ورزش های مناسب برای سلامت ذهن

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
ورزش های مناسب برای سلامت ذهن

آیا می‌دانستید ورزش مواد استرس زا در بدن را تجزیه می‌کند؟

مجله پزشکی و سلامتیکی از راه‌هایی که ورزش سبب ارتقای روحیه و سلامت ذهن می‌شود نرمال کردن سطح انسولین بدن و افزایش هورمون‌ها و انتقال دهنده‌های عصبی شادی آور مانند سروتونین، اندورفین، دوپامین، گلوتامات و گابا است. در مطالعه‌ای که در سوئد انجام گرفت مشخص شد که افراد ورزشکار سطح بالاتری از آنزیم‌های تجزیه کننده مواد استرس زا تولید می‌کنند. افرادی که بیشتر از 7 ساعت در روز می‌نشینند 47 درصد بیشتر از سایرین دچار افسردگی می‌گردند. در واقع این مطالعه نشان می‌دهد که ورزش کردن مانع تجمع مواد استرس زا در بدن می‌شود.علاوه بر این ورزش سبب تقویت خلاقیت در افراد می‌شود. برای مثال پیاده روی روزانه می‌تواند خلاقیت را تا 60 درصد بیشتر نماید. پیاده روی باعث جریان یافتن آسان‌تر افکار و ایده‌ها در مغز می‌گردد.

کدام ورزش‌ها برای سلامت ذهن مناسب هستند

به طور کلی ورزش موجب ارتقای سلامت جسم و روح می‌شود، اما برخی از ورزش‌ها مفیدتر هستند. ورزش‌های هوازی سبک سبب افزایش تنفس و ضربان قلب می‌شوند و تنفس‌های عمیق تأثیر بسیار مفیدی بر هماهنگی انقباضات دستگاه گوارش دارد و منجر می‌شود که غذا با حالت طبیعی‌تری در سیستم گوارشی به حرکت درآیند. نوع ورزش و مدت زمان آن تأثیرات متفاوتی بر سلامت دستگاه گوارش دارند، به عنوان مثال ورزش‌های هوازی سبک مانند دوچرخه سواری و پیاده روی سوزش معده را کاهش می‌دهند. در حالی که ورزش‌های سنگین معمولاً تأثیرات زیانباری بر سلامت دستگاه گوارش دارند. به عنوان مثال دویدن زیاد سبب افزایش سوزش معده و رفلاکس اسید معده به مری می‌شود و همچنین با تأثیر نامطلوب بر کولون سبب ایجاد اسهال و یا یبوست می‌شود. ورزش با کاهش استرس و اضطراب تأثیر قابل توجهی بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش ابتلا به بیماری‌هایی مثل ورم معده و زخم معده دارد.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

با سلام من بیمارراسکیزوفرنیربودم بنظر خودم خفیف بودم اولین بار که درمورد این بیماری مطالعه کردم من حدود ۱۸سال خرید میکردم و حدود دوساعت پیاده روی هرروز بجز جمعه ها میکردم وهمچنین با خانواده پارک هم زیاد میرفتم دوسال پیش بتدریج داروها را قطع کردم و زیاد حالم تغییری نکرد فقط پشیمون بودم از خرید کردن که باعث‌شد‌گذشت زمان را متوجه نشم و صبحها دوست داشتم در رختخواب زیاد بمانم یکبار بخاطر ترس از مرونا توش قلب و‌تهوع گرفتم‌وشاید هذیان اشاره داشتم و چندتا جمله هم شنیدم به حز این موارد علامت دیگری وجود نداشت دوماه پیش اطرافیانم بعضی احساسهای من را میفهمیدند ومن سعی میکردم جلوی اونها به هر چیزی فکر نکنم بعدا در اینترنت انتقال فکر را خوندم گفتم شاید این علامت درمن بود دیگه علامت دیگه ای درخودم ندیدم میخاستم بدانم. ایا پیاده روی باعث بهبود علایم اسکیزوفرنی در من شده یا نه

مشاهده کامل

مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر