12 تا از بهترین پماد های از بین برنده لکه های تیره پوست

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 8 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
12 تا از بهترین پماد های از بین برنده لکه های تیره پوست

لکه های تیره پوستی را چگونه درمان کنیم

مجله پزشکی و سلامتاستفاده از پماد هیدروکینون موضعی (hydroquinone) (برای مدت زمان محدود و تحت نظارت دکتر)، برای از بین بردن لکه های تیره پوست صورت، ،از درمان‌های قدیمی است که به خوبی کار می‌کند.اما مراقبت از پوست در طی درمان با این دارو،خیلی مهم است،اگر نمی‌توانید مراقب پوست خود باشید، در ادامه پماد‌هایی را توصیه می‌کنیم که بهتر است امتحان کنید،زیرا همه آن‌ها از مواد طبیعی مشتق شده‌اند که لکه های تیره پوست را از بین می‌برند.

خبر خوب این است که با وجود پیشرفت‌های علمی که اتفاق افتاده است؛ لکه‌های تیره روی پوست دائمی نیستند! متخصصان پیشنهاد می‌کنند که هنگام خرید سرم و مرطوب‌کننده‌ها، به دنبال اصطلاحاتی مانند “روشن کننده (brightening) ” و ” skin tone-evening” باشید. همچنین باید به دنبال محصولاتی با ترکیباتی مانند ویتامین C(آنتی‌اکسیدانی باشید که باعث درخشندگی پوست می‌شود) ، نیاسین آمید niacinamide(ویتامین B3 که تولید رنگ‌دانه را کند می‌کند) یا هیدروکینون hydroquinone (که باعث مهار آنزیمی تولید ملانین می‌شود).

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

پماد کوجیک اسید (Kojic Acid) برای رفع لکه های تیره پوست

جولیوس (Julius) بنیان‌گذار موسسه زیبایی و جراحی پلاستیک در این رابطه می‌گوید:” این یکی از عوامل مورد علاقه من است که به طور طبیعی پوست را روشن می‌کند.” این یک عصاره قارچی است که برای درمان مشکلات رنگ‌دانه‌ای و لکه های تیره پوست به‌کار می‌رود. کوجیک اسید با کاهش تبدیل ملانین در پوست کار می‌کند. این پماد تقریباً هیچ التهابی روی پوست شما ایجاد نمی‌کند. این پماد را می‌توانید روی پوست‌های مختلفی بمالید، حتی اگر باردار هستید این پماد برای شما ایمن است.
احتیاط: اگر متوجه رنگ جدیدی روی پوست خود شدید، به پزشک مراجعه کنید.
ژل PCA Skin pHaze 13 Pigment را برای از بین بردن لکه های تیره پوست صورتتان استفاده کنید، این ژل ترکیبی از اسیدهای کوجیک (Kojic)، آزلائیک (azelaic) و لاکتیک (lactic) است.

پماد کوجیک اسید (Kojic Acid) برای رفع لکه های تیره پوست

از بین بردن لکه های تیره پوست با آسکوربیک اسید (Ascorbic Acid) یا ویتامین C

ویتامین C به‌تنهایی می‌تواند باعث آزار و تحریک پوست شود اما این ویتامین در ترکیب با مواد دیگری می‌تواند باعث تغییر رنگ پوست شود. محصولات محافظ پوست حاوی میزان زیاد ویتامین C را برای از بین بردن لکه های تیره پوست استفاده کنید. فلورتین CF که ترکیبی از فرولیک اسید (ferulic acid) و ویتامین C برای از بین بردن لکه های تیره پوست مفید است.

از بین بردن لکه های تیره پوست با آسکوربیک اسید (Ascorbic Acid) یا ویتامین C

الاگیک اسید (Ellagic Acid)

شما می‌توانید این آنتی‌اکسیدان طبیعی را در میوه‌هایی مانند توت پیدا کنید. این ماده تولید ملانین را تنظیم و تغییر رنگ پوست را محو می‌کند. مطالعه‌های سال 2013 راجع به پوست، نشان داد که ترکیب الاگیک اسید (Ellagic Acid) و سالیسیک اسید (salicylic acid) به اندازه هیدروکینون hydroquinone) 4%)، مؤثر هستند. مشکل اینجاست که پماد هایی که حاوی الاگیک اسید (Ellagic Acid) باشند، به سختی پیدا می‌شوند، درواقع از عنصرهایی است که تقریباً هرگز استفاده نمی‌شود. حتماً پماد از بین برنده پیشرفته لکه های تیره پوست (SkinCeuticals Advanced Pigment Corrector) را امتحان کنید. این پماد حاوی الاگیک اسید (Ellagic Acid) می‌باشد.

الاگیک اسید (Ellagic Acid)

پماد آزلائیک اسید (Azelaic Acid)

این ماده از گندم و جو مشتق شده است. در اکثر پماد های جوش و آکنه، از آزلائیک اسید استفاده می‌شود. آزلائیک اسید خاصیت ضد باکتری دارد و خلل و فرج پوست را برطرف کرده و التهاب را کاهش می‌دهد. بسیاری از بیمارانی که روی صورتشان لک‌های زیادی دارند جوش صورتشان نیز زیاد است. مطالعات در این بیماران نشان داده است که با کمک آزلائیک اسید توانسته‌اند از شر جوش‌ها و لک‌های آن خلاص شوند. ترکیب کوجیک اسید و آزلائیک اسید، قدرت بیشتری در درمان لکه های پوستی دارد. حتماً پماد درمالوجیکا (Dermalogica Breakout Control) را امتحان کنید. این پماد مشتق از آزلائیک اسید است و قدرت زیادی در درمان لکه های تیره پوست دارد.

پماد آزلائیک اسید (Azelaic Acid)

آربوتین (Arbutin) برای درمان لکه های تیره پوست

پماد آربوتین عصاره توت است. آربوتین ازنظر شیمیایی بیش از دیگر پمادها ، به هیدروکینون (hydroquinone) روشن‌کننده پوست، مشابه است اما به‌اندازه آن مؤثر نیست. به همین خاطر، اگر می‌خواهید، آربوتین استفاده کنید، باید در ترکیب با دیگر روشن‌کننده‌های پوست باشد. پماد Skin Inc را برای درمان لکه ‌های تیره پوست و روشن کردن پوست، انتخاب کنید.

پماد آزلائیک اسید (Azelaic Acid)

پماد نیاسینامید (Niacinamide)

پماد نیاسینامید ممکن است که لکه های تیره پوست را نتواند برطرف کند اما از ویتامین B3 تشکیل شده است که می‌تواند التهاب و قرمزی پوست را برطرف کند زیرا عمل ضد التهابی دارد. درنتیجه برای درمان التهاب‌های ملایم به‌کار می‌رود. بنابراین اگر پوست شما قرمزی قابل‌توجهی دارد. از نیاسینامید برای رفع قرمزی پوست استفاده کنید. پماد روشن کننده لکه های پوستی پیتر توماس (Peter Thomas Roth De-Spot Skin Brightening Corrector) را برای درمان لکه های تیره پوست استفاده کنید که حاوی نیاسینامید است.

آربوتین (Arbutin) برای درمان لکه های تیره پوست

درمان لکه های تیره پوست با عصاره توت

عصاره توت قوی‌ترین و یا مؤثرترین ماده برای از بین بردن لکه های تیره پوست نیست، اما به‌طور مشابه با مواد دیگر کار می‌کند یعنی در تولید ملانین تداخل می‌کند. این ماده به‌آرامی عمل می‌کند. مواد تشکیل‌دهنده دیگری در کنار این ماده باید باشد تا این ماده کارایی داشته باشد برای همین تا الآن از خواص توت‌ها راجع به از بین بردن لکه های تیره پوست چیزی نشنیده‌اید. دسته‌ای از پماد های روشن‌کننده‌های پوست به نام DERMAdoctor را برای از بین بردن لکه های تیره پوست و روشن کردن آن استفاده کنید. این حاوی عصاره توت و دیگر مواد برای تغییر رنگ و از بین بردن لکه های تیره پوست هستند.

درمان لکه های تیره پوست با عصاره توت

 

Dermalogica Age Bright Spot

این روش درمانی دو به یک از یک ترکیب بسیار کارساز از اسید سالیسیلیک و فندق برای درمان آسیب‌های پوستی استفاده می‌کند، بعلاوه نیاسین آمید niacinamide به‌صورت ضد التهابی برای مقابله با رنگ‌دانه‌های تیره‌ی باقیمانده برای استفاده در درمان لک‌های قدیمی استفاده می‌کند.

Age Bright Spot Fader از درمالیکا Dermalogica، علائم قابل‌مشاهده پیر شدن پوست را کاهش می‌دهد و به جلوگیری از خشک شدن بیش از حد پوست کمک می‌کند. AGE Bright Spot Fader به محو بریدگی‌ها و علائم پس از زخم‌ها و لک‌ها کمک می‌کند.

نکات درمانی:

  • نقاط تیره
  • لکه‌ها
  • ضد پیری

مواد اصلی:

اسید سالیسیلیک: ناخالصی‌ها را پاک می‌کند.

نیاسین امید: پوست را هیدراته می‌کند و باعث درخشان شدن پوست می‌شود.

روغن لیمو: لکه‌هایی که در اثر افزایش سن به وجود می‌آیند را کاهش می‌دهد.

Dermalogica Age Bright Spot

کرم Ambi Fade برای پوست چرب

هیدروکینون hydroquinone استاندارد طلا برای روشن شدن لکه‌های تیره است و این ماده اصلی ستاره این کرم روشن کننده است. این فرمول حاوی دو درصد از ماده فعال است که احتمالاً بالاترین غلظت مورد نیاز OTC است.
بدون تغییر رنگ پوست طبیعی، علائم تیره‌ی ناخواسته را به طور مؤثر و ایمن محو می‌کند. شما کمتر از دو هفته نتایج اثیر گذاری آن را مشاهده می‌کنید و نتایج با استفاده مداوم بهبود می‌یابد. پس از ترمیم رنگ طبیعی پوست شما می‌توانید استفاده از محصول را قطع کنید. برای کمک به حفظ یکنواختی پوست و یا حفظ نتایج، مهم است که از ضد آفتاب SPF30 برای محافظت از پوست هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده کنید. این درمان هدفمند شامل یک فرمول سه‌جانبه منحصربه‌فرد است که موارد زیر را ترکیب می‌کند:

هیدروکینون – یک ماده مؤثر پوستی است که لکه‌های تیره را محو می‌کند.
اسید آلفا هیدروکسی – برای کمک به افزایش نتایج درمان و ماندگاری درمان استفاده شده است.
ویتامین E – برای کمک به نرمی و لطافت پوست
این کرم مخصوص پوست‌های چرب طراحی شده است.

عناصر فعال:
هیدروکینون، 2٪ (عامل سفیدکننده پوست)
اکتینوکسات، 2٪ (ضد آفتاب)

کرم Ambi Fade

Garnier SkinActive تصحیح کننده نقاط تیره

لیپو هیدروکسیل اسید Lipo-hydroxyl acid (LHA) شاخصه‌ی اصلی در این پماد روشن‌کننده‌ی لکه‌های تیره است. مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی پوست و مو در بیمارستان کوه سینا می‌گوید: “اسیدهای هیدروکسی یک روش مؤثر برای بیرون کشیدن سلول‌های مرده از سطح پوست برای تقویت درخشندگی و بهبود لکه‌های تیره هستند. “
فرمول غیر چسبنده سریع با مجموعه منحصربه‌فرد ویتامین C & E ، آنتی‌اکسیدان، اسانس کاج پوست و لایه‌برداری ملایم لیپو هیدروکسیل اسید Lipo-hydroxyl acid (LHA) از شاخصه‌های طلایی طراحی این پماد است که این امر به گردش خون سلول‌های سطحی کمک می‌کند. یکی از درمان‌های مؤثر و روش‌های جلوگیری از آفتاب‌سوختگی است.
به‌صورت بالینی ثابت شده است که نتایج بعد از 1 هفته قابل‌مشاهده است. میزان رضایتمندی افراد در استفاده از این پماد لکه بر در کل 98٪ بوده است که از این میزان 88٪ فوراً شاهد پوست تازه و شاداب بودند.

Garnier SkinActive

L’Oréal Paris Revitalift Derm Intensives 10٪ سرم ویتامین C خالص

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان حیاتی است که به طور طبیعی در پوست یافت می‌شود. ویتامین C رادیکال‌های آزاد را از ایجاد آسیب اکسیداتیو به پوست خنثی کرده و فرآیندهای آنزیمی را که باعث ایجاد رنگ‌دانه بیشتر در پوست می‌شوند، مسدود می‌کند. این مولکول قدرتمند اما بسیار ناپایدار زمانی که در معرض هوا، نور یا آب قرار می‌گیرد به‌صورت از بین می‌رود. برای به حداکثر رساندن قدرت و ثبات این سرم ویتامین C به طور ویژه و بدون آب ساخته شده و در شرایط کنترل شده تولید می‌شود تا در معرض اکسیژن به حداقل برسد.
این پماد یک راه‌حل مؤثر برای درمان مشکلات پوستی، کوفتگی، چین‌وچروک است. همچنین این شرکت به دلیل افزایش اعتماد کاربران پیشنهاد می‌کند در صورت عدم نتیجه‌گیری از این پماد افراد می‌توانند پول خود را پس بگیرند.

L'Oréal Paris Revitalift Derm Intensives 10٪

سرم SkinBetter Science Alto

ملانین در پوست در برابر اشعه‌های مضر UV / UB ، خورشید بیش از حد تولید شده و باعث می‌شود تیرگی آن از رنگ طبیعی پوست بیشتر به نظر برسد. یک آنتی‌اکسیدان با خنثی‌کردن استرس اکسیداتیو که می‌تواند باعث آسیب سلول شود، از پوست در برابر حملات رادیکال آزاد محافظت می‌کند. پوست شما دائماً در معرض رادیکال‌های آزاد است، حتی اگر ساعت‌ها در آفتاب نمانید. به‌عنوان‌مثال، اگر در یک مکان شلوغ شهری زندگی می‌کنید، آلودگی هوا که دائماً پوست شما را بمباران می‌کند، می‌تواند منجر به آسیب رادیکال آزاد شود. دود سیگار و نور مرئی و مادون‌قرمز نیز در استرس اکسیداتیو نقش دارند. ویتامین C و E + 17 ترکیبات جدید آنتی‌اکسیدانی را به وجود آورده‌اند که در برابر رادیکال‌های آزاد از پوست شما محافظت می‌کنند.
این پماد باعث تقویت نشاط و بهبود سطح پوست و درخشندگی آن می‌شود. ظاهر قرمزی پوست را کاهش می‌دهد.
مشکلی که در بسیاری از سرم‌های آنتی‌اکسیدان وجود دارد این است که استفاده از فقط یک یا دو آنتی‌اکسیدان به‌اندازه کافی برای حفاظت از پوست که در معرض فشارهای اکسیداتیو قرار دارد کافی نیست. این در حالی است که این سرم حاوی ترکیبی از 19 آنتی‌اکسیدان است و برای ازبین‌بردن لک‌های تیره‌ی پوست بسیار مؤثر و کارساز است.

سرم SkinBetter Science Alto


منبع مقاله :

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

با عرض سلام و خسته نباشید بنده یکسالی هست که صورتم تیره و کک ومک فراوانی زده ایا درمانی وجود داره واقعا زندگیم بخاطر این بیماری مختل شده و میخواهم درمان شوم لطفا راهنمایی کنید

مشاهده کامل

با سلام کاربر عزیز در بخش فروشگاهی سایت دکتر سوشا محصولات بسیار موثری برای درمان لک های پوستی وجود داره ،از پن های روشن کننده و ضد لک تا کرم های روشن کننده و ضد لک.هم چنین حتما باید از کرم ضد آفتاب هنگام خروج از منزل حتما استفاده کنید .سرم ویتامین سی هم کمک بسیار زیادی میکنه در کمرنگ کردن لک های پوستی.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام دکتر دخترم نزدیک یکسال هست که لک های قهوایی پشت گردن و سینه افتاه است و این لکها پیش رونده هستن. دکترها یا قارچ تشخیص دادن یا اسن اواخر دکتر نخعی لک تشخیص دادن که هیدردکینون و فلویوسینولون ترکیبی میزنمو بعد حمام لوسیون بدن و یدونه هم قطره روشن کننده منتهی تا زمانیکه میزنه خوبه ولی دوباره برمیگرده حال از شما خواهش میکنم برای درمان قطعی چه کنم و اگر امکانش هست پزشکی بسیار خوبی که در زمینه بیماری پوست متبحر باشن معرفی کنید خواهشا. عاجز موندم. دخترم۱۳ساله هست. واقعا نمیدونم چیکار کنم. راهنمایی کنید ممنونتونم

مشاهده کامل

با سلام لطفا این مقاله رو مطالعه کنید ویتیلیگو | برص | پیسی پیشنهاد می کنم فرزندتون رو به مرکز طبی کودکان ببرید که قطب علمی اطفال کشور هست.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر