آیا تزریق چربی شما را زیبا و جوان می‌کند؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
آیا تزریق چربی شما را زیبا و جوان می‌کند؟

تکنیک تزریق چربی چیست؟

مجله پزشکی و سلامت : در نظر عامه از تزریق چربی به‌عنوان یک راه برای رفع چین‌وچروک در صورت ظاهر افراد نام می‌برند. در تزریق چربی از جراحی‌های کوچک و سرپایی استفاده می‌شود. در این نوع جراحی‌های پزشکی از چربی بدن خود فرد برای تزریق در نقاط موردنظر استفاده می‌گردد.

پزشکان زیبایی معتقدند که تکنیک تزریق چربی با هدف رفع چین‌وچروک عمیق، عبارت است از برداشتن چربی از نواحی که تجمع چربی در آنها زیاد می‌باشد (مانند شکم) و تزریق آن در نواحی که میزان چربی پایین‌تری دارند.

 

موارد کاربرد تزریق چربی

1. رفع چین‌وچروک صورت و ایجاد ظاهری جوان و شاداب بر روی پوست.
2. جهت پر کردن صورت‌هایی که لاغر و استخوانی هستند.
3. برای گونه‌سازی در افرادی که تمایل به زیبایی صورت دارند.

مناطق قابل‌ استفاده برای عمل تزریق چربی

باوجود این‌که از این تکنیک می‌توان برای همه نقاط بدن استفاده کرد، اما کاربرد بیشتر آن بر روی صورت، سینه و باسن می‌باشد. ازلحاظ آماری هم این روش بیشتر در خانم‌هایی که اعتمادبه‌نفس پایینی دارند و یا این‌که وسواس زیادی به زیبایی ظاهر خود نشان می‌دهند، به انجام می‌رسد.

مناطق قابل‌ استفاده برای عمل تزریق چربی

نحوه اجرای تکنیک تزریق چربی

این تکنیک شامل چهار مرحله به شرح موارد زیر می‌باشد:

1. استخراج چربی از بدن : در مرحله اول مقدار کمی چربی از ناحیه‌ای از بدن فرد که تجمع چربی در آن وجود دارد و ازنظر پزشک جراح منطقه مناسبی برای استخراج چربی می‌باشد، برداشته می‌شود. در بسیاری از موارد این منطقه، شکم می‌باشد.

2. تمیز کردن چربی استخراج‌شده : در این مرحله به‌وسیله سرم فیزیولوژیکی، چربی استخراج‌شده شستشو می‌شود تا لنف، خون و سایر مواد همراه آن‌که در طی استخراج خارج شدند، شسته شده و چربی خالص برای تزریق آماده گردد.

3. تزریق چربی : توسط پزشک جراح با دقت چربی استخراج‌شده به نواحی موردنظر تزریق می‌گردد. در بیشتر موارد این تزریق‌ها با موفقیت به انجام می‌رسند.

4. ترمیم محل‌های تزریق چربی : طبیعتاً بعد از مدتی چربی جذب محل‌های موردنظر می‌شوند و مشکل موجود در آن محل‌ها را برطرف می‌نمایند. البته اعتقاد پزشکان زیبایی آن است که برای بهبود عملکرد، تزریق چربی در یک نوبت بعدی حدود ۸ ماه بعد نیز باید صورت گیرد. درواقع این عمل زیبایی باید در دو مرحله به فاصله ۸ ماه از یکدیگر به انجام رسد.

مراقبت‌های بعد از عمل تزریق چربی

پزشکان زیبایی معتقدند که یک هفته بعد از عمل تزریق چربی، فرد می‌تواند به‌راحتی و بدون بروز مشکلی در فعالیت‌های اجتماعی روزمره خود شرکت نماید و نیاز به هیچ‌گونه بستری نمی‌باشد. بعد از سه هفته در مواردی که موضع مورد عمل صورت باشد، می‌توان به‌راحتی بر روی موضع آرایش نمود. بنابراین جراحان زیبایی از این تکنیک به‌عنوان یک تکنیک ساده برای زیبایی نام می‌برند.

عوارض استفاده از تکنیک تزریق چربی

قطعاً درصورتی‌که این تکنیک توسط پزشک غیرمتخصص انجام شود، می‌تواند عوارض خاصی به شرح موارد زیر به همراه داشته باشد:

1. آلودگی‌های عفونی ناشی از استفاده از سرنگ‌های غیربهداشتی.
2. تخریب سایر بافت‌های مجاور چربی در زمان استخراج چربی. این مورد زمانی بروز می‌کند که استخراج چربی به‌دقت صورت نگرفته باشد.
3. تزریق زیاد از حد چربی در نواحی موردنظر که باعث بدشکل شدن و حتی حرکت چربی از ناحیه موردنظر به نواحی دیگر می‌شود که این امر می‌تواند باعث بدشکل شدن ظاهر فرد گردد.
4. عدم پذیرش چربی تزریقی در فرد که می‌تواند باعث بروز مشکلات خاص ایمنولوژیک در او گردد.
5. در برخی موارد در اثر عدم توجه به مراقبت‌های بعد از عمل، چربی تزریقی می‌تواند از موضع خود حرکت نماید و باعث بدشکل شدن سایر نواحی در فرد گردد.

عوارض استفاده از تکنیک تزریق چربی

تکنیک تزریق چربی برای چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

قطعاً برای افرادی که به‌طور طبیعی از ظاهر متناسبی برخوردار می‌باشند، تزریق چربی توصیه نمی‌شود. به‌علاوه این‌که این تکنیک برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌گردد. همچنین در مورد افرادی که میزان توان سیستم ایمنی پایینی دارند، نیز مناسب نیست.

درمجموع بهتر است که در مرحله اول با استفاده از تکنیک‌های دیگر مانند مصرف زیاد آب باعث شادابی و جوانی پوست و رفع چین‌وچروک سطحی شد که بدون عارضه هستند و در مراحل بعدی و حتماً با توصیه پزشک زیبایی و جراح اقدام به انجام عمل تزریق چربی نمود.© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر