مضرات مشروبات الکلی از نظر پزشکی بر سلامت مغز

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مضرات مشروبات الکلی از نظر پزشکی بر سلامت مغز

آخرین تحقیقات راجع به مضرات مشروبات الکلی برای سلامت مغز چه می‌گوید؟

گزارش BMJ راجع به مضرات مشروبات الکلی را بخوانید.

♥♥♥♥♥♥♥♥

مضرات مشروبات الکلی بر سلامت مغز

اخبار سلامتمحققان مطالعه اخیر در رابطه با مضرات مشروبات الکلی برای سلامت مغز می‌گویند: حتی نوشیدن مقادیر متوسط الکل با افزایش خطر ابتلا به آسیب‌های مغزی و اختلال در عملکرد شناختی همراه است.

در مطالعات قبلی گفته شده بود که مصرف زیاد الکل ، مضرات زیادی برای سلامت مغز دارد، اما مطالعات کمی راجع به اینکه آیا مصرف مقدار متوسط مشروبات الکلی نیز سلامت مغز را به خطر می‌اندازد یا نه، انجام شده بود. در تحقیق اخیر، محققان راجع به مضرات مشروبات الکلی ( حتی به میزان متوسط) بر سلامت مغز مطالعه کردند.

بررسی مضرات مشروبات الکلی بر سلامت مغز طی یک دوره سی ساله

برای این تحقیق، محققان دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کالج لندن 550 مرد و زن سالم را مورد مطالعه قرار دادند. داده‌های میزان مصرف مشروبات الکلی این افراد در طول هفته در طی یک دوره 30 ساله (2015-1985) جمع آوری و از این افراد تست عملکرد شناختی گرفته شد.

همان‌طور که گفته شد، این مطالعه به همکاری آنیا توپیوالا از دانشگاه آکسفورد انجام شد و متوسط سن شرکت کنندگان در این مطالعه 43 سال بود. میزان مصرف مشروبات الکلی در شرکت کنندگان متفاوت بود، اما هیچ کدام اعتیاد به مصرف الکل نداشتند. محققان با اسکن مغز و MRI جنبه‌های مختلف عملکرد شناختی در مغز افراد شرکت کننده را بررسی کردند تا به مضرات مشروبات الکلی بر سلامت مغز پی ببرند.

نتایج مطالعه سی ساله بر روی مشروبات الکلی چه بود؟

پس از در نظر گرفتن عوامل مداخله گر در نتیجه تحقیق مانند سن، جنس، تحصیلات، فعالیت بدنی، وضعیت مصرف سیگار، سابقه پزشکی و طبقه اجتماعی، این تیم دریافتند که خطر ابتلا به آتروفی هیپوکامپ و اختلال حافظه در شرکت کنندگانی که مقدار بیشتری الکل مصرف می‌کنند، بالاتر از افرادی است که مشروبات الکلی مصرف نمی‌کنند. کسانی که مقدار زیادی مشروبات الکلی مصرف می‌کنند، در معرض بیشترین خطر آسیب سلامت مغز هستند، اما کسانی که به اندازه متوسط الکل مصرف می‌کنند نیز سه برابر بیشتر از افرادی که مشروبات الکلی مصرف نمی‌کنند، در خطر هستند. این یافته‌ها استدلال مضرات مشروبات الکلی برای سلامت مغز را تقویت می‌کند.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا:

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر