طرز تهیه دتاکس توفو کنجدی و سبزیجات

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
طرز تهیه دتاکس توفو کنجدی و سبزیجات

دتاکس و مزایای آن

مجله پزشکی و سلامت : حتماً مطالب قبلی ما را راجع به خواص فوق‌العاده دتاکس های متنوع خوانده‌اید، این‌ها خواص بسیار زیادی در راستای سلامتی بدن دارند و به تناسب اندام و کاهش وزن نیز کمک می‌کنند.

دتاکس و مواد مغذی آن

این دتاکس سرشار از مواد مغذی ضروری است، زیرا که مخلوطی از غلات سبوس‌دار، سبزیجات، پروتئین‌های گیاهی بدون چربی، سبزی و جلبک دریایی می‌باشد. دتاکس توفو کنجدی و سبزیجات مقدار کمی چربی اشباع و مقدار زیادی فیبر و پروتئین دارد. برنج قهوه‌ای موجود در این دتاکس سرشار از فیبر و منیزیم است که به سلامت استخوان‌ها، دندان و عضلات کمک می‌کند. جلبک دریایی موجود در این دتاکس سرشار از ید است، ید ماده مغذی است که در حفظ سلامت تیروئید حیاتی است.

ارزش ‌غذایی این دتاکس

379 کالری
23 گرم چربی
29 گرم کربوهیدرات
2 گرم قند
6 گرم فیبر
16 گرم پروتئین

مواد لازم دتاکس توفو کنجدی و سبزیجات

1 قاشق غذاخوری جلبک دریایی خشک شده (واکامه)
½ فنجان برنج قهوه‌ای پخته شده
¼ جوانه نخود
2 قاشق غذاخوری بادام ‌زمینی بو داده

برای سبزیجات:

¼ فنجان نخود فرنگی
¼ گل کلم بروکلی
¼ گل گل کلم
½ هویج،به صورت نگینی خرد شود
½ ساقه کرفس،خرد شده
¼ فنجان کلم قرمز، خرد شده
2 قاشق چای‌خوری روغن سبوس برنج
1 قاشق چای‌خوری سس سویا تاماری
1 قاشق چای‌خوری سرکه برنج
½ سیر میخک، خرد شده
¼ قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه، رنده شده

برای توفو:

6 اونس توفو
¼ قاشق چای‌خوری نمک
2 قاشق غذاخوری دانه کنجد سفید
1 قاشق غذاخوری دانه کنجد سیاه و سفید
2 قاشق چای‌خوری روغن سبوس برنج

طرز تهیه دتاکس توفو کنجدی و سبزیجات

1) برای تهیه دتاکس توفو را به صورت دو برش نازک و مثلثی ببرید. مثلث‌های توفو را روی حوله کاغذی قرار داده و کنار بگذارید تا خشک شوند.این کار باعث سرعت بخشیدن به فرایند پخت و پز می‌‌شود.
2)در این میان، جلبک دریایی خشک شده واکامه را در حدود 5 دقیقه در آب بریزید تا خیس شده و نرم شوند ، سپس آب آن را خالی کرده و بگذارید تا جلبک دریایی کمی خشک شود.
3)یک کاسه بزرگ آب و یخ آماده کنید و کنار بگذارید. یک ماهی تابه متوسط را با آب پر کرده و بگذارید تا به جوش آید. نخود فرنگی ، کلم بروکلی، گل کلم، هویج، کرفس و کلم قرمز را به آب جوش اضافه کنید. بگذارید سبزیجات شما پخته شود یعنی حدود 3-2 دقیقه اجازه دهید تا سبزیجات در آب جوش بپزند.
4)سبزیجات را از آب جوش خارج کنید و فوراً آن‌ها را داخل کاسه آب و یخ بریزید، سپس دوباره این سبزیجات را از آب یخ خارج کرده و روی حوله‌ای این سبزیجات را خشک کنید.
5) روغن سبوس برنج در یک ماهی تابه بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. تاماری، سرکه برنج، سیر و زنجبیل را به روغن اضافه نمایید و به مدت 1 دقیقه به هم بزنید. سبزیجات را نیز به ماهی‌تابه اضافه نمایید و به سرعت آن‌ها را روی حرارت با یکدیگر مخلوط کنید، سپس آن‌ها را به کاسه‌ای منتقل کرده و کنار بگذارید.
6)توفو را به آرامی باز کرده و به آن نمک بپاشید، دانه کنجد را در یک بشقاب یا سینی پهن کنید و توفو را به طور کامل به دانه‌های کنجد آغشته نمایید.
7) یک ماهی تابه بزرگ را روی حرارت متوسط گرم کنید و کمی روغن نیز در ماهی تابه بریزد، سپس هر دو طرف توفو را در روغن کم سرخ کنید تا برشته و قهوه‌ای شود،بعد از 4-3 دقیقه توفوی برشته شده را از ماهی تابه خارج کنید و روی یک صفحه کاغذ یا بشقاب قرار دهید.
8)برنج قهوه‌ای گرم را به دو قسمت برای شام تقسیم کنید و آن را با سبزیجات، جلبک دریایی، توفو، بادام‌زمینی و جوانه نخود مخلوط کنید و این دتاکس خوشمزه را به عنوان شام بخورید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

منبع : (dailyburn)

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر