تماشا نکردن تلویزیون خطر چاقی را کمتر می‌کند

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تماشا نکردن تلویزیون خطر چاقی را کمتر می‌کند

تماشا نکردن تلویزیون در حین غذا خوردن و کاهش خطر چاقی

اخبار سلامتهمه ما می‌دانیم که ایجاد تغییرات مثبت در الگوی غذا خوردن و ورزش می‌تواند ما را در حفظ وزن سالم و جلوگیری از خطر چاقی کمک کند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دسته جمعی پختن غذا و تماشا نکردن تلویزیون در حین خوردن غذا ممکن است خطر چاقی را کاهش دهد. با توجه به موسسه ملی بهداشت (NIH) ، چاقی بیش از یک سوم از جمعیت ایالات متحده آمریکا را تحت تأثیر قرار داده است. در ایالات متحده 1 نفر از هر 3 بزرگ‌سال، چاق هستند و بیش از 1 نغر از 20 نفر به چاقی شدید دچار هستند. از آنجایی که چاقی یک عامل خطر برای بیماری‌های مختلف از جمله دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان است. محققان دانشگاه ایالتی اوهایو آزمون‌های متعددی را برای بررسی ارتباط بین وعده‌های غذایی خانوادگی، تماشا نکردن تلویزیون و خطر چاقی انجام دادند.

بیشتر بخوانید : چاقی عامل اصلی سرطان

ارتباط بین خوردن غذای خانگی، تماشا نکردن تلویزیون و خطر چاقی

اگر چه تماشا نکردن تلویزیون موجب آب شدن چربی‌های اضافی شما نمی‌شود، اما این پژوهش جدیدی که انجام شده است، نشان می‌دهد که تماشا نکردن تلویزیون در حین خوردن غذا ، خطر چاقی را کاهش می‌دهد. پژوهشگران این مطالعه بر این باورند که طبخ غذا در خانه و به صورت دسته جمعی، با کاهش خطر چاقی همراه است. قابل ذکر است که بررسی‌های این مطالعه نشان داد که تعداد افرادی که با هم غذا می‌خورند، تأثیر چندانی بر وزن و خطر چاقی افراد ندارد. تحقیقات نشان داد که اگر چه تعداد افرادی که به طور دسته جمعی غذا می‌خورند، تأثیری بر خطر چاقی ندارد، اما اتفاقاتی که در حین غذا خوردن می‌افتد (تماشا کردن تلویزیون) تأثیر زیادی بر خطر چاقی دارد.

آیا واقعا تماشا نکردن تلویزیون ، خطر چاقی را کاهش می‌دهد؟

نتایج نشان داد که تماشا نکردن تلویزیون در هنگام خوردن غذای خانوادگی، احتمال خطر چاقی را بسیار کاهش می‌دهد و این افراد با احتمال بسیار کمتری ممکن است چاق شوند. یافته‌های این پژوهشگران نشان داد که کمترین خطر چاقی در میان افرادی است که غذای تهیه شده در خانه می‌خوردند و در حین غذا خوردن تلویزیون تماشا نمی‌کنند. در نظر داشته باشید که اگر چه در این تحقیق خوردن غذا به همراه اعضای خانواده، تأثیری بر خطر چاقی افراد نداشت، اما ممکن است مزایای دیگری از جمله بهبود سلامت اجتماعی و عاطفی برای اعضای خانواده داشته باشد.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر