دتاکس های با خاصیت کاهش وزن و سم زدایی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
دتاکس های با خاصیت کاهش وزن و سم زدایی

کاهش وزن و سم زدایی با دتاکس

مجله پزشکی و سلامتاگر شما به دنبال راهی برای احیای خود، سم‌زدایی،افزایش سطح انرژی و به طور کلی بهبود وضعیت جسمانی‌تان هستید، سم‌زداهای بدن یا بادی دتوکس ( دتاکس ) را می‌توانیم به شما توصیه کنیم.سم زدایی فرایند از بین بردن مواد سمی از بدن شما است. قبل از شروع هر رژیم غذایی سم زدایی، خوب است که با دکتر خود مشورت کنید، به خصوص اگر هرگونه بیماری در شما وجود دارد. سم زدایی کل بدن می‌تواند کارایی سیستم‌های مختلف بدن و در کل ، کارایی بدن را بالا ببرد. با توجه به گفته محققان، نوشیدنی‌های سم‌زدا یا دتاکس ها می‌توانند سموم را از بدن خارج کرده و به تعادل بدن کمک کند. دتاکس‌های مختلف برای کاهش وزن و سم زدایی بسیار مفیدند.

نوشیدنی‌هایی که دتاکس ( سم‌زدای ) طبیعی هستند

دتاکس لیموناد

لیمو متشکل از اسید اسکوربیک است و به روند پاکسازی کمک می‌کند. همچنین یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های دتاکس( سم‌زدا ) است.

طرز تهیه دتاکس لیموناد

مخلوط 2 قاشق غذاخوری آب‌لیمو تازه ، 2 قاشق غذاخوری شربت افرا خالص و یک دهم قاشق چای‌خوری فلفل قرمز در 8 اونس آب خالص . در روزهایی که رژیم سم زدایی گرفته‌اید، 8-6 لیوان از این نوشیدنی لیموناد بخورید و هیچ چیز دیگری نخورید. علی رغم محبوبیت این نوشیدنی، متخصصان تغذیه راجع به کمبود مواد مغذی ضروری در این نوشیدنی هشدار می‌دهند.

دتاکس لیموناد - دکتر سوشا

دتاکس سبزیجات برای کاهش وزن و سم زدایی

این نوشیدنی سم زدای سبز (دتاکس سبز) از سبزیجات درجه اول ساخته شده‌اند و به طور مؤثر دستگاه گوارش را پاک‌سازی می‌کند.
این سم زدا بیشترین کارایی را در کاهش وزن و سم زدایی دارد و طرز تهیه آن به صورت زیر است:
3 هویج
3 برگ کلم
2 ساقه کرفس
2 لیوان دلستر بدون قند
1 شلغم
½ دسته از اسفناج
½ کلم
½ دسته جعفری
½ پیاز
2 حبه سیر
مخلوط همه مواد تشکیل‌دهنده دتاکس را با آب در یک مخلوط کن بریزید و وقتی کاملاً با یکدیگر مخلوط شدند، دتاکس شما آماده نوشیدن است.

دتاکس سبزیجات برای کاهش وزن و سم زدایی - دکتر سوشا

دتاکس چای قاصدک

قاصد‌ک‌ها یک منبع بزرگ از ویتامین A، پتاسیم، آهن و کلسیم هستند. چای قاصدک یک سم‌زدای دیورتیک است که سموم بدن را از طریق کبد و کلیه از بین می‌برد.

طرز تهیه دتاکس قاصدک

توصیه می‌شود که 6 قاشق غذاخوری از ریشه 1 ساله قاصدک خشک شده دم کرده و به همراه 12 قاشق غذاخوری برگ قاصدک تازه در 4 فنجان آب جوش تمیز، بریزید و اجازه دهید این مخلوط دم بکشد. دستورالعمل‌های ساده دیگری برای ساخت این دتاکس وجود دارد، به طور مثال: 2 قاشق چای‌خوری برگ قاصدک خرد شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید تا 10 دقیقه دم بکشد.

دتاکس چای قاصدک - دکتر سوشا

کاهش وزن و سم زدایی با آب قره قاط تازه

برخی از شواهد نشان می‌دهد که نوشیدن آب آلبالو ممکن است به پیشگیری از عفونت‌ و زخم دستگاه ادراری در افراد سالم کمک کند. همچنین آب قره قاط حاوی ویتامین C، منگنز و آنتی‌اکسیدان است. اگرچه سم زدایی آب آلبالو هنوز توسط یک نهاد معتبر حمایت نشده است اما آب آلبالو به یک نوشیدنی سم‌زدای محبوب تبدیل شده است و توسط متخصصان تغذیه نوشیدن دو فنجان 16 اونسی آب آلبالو برای سم زدایی مفید است. آب‌میوه‌های طبیعی را می‌توانید با خیال راحت به صورت روزانه مصرف کنید. برای اینکه این نوشیدنی دتاکس را رقیق کنید، می‌توانید یک بخش از آب قره قاط را در چهار بخش آب رقیق کنید. سپس 1 قاشق غذاخوری پکتین سیب و فیبر اسفرزه به این دتاکس اضافه کنید، زیرا هر دوی این مواد روده را برای سم زدایی و حذف مواد زائد تحریک می‌کنند.

کاهش وزن و سم زدایی با آب قره قاط تازه - دکتر سوشا

دتاکس میوه برای کاهش وزن و سم زدایی

از آنجا که میوه سرشار از فیبر ، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است، در نتیجه یک سم‌زدای طبیعی فوق‌العاده برای بدن می‌باشد.

طرز تهیه دتاکس میوه
این دستور شامل میوه، همراه با روغن تخم کتان و لسیتین است تا اسیدهای چرب ضروری را برای بدن شما فراهم نماید.در مخلوط کن خود مواد زیر را اضافه کرده و بعد از مخلوط شدن، آن را بنوشید.
8 اونس آب پرتقال
4 اونس آب خالص
½ فنجان توت‌فرنگی، موز یا ماست
2 سانتی‌متر تکه زنجبیل
1 سیر میخک کوچک
1 قاشق غذاخوری روغن تخم کتان
1 قاشق غذاخوری گرانول لسیتین
1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه(در صورتی که مایلید)
1 قاشق غذاخوری از پودر پروتئین یا پودر اسپیرولینا(spirulina)

دتاکس میوه برای کاهش وزن و سم زدایی - دکتر سوشا

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر