همیشه التهاب نگران کننده نیست

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
همیشه التهاب نگران کننده نیست

التهاب چیست؟

مجله پزشکی و سلامتالتهاب نتیجه تلاش بدن برای حفاظت از خود است. هدف از التهاب حذف عامل آسیب رسان به بدن و شروع ترمیم است. زمانی که چیز مضری، بدن را تحریک می‌کند، سیستم دفاعی بدن شروع به کار می‌کند تا عامل آسیب رسان را از میان بردارد و این تلاش موجب بروز علائم التهاب می‌شود.

3 زمان التهاب برای شما خوب است

بر خلاف التهابات مزمن، التهاب حاد و کوتاه مدت در شرایط متعددی به نفع بدن می‌باشد. این التهاب یکی از استراتژی‌های سیستم ایمنی برای مقابله با عامل بیگانه است.در ادامه مطلب به 3 مورد از التهاب‌های مفید اشاره می‌کنیم.

التهابی که هنگام گزش حشرات ایجاد می‌شود

در این موارد همراه با درد، ورم زیادی هم ایجاد می‌شود. در واقع در اینجا التهاب به عنوان شیپور زن عمل می‌کند و از سایر سلول‌های سیستم ایمنی درخواست کمک می‌کند. این تورم باعث محصور شدن ناحیه نیش زده شده و از انتشار زهر و عفونت ممانعت می‌کند. علاوه بر این همراه مایعاتی که وارد ناحیه ورم کرده می‌شوند آنزیم‌هایی هستند که نیش را تجزیه می‌کنند.

التهابی که هنگام گزش حشرات ایجاد می‌شود

تورم بعد از ضرب دیدن استخوان و مفاصل

ورمی که پس از جراحت‌ها ایجاد می‌شود همانند یک قالب عمل می‌کند. این التهاب و ورم، ناحیه را غیر متحرک کرده و محکم می‌بندد. همچنین با دردناک شدن این نواحی، به شما اجازه فشار بر آن را نخواهد داد و از وخیم‌تر شدن آن جلوگیری می‌کند. ورمی که برای مفاصل و استخوان‌ها هست باید در طی هفت روز بر طرف شود در صورت عدم بهبودی، به پزشکتان اطلاع دهید.

در صورتی که دچار تب شدید

کوفتگی بدن شاید تجربه خوشایندی نباشد. اما تب که به عنوان یک التهاب سیستمیک مطرح است هدفی مشخص دارد. تب ناشی از ترشح اینترلوکین‌ها می‌باشد، این مواد شیمیایی به منظور فعال کردن سلول‌های دفاعی بدن تولید می‌شوند. باکتری‌ها همانند سایر موجودات تمایل دارند که در یک محیط با دمای نرمال زندگی کنند بنابراین وقتی که دمای بدنتان افزایش می‌یابد. احتمال از کار افتادن و مرگ باکتری‌ها افزایش می‌یابد.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر