کاهش فشار خون با چای مخصوص

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
کاهش فشار خون با چای مخصوص

کاهش فشار خون با گیاه خانواده پنیرکیان

مجله پزشکی و سلامت : یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد مبتلا به بیماری فشار خون است. فشار خون بالا بیماری است که بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند و سلامت بسیاری از مردم را تحت تاثیر قرار داده است.برای کاهش فشار خون می‌توانید از برخی چای‌های گیاهی استفاده کنید که نقش مهمی درکنترل فشار خون و حفظ سلامت شما دارند.

چگونگی عملکرد گیاهان خانواده پنیرکیان بر فشار خون

گل ختمی (نوع گل از خانواده پنیرکیان) زیبایی خاصی دارد.همچنین این خانواده گیاهی به خاطر قدرت شفابخشی که دارد ، بسیار پرطرفدار می‌باشد.بسیاری از گونه‌های آن در طب سنتی ، چای و دم‌نوش‌های گیاهی استفاده می‌شود.

تحقیقاتی که در حال انجام است، نشان می‌دهد گیاهان خانواده پنیرکیان (گل ختمی) مزایای دارویی هیجان‌انگیزی به‌ویژه برای قلب دارد. دانشمندان دریافتند که گل قرمز این خانواده گیاهی یا همان گل ختمی، به دلیل ادرار آور بودنش (کمک به خروج آب اضافی) به کاهش فشار خون کمک می‌کند. حقیقت این است که آنتوسیانین موجود در آن، آنزیم تبدیل‌کننده آنژیوتانسین (ACE)، را مسدود می‌کند-ترکیبی که موجب تنگ شدن رگ‌های خونی می‌شود- گل ختمی دقیقاً مانند داروی لیزینوپریل (lisinopril) و هیدروکلروتیازید (hydrochlorothiazide) عمل می‌کند و با جلوگیری از عمل آنزیم تبدیل‌کننده آنژیوتانسین، موجب کاهش فشار خون را می‌شود. همچنین کاهش فشار خون با استفاده از این گیاه بدون عوارض جانبی است.

چگونگی عملکرد گیاهان خانواده پنیرکیان بر فشار خون

دستور ساخت چای مخصوص برای کاهش فشار خون

چایی دلپذیر و فوق‌العاده برای سلامت قلب و کاهش فشار خون بسازید.

ترکیبات ساخت چای مخصوص

4 فنجان آب
3 قاشق غذاخوری گل ختمی خشک شده و یا 5-4 قاشق غذاخوری گل ختمی تازه
1چوب دارچین
1 قاشق غذاخوری شکر
آب یک پرتقال

آب را بجوشانید. دارچین و گل ختمی را داخل آب جوش بیندازید، 20 دقیقه تحمل کنید تا چای روی بخار آب، دم بکشد، سپس شکر و آب پرتقال را به چای اضافه کنید و این چای خوشمزه را بنوشید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر