داشتن پاهای زیبا با حرکات ورزشی

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
داشتن پاهای زیبا با حرکات ورزشی

حرکات ورزشی برای داشتن پاهای زیبا

مجله سلامتهمانطور که در مطالب قبلی راجع به حرکات ورزشی مناسب برای کاهش سایز کمر و پهلو اشاره کردیم، در این مطلب، یک تمرین 12 دقیقه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که در یکی از باشگاه‌های بزرگ شهر نیویورک برای داشتن پاهای زیبا ، لاغر و قوی آموزش داده می‌شود. در ابتدا ، این حرکات ورزشی را یک مرتبه کامل انجام دهید ، بعد از مدتی، آن را 2-1 دوره در هفته و سپس 4-3 مرتبه در هفته تکرار کنید.

بعد از گذشت 4 هفته از تکرار مداوم این حرکات ورزشی ، به صورت چشمگیری ، زیبا و لاغر شدن پاهایتان را احساس می‌کنید. در ادامه مطلب به حرکات ورزشی مناسب برای داشتن پاهای زیبا اشاره می‌کنیم.

حرکت اسکوات برای داشتن پاهای زیبا

اسکوات از حرکات ورزشی بسیار مؤثر برای داشتن پاهای زیبا و لاغر است. برای انجام این حرکت ورزشی ، پاهایتان را به عرض شانه باز کنید و زانو و کمرتان را کاملاً صاف نگه دارید، به طوری که زانوهایتان با مچ پایتان در یک راستا قرار گیرند. عضلات شکمی و لگن را منقبض کنید ، پاهایتان کمی به سمت بیرون باشد و سپس همراه با پایین آوردن دست‌هایتان، پایین رفتن را شروع کنید.

هنگامی که زانوهایتان را خم می‌کنید (می‌توانید هر دو زانو را خم کنید و یا یک زانو) ، لگن را به سمت عقب آزاد کنید و حتماً مطمئن شوید که زانوها از زاویه پاها پیروی کنند. بدنتان را به آرامی به پایین بیاورید و تحت کنترل باشید. زانوهایتان باید در حالت 90 درجه باشد، در حالی که بدنتان را زاویه 45 درجه قرار گیرد. بعد از چند ثانیه، به آرامی زانوهایتان را صاف کنید، نفس را به بیرون بدمید و کاملاً بایستید. این حرکت ورزشی را ده مرتبه پشت سر هم تکرار کنید.

حرکت اسکوات برای داشتن پاهای زیبا - دکتر سوشا

حرکت لانج از حرکات ورزشی مناسب برای داشتن پاهای زیبا

حرکت لانج از حرکات ورزشی فوق‌العاده برای ساختن عضلات خارج پا و باسن است که به تقویت قدرت بدن در حفظ تعادل کمک می‌کند. این حرکت ورزشی ، انواع مختلفی دارد که ما به یک نوع آن برای داشتن پاهای زیبا اشاره می‌کنیم. در حالت ایستاده یکی از پاها را جلوتر از دیگری قرار دهید و فاصله آن‌ها را حدوداً به عرض شانه حفظ کنید، کمرتان را صاف و سر خود را بالا نگه دارید. زانویتان را خم کنید تا جایی که ران پای جلویی با زمین موازی شود و زانو درست بالای مچ قرار بگیرد.

توجه داشته باشید که شانه‌ها، باسن، زانوها و ساق پایتان در هنگام انجام این حرکت ورزشی، باید صاف باشند و اجازه ندهید زانو ،جلوتر از انگشتان پا حرکت کند. زانوی عقبی شما نیز نباید هرگز با زمین برخورد کند. سپس در حالی که با پاشنه پای جلویی، به زمین فشار می‌آورید، سعی کنید زانوی جلویی‌تان را صاف کنید و به موقعیت شروع حرکت باز گردید. برای داشتن پاهای زیبا ، حرکت لانج را 16 مرتبه برای هر پا تکرار کنید.

حرکت لانج از حرکات ورزشی مناسب برای داشتن پاهای زیبا - دکتر سوشا

حرکت پروانه‌ای از حرکات ورزشی مؤثر برای لاغر شدن عضلات داخلی پا

این حرکت از حرکات ورزشی مناسب برای لاغر و زیبا شدن داخل ران‌ها است. در این حرکت ورزشی ، باید مانند حرکت لانج یک پا را به سمت جلو و پای مخالف را به سمت عقب ببرید (در حالی که مانند حرکت لانج ، زانوهایتان کمی خم است و بر روی ران پایتان فشار وارد می‌شود). دستانتان کاملاً به سمت دو طرف باز کنید ، سپس هر بار کمرتان را به سمت یک طرف خم کنید به طوری که اگر دست راست شما به سمت پایین است، دست چپ شما به سمت بالا قرار بگیرد. این حرکت ورزشی را 10 مرتبه به سمت هر طرف تکرار کنید. این حرکت ، از حرکات ورزشی بسیار مؤثر برای داشتن پاهای زیبا است.

حرکت پروانه‌ای از حرکات ورزشی مؤثر برای لاغر شدن عضلات داخلی پا - دکتر سوشا

اسکوات چرخشی از حرکات ورزشی جدید برای عضلات پا و شکم

حرکات ورزشی که نام برده شدند، همگی برای داشتن پاهای زیبا مفید هستند، اما این حرکت نیز، نوع دیگری از حرکات ورزشی اسکوات است که کمک زیادی به داشتن پاهای زیبا می‌کنند. برای انجام این حرکت ورزشی ، در حالی که روی پاهایتان ایستاده‌اید، پا و زانوهایتان را کاملاً به هم بچسبانید، دست در سمت قبله، کمر رو به جلو، فشار بدن را روی باسن و ران انداخته و روی پاهایتان چمباتمه بزنید.

بدنتان را در همین حالت رو به پایین نگه داشته و همان‌طور که در شکل می‌بینید، بالای بدن و سرتان را به سمت راست (یک طرف) بچرخانید تا آرنج راست شما زانوی راستتان را لمس کند. در همان حالتی که چمباتمه زده‌اید، حرکت را رو به سمت دیگر تکرار کنید. برای داشتن پاهای زیبا و خوش فرم این حرکت را 12 مرتبه رو به هر طرف تکرار کنید.

اسکوات چرخشی از حرکات ورزشی جدید برای عضلات پا و شکم - دکتر سوشا


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام خسته نباشید .من خانمی ۲۶ساله و متاهل هستم.سوال من اینکه، من یه کم پاهام پرانتزی ،رومم نمیشه تنها برم دکتر ،نمیدونم چطوری میتونم این مشکل حل کنم اگه با ورزش حل میشه باید چه نوع ورزشی کنم یا باید برم کش بند که میبندند به پاها بگیرم لطفا راهنمایبم کنید چونکه خیلی اعتماد به نفسم پایین اومده.ممنون

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست عزیز شما در سنی قرار دارید که استخوانهای شما شکل نهایی خودشون رو گرفتن و معمولا با ورزش و استفاده از کش و غیره تغییری در فرم اونها ایجاد نمیشه. در صورتی که مشکل شما خفیف هست بهتره اون رو نادیده بگیرید. در موارد شدید، گاهی جراحی انجام میشه که در مورد شما صدق نمیکنه. فقط بسیار عجیب هست که میفرمایید از مراجعه تنهایی به دکتر خجالت میکشید!
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر