غول حسادت بر شانه‌های ما

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
غول حسادت بر شانه‌های ما

معنای واقعی حسادت

مجله سلامتحسادت هنر شمارش نعمت‌ها و خوبی‌های دیگران است به جای این که هنرها و خوبی‌های خودمان را بشماریم ((هارولدکوفین)). حسادت ، مانند غول کوچکی است که بر روی شانه‌های ما نشسته و دائم در گوش ما نجواهایی می‌خواند، روح ما را فرسوده کرده و آن را پر از افکار منفی و در نهایت، رنج می‌نماید. حسادت، چیزی است که شما را آزار می‌دهد و حواستان را به چیزهای مختلفی پرت می‌کند تا شما را ناراحت کند.

وقتی حس مقایسه و حسادت به سراغتان می‌آید، بر خودتان تمرکز کنید

مقایسه‌ی آنچه شما دارید با دارایی‌های دیگران، بهترین راه برای این است که خود را تیره روز و بیچاره کنید! وقتی ماشین خوبی نسبت به دوستان خود می‌خرید، اگر خود را با آنان مقایسه کنید، حس خوبی به شما می‌دهد اما اگر شرایط دیگران در کار، ماشین و دارایی‌ها برتر از شما باشد، شما پر از احساس ناراحتی و رنج خواهید شد. بهترین راه برای مقایسه این است که خود را با خود چند سال قبلتان مقایسه کنید و ببینید چه قدر در کار و در مهارت‌هایتان رشد کرده‌اید.

به جای حسادت ، شکرگزار آنچه که دارید و آنچه که به دست آورده‌اید، باشید

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌تواند حسادت را در زندگی شما کم رنگ‌تر و حقیرتر کند، این که روزانه فقط دو یا سه دقیقه به آنچه در تمام زندگی خود به دست آورده‌اید، فکر کنید.می‌توانید برای نظم بخشیدن به افکارتان،آن‌ها را در دفتری گردآوری کنید.

به جای حسادت ، شکرگزار آنچه که دارید و آنچه که به دست آورده‌اید، باشید

زندگی‌تان را پر تکاپو کنید

به جای این که یک جا بنشینید و خود را دائم در افکار منفی و حسادت غرق کنید، زندگی خود را پر از لحظات شاد و مفید و مثبت کنید. همیشه موفقیت‌های شغلی جدیدی هستند که می‌توانید پیدا کنید.آزمون‌های مختلفی در مدرسه هست که می‌توانید در آن‌ها موفق شوید.آدم‌های جدیدی در زندگی هستند که می‌توانید با آن‌ها دوست شوید و هزاران هزار موفقیت خوب و مثبت دیگر… این طرز فکر می‌تواند حس خوبی به شما بدهد. برای خود تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی در نظر بگیرید و اوقاتتان را سرشار کنید.

در ذهن خود فراوانی‌ها را بسط دهید

اغلب اوقات، حسادت در اثر این اتفاق می‌افتد که فکر می‌کنیم یک موقعیت نادر را در زندگی از دست داده‌ایم. ممکن است شما به فردی حسادت کنید که در شغل مورد علاقه‌ی شما استخدام شده یا موقعیتی دارد که شما دوست داشتید به دست بیاورید. به جای این که بر روی موقعیت‌های نادری که شما نتوانستید به دست بیاورید، اثری بگذارید، به موقعیت‌ها و شانس‌های جدیدی در زندگی فکر کنید.

به این فکر کنید که فایده‌ی هر چیز برای شما چیست؟

راهکار بسیار مفیدی که واقعاً می‌تواند شما را از افکار حسادت آمیز رها کند، این است که وقتی در ذهن خود بر چیزی متمرکز شده‌اید که باعث حسادت می‌شود، به این فکر کنید که آیا حسادت برای شما فایده‌ای دارد؟ آیا باعث می‌شود پیشرفت کنید یا این که تمام روز وقت و انرژی‌تان را بیهوده هدر می‌دهد و سطح خلقتان را پایین می‌آورد؟ چه لزومی دارد چیزی را دائم در ذهن خود مرور کنیم که حاصلی جز تلخ‌کامی و اندوه ندارد؟ هرگاه گرفتار افکار حسادت آمیز شدید، به خود نهیب بزنید: ((دوباره درگیر افکار احمقانه شدم؟)) و سعی کنید از آن خارج بشوید.

به این فکر کنید که فایده‌ی هر چیز برای شما چیست؟


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر