غذای سالم برای پوستی زیبا و جوان

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
غذای سالم برای پوستی زیبا و جوان

اثر غذای سالم بر داشتن پوستی زیبا و جوان

مجله پزشکی و سلامت : همه مردم دوست دارند پوستی زیبا و جوان داشته باشند، براي همين هم شيوه‌هاي مختلفي را امتحان مي‌كنند تا به اين هدف برسند. در اين ميان، گروهي هم بر اين باورند كه با مصرف مواد غذايي سالم مي‌توان سلامت پوست را حفظ كرد و پوستی زیبا و جوان داشت. خيلي‌ها هم ترجيح مي‌دهند ميوه‌ها و سبزيجات را به صورت موضعي روی پوستشان بگذارند تا سلامت و لطافت آن افزايش يابد. اما آيا واقعاً خوردن غذای سالم با سلامت پوست و مو و داشتن پوستی زیبا و جوان در ارتباط است؟

8 غذای سالم برای پوستی زیبا و جوان

محققان علوم تغذیه معتقدند که یک رژیم غذایی متعادل و خوردن غذای سالم می‌تواند نقش مؤثری در داشتن پوستی زیبا و جوان داشته باشد. در همین زمینه آن‌ها معتقدند که مصرف 8 ماده غذایی زیر می‌توانند واقعاً در داشتن پوستی زیبا و جوان نقش مؤثری ایفا نمایند.

آووکادو و پوستی زیبا و جوان

خوردن این میوه استوایی به خاطر این که منبع غنی از بیوتین است می‌تواند پوستی زیبا و جوان را برای شما به ارمغان آورد. حتی به دلیل وجود مقادیر بالایی از ویتامین H یا بیوتین در میوه آووکادو ، برخی از متخصصان زیبایی معتقدند که استفاده از آووکادو در ماسک‌های موضعی پوست نیز می‌تواند بسیار مفید باشد، چون که حضور این میوه در ماسک‌های مورد استفاده می‌تواند میزان آب‌رسانی به سلول‌های پوست را مطلوب‌تر نماید.

پوستی زیبا و جوان با چای سبز

مصرف 4 فنجان چای سبز در روز به دلیل این که منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پلی فنل‌ها می‌باشد، در داشتن پوستی زیبا و جوان مؤثر است. به همین دلیل هم هست که مردم مشرق زمین که چای سبز بیشتر مصرف می‌کنند، اکثراً دارای پوست‌های جوان‌تری می‌باشند.

پوستی زیبا و جوان با مصرف گوجه فرنگی رسیده

منبع غنی از آنتی‌اکسیدانی به نام لیکوپن می‌باشد. مطالعه جدیدی در آلمان نشان داده که مصرف گوجه فرنگی همراه با روغن زیتون به مدت 10 هفته، پوست شرکت کنندگان در مطالعه را در برابر آفتاب سوختگی محافظت کرده. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که گوجه فرنگی و روغن زیتون می‌توانند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی برای بدن عمل نمایند.

پوستی زیبا و جوان با مصرف گوجه فرنگی رسیده - دکتر سوشا

ماهی سالمون یک غذای سالم

حاوی منابع غنی از ترکیب آنتی‌اکسیدانی موسوم به آستاگزانتیم است که می‌تواند در انعطاف پذیری سلول‌های پوست مؤثر باشد. به این ترتیب مانع از شکنندگی و بروز خطوط چروک بر روی سطح پوست شود.

تخم مرغ یک غذای سالم برای داشتن پوستی زیبا و جوان

یک منبع غنی از پروتئین کاملی موسوم به آلبومین می‌باشد که به همراه ویتامین H (بیوتین) موجود در خود می‌تواند مانع از خشکی پوست شود. به عبارت دیگر افرادی که به طور منظم در رژیم غذایی خود از تخم مرغ استفاده می‌کنند، اغلب دچار خشکی پوست نمی‌شوند.

انار و پوستی زیبا و جوان

ازجمله میوه‌های زمستانی است که برخی محققان علوم تغذیه و سلامت در مورد آن معتقدند که می‌تواند با تحریک کلاژن سازی بر زیر پوست باعث پر شدن بافت زیر پوست شود و نهایتاً مانع از چروک خوردگی پوست در سنین بالا گردد.

گردو و زیبایی پوست و مو

از جمله دانه‌های روغنی است که به دلیل غنی بودن از اسید چرب امگا 3 می‌تواند باعث درخشندگی پوست و مو شود.

حبوبات یک غذای سالم برای پوستی زیبا و جوان

از این مواد غذایی به عنوان منابع غنی پروتئین گیاهی یاد می‌شود. در واقع پروتئین‌ها برای ترمیم بافت‌ها مورد نیاز می‌باشند و بافت پوستی هم از جمله بافت‌هایی است که به ترمیم نیاز دارند. پروتئین حبوبات وقتی که خورده شود، به آمینواسیدهای تشکیل دهنده خود تبدیل می‌گردد. این آمینواسیدها در بافت پوست برای ترمیم و ساخت بافت کلاژن ،برای استحکام سلول‌های پوستی و سلامت آن‌ها به کار می‌روند.

حبوبات یک غذای سالم برای پوستی زیبا و جوان - دکتر سوشا

سخن آخر برای داشتن پوستی زیبا و جوان

در مجموع، اگر فردی بتواند در رژیم غذایی روزانه و هفتگی خود از هشت ماده غذایی ذکر شده استفاده نماید، می‌تواند مطمئن باشد که سالیان سال ، نگرانی در مورد پوست خود نخواهد داشت.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر