طريقه روشن كردن مو در منزل به صورت گام به گام

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
طريقه روشن كردن مو در منزل به صورت گام به گام

رنگ مو و جذابیت

مجله پزشکی و سلامت : اولین چیزی که با نگاه کردن به چهره کسی توجه شما را جلب می‌کند، موهای او است، پس اگر موهای جذاب‌تری داشته باشید، توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کنید.جدیدا تکنیک‌های رنگ کردن مو بسیار مدرن شده است و آرایشگران ، با روشن كردن مو ( دکلره کردن مو ) ، موهای شما را به زیبایی رنگ می‌کنند. اما در سالن‌های آرایشی باید پول زیادی برای این کار پرداخت کنید، در حالی که شما می‌توانید این کار را در منزل خود بدون پرداخت هزینه زیاد، انجام دهید.

10 مرحله برای روشن كردن مو ( دکلره کردن مو ) در منزل

1- خرید لوازم مورد نیاز برای روشن كردن مو ( دکلره کردن مو )

واضح است که شما منتظرید تا راهکاری برای روشن كردن مو های خود در منزل به شما ارائه دهیم. اما قبل از هر چیزی باید مواد لازم و محصولات تخصصی برای روشن كردن مو ( دکلره ) را بخرید و تمام شرایط را برای دکلره کردن موی خود فراهم کنید.این لوازم عبارتند از:پودر دکلره،قلم مو،کاسه،شامپو،نرم‌کننده،رنگ مو و خنثی‌کننده.

خرید لوازم مورد نیاز برای دکلره کردن مو

2- شستن مو با نرم‌کننده

اگر قبل از روشن كردن مو ( دکلره کردن مو ) ، مواد شیمیایی خاصی به موهایتان بزنید،این مواد مراحل دکلره و رنگ کردن مو را تحت تاثیر قرار می‌دهند. روزی که قسط دارید موهایتان را دکلره کنید، با یک نرم‎کننده موهایتان را بشویید تا مواد خاصی روی موهایتان نماند و همچنین موهایتان نرم و مرطوب شود.

3- تست واکنش‌های آلرژیک قبل از روشن كردن مو ( دکلره )

این یک گام مهم برای دکلره کردن مو است. هر چند که این مرحله کمی زمان بر است اما هرگونه آسیب شدید مانند جوش را به شما هشدار می‌دهد. برای انجام این تست ، پودر دکلره را آماده کنید و مقدار کمی از این مخلوط را در پشت گوشتان بمالید و بگذارید به مدت 48 ساعت روی موهایتان بماند.
اگر سوزش، خارش یا بثورات پوستی (مثل جوش، زخم ، تاول) در آن محل رخ داد نمی‌توانید از این پودر دکلره استفاده کنید و باید مارک دیگری از پودر دکلره را خریداری کنید و آن را امتحان نمایید. اما اگر تست پودر دکلره نتیجه بدی نداشت و آثاری از حساسیت به این پودر در شما اتفاق نیفتاد، به راحتی می‌توانید به مرحله بعدی دکلره کردن مو بروید.

تست واکنش‌های آلرژیک قبل از دکلره کردن مو

4- ساختن ترکیب پودر دکلره

مرحله بعدی برای روشن كردن مو ( دکلره ) ، ساختن مخلوط دکلره است. هنگامی که مخلوط دکلره را می‌سازید ، مطمئن شوید که مقدار مورد نیاز از پودر دکلره را می‌سازید و میزان پودر دکلره و اکسیدان را مطابق با بروشور بریزید تا مخلوط دکلره شما به درستی ساخته شود.

5- دستکش پوشیدن برای روشن كردن مو ( دکلره )

قبل از اینکه شروع به استفاده از مخلوط دکلره کنید،دستکش دست کنید و پیش بند و یا لباس کهنه‌ای بپوشید تا رنگی نشوید.سپس به پوست اطراف موی خود ، وازلین بمالید تا پوست شما رنگی نشود.

دستکش پوشیدن برای دکلره کردن مو

6- شروع به کار روشن كردن مو

برای شروع به کار از پشت گردن خود شروع به کار کنید و قسمی از موی خود را جدا کرده و از ریشه تا ساقه اسپری پراکسید بزنید.سپس نیم ساعت صبر کنید.بعد از گذشت زمان مورد نظر ، موهایتان را آب بکشید و ببینید که رنگ مویتان آن رنگ مورد نظرتان شده باشد، اگر همه چیز باب میل شما بود ، بقیه قسمت‌های مویتان را نیز شروع به دکلره کردن کنید.

7- استفاده از دکلره

موهایتان را تقسیم کنید و تمام مویتان یا قسمت‌های خاص موی خود را که می‌خواهید بدون رنگ شوند، با فویل بپیچید و کلیپس بزنید.توجه کنید که قبل از استفاده از دکلره بر موهایتان ، باید موهایتان را خشک کنید. مخلوط دکلره را از ریشه تا ساقه بر روی قسمت‌های جدا کرده ، بمالید.

استفاده از دکلره

8- زمان لازم برای دکلره کردن مو 

بعد از استفاده از دکلره باید رنگ موی خود را چک کنید و ببینید رنگ مویتان تا چه حد بی رنگ شده است، 15 دقیقه بعد از دکلره کردن ، باید رنگ موهایتان را چک کنید، برای چک کردن رنگ مو با حوله ، دکلره قسمتی از مو را پاک کنید و رنگ آن را بررسی کنید.اگر می‌خواهید رنگ موهایتان روشن‌تر شود،10 دقیقه دیگر صبر کنید.فقط توجه کنید که دکلره نباید بیش از 45 دقیقه روی موی شما بماند.

9- شستشوی مو با نرم‌کننده بعد از دکلره کردن مو

زمانی که رنگ موی شما به آن رنگ دلخواهتان رسید، موهایتان را با شامپو و آب سرد بشویید و اگر رنگ موهایتان دلخواه شما است، به موهایتان نرم‌کننده نیز بزنید.اما اگر می‌خواهید روی موی دکلره شده خود ، رنگ دلخواه دیگری بزنید، نیاز نیست که نرم کننده بزنید، فقط موهایتان را خشک کنید تا طبق مرحله بعد به موهایتان رنگ دلخواه را بزنید.

شستشوی مو با نرم‌کننده بعد از دکلره کردن مو

10- رنگ دلخواه به موهای دکلره شده‌تان بمالید

برخی افراد رنگ بلوند و روشن را دوست ندارند و فقط برای اینکه رنگ خاصی به موهایشان بزنند، موهایشان را دکلره می‌کنند، زیرا اگر بخواهید موهایتان رنگ‌هایی مانند آبی و بنفش شوند، نیاز به دکلره کردن مو دارد. اگر می‌خواهید به قسمت‌های دکلره شده مویتان ، رنگ خاصی بزنید، با فویل قسمت‌های مختلف را از هم جدا کنید و رنگ مورد نظر خود را با اکسیدان ترکیب کرده و به موی خود بمالید، سپس هر 15 دقیقه ، موهایتان را چک کنید تا موهایتان رنگ مورد نظر را گرفته باشد؛اگر موهایتان رنگ نگرفته است، تا 45 دقیقه می‎توانید رنگ را روی موهایتان نگه دارید، بعد از این زمان باید موهایتان را با نرم کننده بشویید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از مو

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر