علت خواب آلودگی مردان بعد از ارضا شدن و آمیزش جنسی چیست؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
علت خواب آلودگی مردان بعد از ارضا شدن و آمیزش جنسی چیست؟

خواب آلودگی مردان بعد از آمیزش جنسی و ارضا شدن

مجله پزشکی و سلامتخواب آلودگی مردان بعد از آمیزش جنسی و ارضا شدن ، اتفاق رایجی است که بین تمام زنان و مردان، بعد از رابطه جنسی اتفاق می‌افتد. خواب آلودگی مردان بعد از آمیزش جنسی و ارضا شدن در حالی است که زنان در سکوت به صدای خور خور شریک زندگی‌شان گوش می‌دهند و به خواب نمی‌روند. زنان بعد از آمیزش جنسی و ارضا شدن دوست دارند با همسرشان بیدار بمانند، با او صحبت کنند و یا حتی قهوه و کیک سبکی بخورند تا احساس گرسنگی‌شان رفع شود. زنان همیشه از خواب آلودگی مردان بعد از آمیزش جنسی و ارضا شدن شکایت دارند و احساس خوبی نسبت به خواب آلودگی مردان ندارند.زنان و مردان تفاوت‌های زیادی دارند که این هم یکی از تفاوت‌های آزاردهنده در آمیزش جنسی است.

دلیل خواب آلودگی مردان بعد از آمیزش جنسی و ارضا شدن چیست؟

دکتر کریستوفر وینتر (Christopher Winter) در این رابطه می‌گوید: هورمون پرولاکتین مسبب خواب آلودگی مردان بعد از آمیزش جنسی است. زیرا پرولاکتین، دوپامین (انتقال‌دهنده عصبی تحریک‌کننده که باعث می‌شود شما احساس بیداری کنید) را سرکوب می‌کند. هورمون پرولاکتین در مردان، بعد از آمیزش جنسی در پیک خود قرار دارد یعنی به اوج می‌رسد، درحالی‌که این هورمون در زنان به آن مقدار تولید نمی‌شود.
اما پرولاکتین تنها دلیلی نیست که مردان نمی‌توانند بعد از آمیزش جنسی چشم خود را باز نگه‌دارند. هورمون اکسی توسین (احساس خوب) نیز در طول آمیزش جنسی زیاد تولید می‌شود و این هورمون می‌تواند افکار استرس‌زا را از ذهن شما محو کند و موجب شود آسان‌تر استراحت کرده و به خواب بروید.
همچنین اگر آمیزش جنسی تان را در جای تاریک و با چراغ خاموش انجام دهید، هورمون ملاتونین که در شب و برای القای خواب تولید می‌شود نیز در طی آمیزش جنسی تولید شده و باعث می‌شود بعد از آمیزش جنسی به خواب بروید. هنگامی‌که پرولاکتین، اکسی توسین و ملاتونین همه باهم تولید شوند، تمام شرایط برای خواب آلودگی مردان بعد از آمیزش جنسی و ارضا شدن مهیا می‌شود.

دلیل خواب آلودگی مردان بعد از آمیزش جنسی و ارضا شدن چیست؟

اگر نمی‌خواهید بعد از آمیزش جنسی بخوابید

شاید شما دوست نداشته باشید که بعد آمیزش جنسی ، دچار خواب آلودگی شوید، یا اینکه دوست داشته باشید که بعد از آمیزش جنسی و ارضا شدن زمانی را بیدار بوده و با شریک زندگی‌تان بگذرانید.
برای این منظور باید راه‌هایی برای رفع خواب آلودگی مردان بعد از آمیزش جنسی و ارضا شدن پیدا کنید، برای مثال:

• با چراغ روشن، آمیزش جنسی کنید.
• بعد از آمیزش جنسی و ارضا شدن با یکدیگر شوخی کنید و به هیجان بیایید تا خواب آلودگی مردان برطرف شود.
• بعد از آمیزش جنسی و ارضا شدن از تخت خارج شوید و بیرون از تخت کنار هم بنشینید و زمانی را با یکدیگر بگذرانید.

خواب بعد از آمیزش جنسی و احتمال بارداری

اگر آمیزش جنسی در زمان تخمک گذاری انجام شود، شانس بارداری افزایش می‌یابد. اگر زمان دقیق تخمک‌گذاری خود را نمی‌دانید و می‌خواهید باردار شوید، بهتر است یک روز در میان آمیزش جنسی داشته باشید تا شانس باردارشدن شما افزایش یابد. زیرا باید همیشه اسپرم سالم برای برخورد با تخمک در زمان تخمک گذاری وجود داشته باشد.خوابیدن به پشت پس از آمیزش جنسی شانس بارداری را افزایش می‌دهد زیرا تحقیقات علمی نشان داده است که این عمل باعث می‌شود که اسپرم در بدن زن باقی بماند و به سمت تخمدان‌ها برود و همچنین از خارج شدن اسپرم از بدن زن جلوگیری می‌کند.
نتیجه تحقیقات انجام شده توسط محققان حاکی از آن است که خانم‌هایی که پس از تزریق اسپرم به مدت 15 دقیقه به حالت افقی دراز می‌کشند 50 درصد شانس باردار شدن آن‌ها نسبت به خانم‌هایی که بلافاصله پس از تزریق اسپرم از جای خود بلند می‌شوند، بیشتر است.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر