چه مکمل غذایی برای کمر درد خوب است

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چه مکمل غذایی برای کمر درد خوب است

نقش مکمل‌ غذایی در رفع کمر درد

مجله پزشکی و سلامت : امروزه مشخص‌شده که استفاده از مکمل‌ غذایی به کاهش میزان ترکیبات التهاب زا و رفع و پیشگیری از بروز کمر درد کمک می‌کند. البته پزشکان و متخصصان سلامت بر این باورند که مکمل‌های غذایی در کنار یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم می‌توانند نقش مؤثری در رفع کمر درد داشته باشند. در ضمن نباید فراموش کرد که کنترل استرس هم می‌تواند در کاهش دردهای کمری مؤثر باشد. بنابراین مکمل غذایی که میزان استرس را نیز کنترل می‌کند، می‌توانند در کنترل کمر درد مؤثر باشند.

شش مکمل غذایی مؤثر در رفع کمر درد

1- مکمل غذایی گلوکز آمین و کندروی تین

گلوکز آمین و کندروی تین هر دو ترکیباتی هستند که به‌طور طبیعی در اطراف غضروف‌ها و مفاصل بدن وجود دارند. باوجود این‌که پزشکان بر این باورند که مکمل غذایی ، این ترکیبات برای ترمیم غضروف‌ها و مفاصل زانو بسیار مفید است؛ اما برخی مشاهدات نشان دادند که صرف مکمل غذایی گلوکز آمین و کندروی تین در افرادی که دچار کمر دردهای مزمن هستند ، نیز اثرات مطلوبی در پی دارد. بنابراین مصرف مکمل این ترکیبات برای افرادی که درد مزمن کمر دارند، بسیار مفید می‌باشد.

1- مکمل غذایی گلوکز آمین و کندروی تین

2- مکمل غذایی ویتامین D برای رفع کمر درد

تحقیقات علمی این مسئله را ثابت کرده که کمبود ویتامین D در بدن با بروز دردهای استخوانی بخصوص دردهای کمری ارتباط مستقیم است. بنابراین از سال ۲۰۱۳، پزشکان به افرادی که دچار کمر درد می‌شوند، مکمل ویتامین D را برای یک دوره زمانی مشخص تجویز می‌نمایند.
در ضمن علاوه بر مصرف مکمل غذایی ویتامین D، مصرف مواد غذایی غنی از این ویتامین مانند لبنیات غنی‌شده با ویتامین D و انواع ماهی‌های چرب در رژیم غذایی توصیه می‌شود.

3- رفع کمر درد با مکمل پنجه شیطان

این مکمل از شیره یک گیاه آفریقایی استخراج می‌شود. تحقیقات پزشکی نشان داده که این مکمل غذایی ممکن است میزان ترکیبات التهاب زا را در بدن کاهش دهد. بنابراین مصرف آن در افراد مبتلابه دردهای کمری می‌تواند تا حدی بهبوددهنده باشد .

3- رفع کمر درد با مکمل پنجه شیطان

4-مکمل اسیدهای چرب امگا ۳

افزایش میزان دریافت اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند با کاهش میزان ترکیبات التهاب زا میزان درد کمر و دردهای ناحیه پشت بدن را کاهش دهند. بنابراین به افرادی که به درجاتی از کمر درد مبتلا هستند، توصیه می‌شود که به‌طور منظم در هفته از مکمل‌ غذایی امگا ۳ استفاده نمایند. البته مصرف زیاد ماهی‌های آب‌های سرد مانند ماهی سالمون و ساردین و تن می‌توانند در تأمین اسیدهای چرب امگا ۳ بسیار سودمند باشند.

5-ادویه زردچوبه

باوجود این‌که زردچوبه به‌عنوان یک ادویه در تهیه بسیاری از مواد غذایی مورداستفاده قرار می‌گیرد، اما تحقیقات تغذیه‌ای نشان داده که زردچوبه دارای مقادیر بالایی از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ترکیبات ضدالتهابی می‌باشد، بنابراین مصرفش می‌تواند در کاهش دردهای مزمن بسیار سودمند باشد. به همین دلیل امروزه زردچوبه را در کپسول‌ها و قرص‌های خاصی تهیه می‌کنند تا افراد مبتلابه دردهای مزمن بخصوص کمر درد بتوانند به‌راحتی در مقادیر بالا از این ماده به‌عنوان مکمل غذایی استفاده نمایند.

ادویه زردچوبه

6- ژل کپسایسین برای رفع کمر درد

ترکیب شیمیایی موسوم به کپسایسین(Capsaicin) که در انواع فلفل‌های تند موجود است، به‌عنوان یک داروی ضد درد برای کمر درد مطرح می‌باشد. به همین دلیل امروزه از این ترکیب، در ژل‌های موضعی برای درمان دردهای کم استفاده می‌شود. باوجود این‌که این ترکیب نمی‌تواند به‌عنوان یک مکمل غذایی طبقه‌بندی شود، اما ازآنجایی‌که به‌عنوان یک ترکیب استخراج‌شده از ماده غذایی است، می‌تواند به‌عنوان یک ترکیب مفید برای درمان دردهای اسکلتی و عضلاتی مطرح باشد، بنابراین برخی پزشکان معتقدند که در طی ۴ تا ۸ هفته اول بروز کمر درد می‌توان از این ژل برای درمان درد استفاده نمود .

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر