطلب می‌خواهیم دقت سونوگرافی در تعیین جنسیت جنین را برایتان بیان کنیم و علت اشتباه سونوگرافی در تعیین جنسیت پسر و دختر را توضیح دهیم. آخرین مطالعات راجع به سونوگرافی نشان می‌دهد که تعیین جنسیت با سونوگرافی تا 98% دقیق است. دقت سونوگرافی برای تعیین جنسیت جنین دختر یا پسر ، به چندین عوامل بستگی دارد که در ادامه مطلب می‌خوانید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید یا اطلاع از لوازم بهداشتی مادر و کودک با ما همراه باشید 

1- زمان سونوگرافی برای تعیین جنسیت

بر اساس گفته‌های متخصصین ، سونوگرافی زودرس روش دقیقی برای تعیین جنسیت جنین نیست. اولین زمانی که سونوگرافی می‌تواند تعیین جنسیت کند ، از هفته دوازدهم بارداری به بعد است که حتی در این زمان نیز تعیین جنسیت با سونوگرافی کار مشکلی است. دستگاه تناسلی خارجی مردان (آلت تناسلی و کیسه بیضه) ، تا هفته 13 بارداری شکل می‌گیرد و به همین دلیل است که قبل از آن ، تعیین جنسیت با سونوگرافی امکان پذیر نیست. مطمئن‌ترین زمان برای سونوگرافی تعیین جنسیت جنین ، هفته بیستم بارداری است ، اگر قبل از هفته بیستم ، سونوگرافی انجام داده‌اید ، برای اطمینان از تعیین جنسیت قبلی ، بار دیگر در هفته بیستم بارداری ، سونوگرافی انجام دهید تا از جنسیت جنین خود مطمئن شوید.

2- موقعیت جنین

اگر جنین شما با سونوگرافی همکاری نکنند ، تعیین جنسیت با سونوگرافی قابل رویت نیست. بعضی از جنین‌ها کمرو هستند و در زمان سونوگرافی با بستن پای خود ، در پروسه تعیین جنسیت اختلال ایجاد می‌کنند. زیرا بدون دیدن لای پای جنین ، تعیین جنسیت جنین امکان پذیر نیست.

اشتباه سونوگرافی در تعیین جنسیت پسر و دختر

3- چند قلویی

اگر شما چند قلو باردار هستید ، پسرها و دخترهای شما ، بین یکدیگر قرار می‌گیرند و تعیین جنسیت جنین را مشکل می‌کنند.

4- اندازه بدن شما مؤثر در تعیین جنسیت

اگر شما اضافه وزن دارید ، توده بدنی اضافی موجب می‌شود که سونوگرافی ، تصویر واضحی از جنین شما نداشته باشد. تعیین جنسیت با سونوگرافی در زنان چاق بسیار مشکل‌تر از زنان لاغر است. اضافه وزن علت اشتباه سونوگرافی در تعیین جنسیت جنین است.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر