تکنولوژی‌ های روز عامل چاقی در نوجوانان

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تکنولوژی‌ های روز عامل چاقی در نوجوانان

چاقی در نوجوانان ، معضلی نگران کننده

اخبار سلامتاحتمالاً همه شما دیده‌اید که تمام کودکان و نوجوانان در هر جمعی و مکانی ، ساعت‌ها سرگرم بازی با تبلت، گوشی‌های هوشمند و یا کامپیوتر هستند ؛ تفریح نوجوانان قدیم بازی‌های سرگرم کننده‌ای مثل فوتبال بود که موجب افزایش تحرک آن‌ها می‌شد ، اما نوجوانان و کودکان امروزی تنها تفریحشان بازی با موبایل و تبلت است. مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که استفاده بیش از حد از تکنولوژی هایی مثل گوشی‌های هوشمند موجب افزایش خطر چاقی در نوجوانان می‌شود.

محققان دریافتند ، کودکان و نوجوانانی که برای بیش از 5 ساعت در روز از گوشی‌های هوشمند و یا هر تکنولوژی دیگری استفاده می‌کنند ، مقدار بیش‌تری نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه می‌خورند و خیلی کم در فعالیت‌های فیزیکی شرکت می‌کنند و به همین دلیل است که چاقی در نوجوانان و کودکان رو به رشد است.

خطر چاقی در نوجوانان و کودکانی که به صورت افراطی از این تکنولوژی ‌ها استفاده می‌کنند ، 43٪ بیش‌تر از کودکانی است که از گوشی‌های هوشمند استفاده افراطی نمی‌کنند.
مطالعات قبلی نیز نشان می‌دهند که تماشای بیش از حد تلویزیون نیز می‌تواند موجب افزایش مصرف نوشیدنی‌های شیرین و تنقلات شور و شیرین شود و به همین دلیل تماشای تلویزیون نیز می‌تواند خطر چاقی در نوجوانان را افزایش دهد.

چگونه چاقی در نوجوانان را کنترل کنید؟

پدر و مادرها نقش مهمی در آموزش ، تربیت و حفظ سلامتی فرزند خود دارند. با توجه به این تحقیق ، پدر و مادرها باید مراقب میزان استفاده بچه‌هایشان از گوشی‌های هوشمند و تلویزیون باشند و اجازه ندهند که کودکانشان از این وسایل بیش از حد استفاده کنند. زمان استفاده از گوشی‌های هوشمند برای کودکان و نوجوانان باید برنامه ریزی شده و قانونمند باشد و تنها زمان کمی را به استفاده از این تکنولوژی ‌ها اختصاص دهند. پدر و مادرها باید نگران سلامتی فرزندانشان باشند و برای حفظ سلامتی و کاهش خطر چاقی در نوجوانان، زمان استفاده از این تکنولوژی ‌ها را محدود کنند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر