انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه زنجان

انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه زنجان

استان : زنجان شهر: زنجانزنجان، انصاریه، تقاطع خیابان بوعلی سینا و بوستان هفتم.
15 الی 02433781912
اطلاعات ثبت نشده است
معرفی و خدمات این شرکت در یک نگاه

خدماتانجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه زنجان 

1- ورودی بخش رادیوتراپی: این مجموعه در 14000 مترمربع در زمینی به مساحت 42000 مترمربع بنا شده که 12000 مترمربع در قالب بخش­های تشخیصی، درمانی، آموزشی، پیشگیری و تحقیقات و پژوهش، و 2000 مترمربع آن رفاهی­ست که به­صورت هتل 4ستاره بنا شده و شامل بخش­های درمانی رادیوتراپی، تصویربرداری، فیزیوتراپی، کموتراپی، آزمایشگاه تخصصی، کلینیک­های تخصصی، تحقیقات و پژوهش می­باشد.

قابل ذکر است کلیه رنگ­هایی که در مجموعه استفاده شده، بر اساس اصول روان­شناسی بیمار طراحی شده و از نظر طراحی داخلی طوری انجام گرفته که بیمار احساس نکند به یک مرکز درمانی مراجعه کرده است. هم­چنین با رنگ­های شاد و دکوراسیون خاص و تابلوهای نفیس و آثار تاریخی که مردم هدیه کرده­اند، تزئین شده است. این مجموعه کلاً با کمک­های مردمی احداث و تجهیز شده و تا به امروز ریالی، اعتبارات دولتی در این مرکز هزینه نشده است. در این مجموعه، بر روی تمامی اهدائی­ها، پلاک خیّر مربوطه نصب گردیده است.

انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه زنجان 

2- بخش رادیوتراپی: از پذیرش شروع می­شود و در این قسمت اولین جمله ­ای که بیمار می شنود این است که در این مرکز هیچ­گونه وجهی بابت درمان، از شما دریافت نخواهد شد. کلیه خدمات درمانی و رفاهی در این مرکز رایگان می­باشد. 3 اتاق در بخش هست که یکی از آن­ها به نام مرحومه ربابه صادقی و مادر مهرانه نام­گذاری شده است. نامبرده هرچه در این دنیا داشت را به مهرانه هدیه کرد، در حالی­که خودش یکی از مددجویان کمیته حضرت امام(ره) بوده است.

 

 

اتاق دوم، اتاق فیزیک پزشکی­ست که اتاق مشاوره پزشکان رادیوتراپی و بخش فیزیک کار طراحی درمان و نقشه راه درمان بیمار در آن قابل اجراست. پزشکان در این اتاق با تجهیزات کاملاً به روز و پیشرفته این کار را انجام داده و در آینده نزدیک نیز به یاری خداوند مجهز به درمان IMRT (درمان پیچیده سرطان) خواهد شد.

اتاق سوم، اتاق مولیندیک است که جهت حفاظت اندام­های حسی بدن در برابر اشعه، قالب­های سربی در آن ساخته می­شود.

اتاق­های درمان با رنگ­های شاد طراحی شده ­اند. این مرکز مجهز به دستگاه رادیوتراپی ­های انرژی می­باشد که از شرکت زیمنس هستند.

اتاق جلسه که برای برگزاری جلسه ­های انجمن و جلسه ­های تخصصی پزشکی جهت کار درمان، طراحی شده است.

اتاق C.T سیمیلاتور که مجهز به دستگاه سیمیلاتور و مجهز به دستگاهC.T زیمنس است و لیزر 5 نقطه که برای اولین بار در خاورمیانه نصب و راه­اندازی شده و بهترین کیفیت درمان را در اختیار بیماران عزیز قرار می­دهد.

3- بخش کموتراپی: فضایی بسیار زیبا و دلنشین که با استانداردهای اروپا طراحی، ساخت و تجهیز شده و خدمات ارائه شده نیز توسط پرسنل کارآمد، در سطح استانداردهای بسیار پیشرفته انجام می­گیرد. در این فضا، 4 تخت تزریق و 10 یونیت شیمی­ درمانی وجود دارد. این بخش مجهز به سیستم هایرترمیا جهت آماده­ سازی بیمار قبل از رادیوتراپی و شیمی­درمانی است که یک تکنولوژی کاملاً به روز جهت مداوای بیماران عزیز می­باشد.

کلینیک انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه زنجان 

4- آزمایشگاه فوق تخصصی: در فضایی کاملاً استاندارد و زیبا، قسمت اطلاعات و پذیرش و جوا­ بدهی شروع می­شود و بخش نمونه ­برداری نیز دارای کابین­های جداگانه مردانه و زنانه است. این بخش به اتاق تفکیک نمونه نیز تجهیز شده است.

اتاق پزشکان، بخش بانک­خون، فلوسایتومتری، بخش­های هماتولوژی، بیوشیمی خون، هورمون، سرولوژی، بخش­های ژنتیک و میکروبیولوژی و بیوشیمی ادرار، سردخانه جهت نگهداری داروها و نمونه های آزمایشگاهی، از بخش­های دیگر آزمایشگاه می­باشند.

5- مهمانسرا: در فضایی به بزرگی 2000 مترمربع و با استانداردهای یک هتل 4ستاره، مهمانسرایی با 21 سوئیت و اتاق پرسنل، نمازخانه و رستوران در سه طبقه جهت اسکان بیماران که از دورافتاده ­ترین نقاط روستایی و یا از استان­های سراسر کشور به این مرکز جهت درمان مراجعه می­کنند اختصاص داده شده و کلیه خدمات رفاهی از جمله سه وعده غذایی با کیفیت بالا در اختیار عزیزان می­باشد. این مجموعه توسط خانواده محترم خیّر بزرگوار شهرمان مرحوم حاج احمد مهدوی احداث و به انجمن مهرانه اهدا شده است. ارزش این واحد برای روند بهتر بهبود بیماری، کمتر از خدمات کلینیک نیست. یکی از مشکلات بیماران، مدت درمان یک الی شش ماهه است که باید به ­صورت روزانه انجام گیرد.

مشاهده کامل متن این قسمت
معرفی امکانات و خدمات این شرکت

تاریخچه انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه زنجان

انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان (مهرانه) در شهریور ماه سال ۱۳۸۵ به پیشنهاد خانم دکتر مینوش مقیمی (فوق تخصص خون و آنکولوژی) و آقای مهندس اصغر وثوق و با همت والای خیرین زنجان شکل گرفت و پس از اخذ مجوزهای قانونی از آذرماه همان سال فعالیت های خود را در سطح استان زنجان آغاز نمود.

 

چشم انداز انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه زنجان

مهرانه بر آن است که حامی مستمر بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آنان باشد.
مهرانه می کوشد توجه ویژه خود را به مداوای بیماران از طریق ارتقاء سلامت جسمی و روحی آنان معطوف نماید.
مهرانه تلاش می کند با تکیه بر ارزش های والای اسلامی و حس نوع دوستی و فداکاری، امکان بهبودی بیماران را فراهم نموده و روح امید و بهبود کیفیت زندگی را در ایشان ایجاد نماید.
مهرانه می کوشد با حمایت همه جانبه، هیچ بیمار مبتلا به سرطان از پرداخت هزینه های درمان و خدمات رفاهی ناتوان نباشد.
مهرانه قصد آن دارد با ثبت مشخصات وضعیت جسمی و درمانی بیماران، بانک اطلاعاتی جهت استفاده آماری و پژوهشی ایجاد نماید.
مهرانه تلاش می کند جزء بهترین مؤسسات خیریه در زمینه درمان و حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در سطح ایران و شناخته شده در سطح جهان باشد.

 

روند پذیرش و ادامه درمان بیماران در مرکز خیریه مهرانه زنجان 

1- دریافت معرفی نامه ازپزشک معالج مبنی برنیازبه رادیوتراپی

2- در صورت عدم وجود معرفینامه از پزشک معالج ، بیمار به آقای دکتر محبوبی و یا خانم دکتر واشقانی درمحل کلینیک ارجاع میشود ودرصورت نیاز به رادیوتراپی طبق تشخیص پزشکان، پرونده رادیوتراپی تشکیل می گردد.

3- تشکیل پرونده :

دریافت مدارک (معرفی نامه بیمه های تکمیلی،شماره پرونده مهرانه)

کپی دفترچهبیمه

کپی شناسنامه

کپی کارت ملی

کپی پاتولوژی،شرح عمل

کپی رادیوگرافی،سونوگرافی،اسکن وسایر مدارک پزشکی مرتبط

تکمیل فرم رضایتنامه

ثبت درسیستم نرم افزاری کلینیک

4- انجام CT-simulation قبل ازشروع درمان

5- طراحی درمان توسط واحد فیزیک پزشک و پزشکان متخصص رادیوتراپی ( به دلیل اهمیت طراحی درمان در اولین جلسه مراجعه، لذا زمان انتظار بیمار در اولین جلسه بسیار طولانی تر از سایر جلسات در مان خواهد بود.)

6- شروع درمان توسط پزشکان مربوطه

7- در زمان اولین مراجعه برای شروع درمان ساعت مراجعه روزانه به بیمار اطلاع داده می شود.

مشاهده کامل متن این قسمت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام پدر من سرطان پروستات دارد آیا در بیمارستان مهرانه درمان میشود؟

مشاهده کامل