روش جدید پیوند ریه کشف شد

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
روش جدید پیوند ریه کشف شد

تحقیقات اخیر و کشف روش جدید پیوند ریه

اخبار سلامت : روش پیوند ریه جدیدی که مطالعات اخیر ، آن را کشف کردند ، امید به نجات بیماران را بالا می‌برد و محققان امیدوارند که با استفاده از این روش ، بتوانند بیماران را نجات دهند. در حال حاضر پیوند ریه  روی بیماران انجام می‌شود ، اما از آنجایی که بافت ریه‌ای که از فرد اهداکننده گرفته می‌شود ، سریعاً شروع به تخریب و تجزیه می‌کند ، جراحی پیوند ریه انتقال آن باید در عرض 6 ساعت انجام شود.

اما این روش جدید پیوند ریه ، که با استفاده از فرآیندی به نام پرفیوژن ریه خارج از بدن انسان (EVLP) ، انجام می‌شود ، می‌تواند به سالم ماندن (بدون آسیب و تجزیه) ریه خارج از بدن انسان برای بیش از 12 ساعت کمک کند . این روش به طور قابل توجهی شانس گیرنده نهایی را برای زنده ماندن بالا می‌‌برد.زمان بیش‌تر به این معنی است که پیوندهای ریه بیش‌تر و موفق‌تری قابل انجام است و انتقال ریه از فرد انتقال دهنده به گیرنده ، می‌تواند طولانی‌تر باشد.

فرایند انتقال ریه از فرد اهدا کننده به فرد گیرنده عضو به این صورت انجام می‌شود که ابتدا ریه از بدن فرد اهدا کننده خارج می‌شود و سپس در سرما و روی یخ به بیمارستان دیگری که قرار است پیوند ریه در آنجا انجام شود ، منتقل می‌شود و در آنجا ریه گرم شده تا بتواند اکسیژن و مواد مغذی را پمپاژ کند ، این فرایند انتقال باید حدود 6 ساعت طول بکشد تا به بافت ریه آسیبی وارد نشود ، اما در روش جدید که توسط محققان کشف شده است ، با استفاده از فرایند EVLP این انتقال می‌تواند تا 12 ساعت طول بکشد.

پیوند عضوی مانند ریه برای بسیاری از مردم حکم مرگ و زندگی را دارد و اگر پیوند به درستی انجام شود ، زندگی و جان دوباره‌ای به آن‌ها داده می‌شود. از آنجایی که به طور کلی با مشکل کمبود ریه برای پیوند ، مواجه هستیم ، موفق بودن پیوند ریه بسیار اهمیت دارد و این روش جدید پیوند ریه ، شانس موفق بودن پیوند و انتقال ریه سالم را بالا برده است و امید به زنده ماندن بیماران را نیز افزایش داده است.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر