علت چروک خوردن پوست چیست و چگونه آن را برطرف کنیم

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 15 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
علت چروک خوردن پوست چیست و چگونه آن را برطرف کنیم

مشکل چروک خوردن پوست

مجله پزشکی و سلامت : آیا تابه‌حال در آینه به صورتتان نگاه کرده‌اید تا ببینید هرروز چقدر چروک پوست شما بیش‌تر می‌شود؟ اگر از پیری و چروک خوردن پوست صورتتان می‌ترسید و نگران آن هستید، ممکن است مقصر اصلی خودتان باشید.
از هر آنچه که می‌خورید تا استرس، بر پوست شما تأثیرگذار است و ممکن است باعث چروک خوردن پوست شما شود. سعی کنید برای برطرف کردن چروک پوست خود ، عواملی که باعث چروک خوردن پوست می‌شود را پیداکرده و آن‌ها را ترک کنید. دانا جیمز (Dana James)، یک متخصص زیبایی در این رابطه می‌گوید: اگر می‌خواهید پوستی زیبا داشته باشید، تمام عوامل بیرونی؛ درونی و ذهنی متأثر بر چروک پوست خود را مدیریت کنید. عوامل مختلفی باعث چروک خوردن پوست می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

عامل اول چروک خوردن پوست : عامل اول چروک خوردن پوست 

استرس یک بخش طبیعی از زندگی است، اما استرس شما را از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت پوست محروم می‌کند. هنگامی که دچار استرس هستید، بدن مواد مغذی مختلفی، ازجمله: منیزیم و ویتامین C را برای ترشح هورمون‌های استرس مانند کورتیزول، آدرنالین و نور آدرنالین استفاده می‌کند تا شما بتواند با شرایط استرس مقابله کنید. اما منیزیم و ویتامین C برای سنتز کلاژن، حیاتی هستند و از این لحاظ پوست شما دچار فقر کلاژن شده و پیری و چروک پوست زیاد می‌شود.

برطرف کردن چروک پوست

اگر شما تحت استرس هستید، روزانه حتماً 2000-1000 میلی‌گرم ویتامین C، 400 میلی‌گرم منیزیم و ویتامین B کمپلکس، مصرف کنید تا از چروک خوردن پوست خود پیشگیری کنید. (یکی از 10 خوراکی آرام‌بخش در مواقع تنش و اضطراب را امتحان کنید.)

شایع‌ترین عامل استرس و نگرانی است - دکتر سوشا

عامل دوم چروک خوردن پوست : هورمون‌ها وحشی می‌شوند

اگر شما به دوران یائسگی نزدیک می‌شوید و یا اینکه برای بهبود خلق‌وخو، قند و شکر بیشتری مصرف می‌کنید، یک موج بزرگی از هورمون انسولین در بدن شما به راه می‌افتد. حداقل تأثیر این موج انسولین، التهاب در بدن و تولید آنزیم‌های تجزیه کلاژن و الاستین (پروتئین‌های سازنده پوست که پایه و اساس ساختار پوست هستند) است که منجر به خطوط بیشتری روی پوست شما و چروک خوردن پوست می‌شود. این الگوی خوردن می‌تواند سطح استروژن و پروژسترون را نیز به هم بزند. (نامتعادل بودن سطح این هورمون‌ها می‌تواند باعث شود شما طی سه هفته، تا 7 کیلو وزن کم کنید. این روند تا زمانی که رژیم غذایی شما متعادل شود ادامه دارد.)

برطرف کردن چروک پوست

برای بازگرداندن تعادل هورمونی و جلوگیری از چروک خوردن پوست ، اولین قدم این است که قند و نشاسته اضافی مصرف نکنید. همچنین باید تغذیه مناسبی از مواد غذایی تازه و میوه و سبزیجات داشته باشید. برای اینکه با هوس قند و نشاسته مقابله کنید، در این مواقع به‌جای خوردن، راه حل‌هایی غیر از خوردن انتخاب کنید،مثلاً موسیقی گوش دهید یا پیاده‌روی کنید.

هورمون‌ها وحشی می‌شوند - دکتر سوشا

عامل سوم چروک خوردن پوست :بی‌قراری،عدم استراحت و اختلال در خواب

جوان‌سازی سلولی در طول خواب بهترین عملکرد را دارد.هنگامی‌که شما خواب کافی ندارید و یا خواب شما عمیق نیست، در این روند، اختلال ایجاد می‌شود. همچنین تولید گرلین (ghrelin)(هورمون گرسنگی) در شما افزایش می‌یابد. مطالعات نشان داده است که اگر شما کم‌تر از ½6 ساعت بخوابید، گرلین افزایش خواهد یافت و شما با گرسنگی بیشتری از خواب بیدار خواهید شد. افزایش گرلین نیز باعث هوس کردن مواد غذایی مبتنی بر کربوهیدرات می‌شود که خود آن‌ها نیز باعث نامتعادل کردن تعادل هورمونی و چروک خوردن پوست می‌شوند.

 

مقاله پيشنهادي ما: جدیدترین روش جوانسازی پوست صورت [6 متد پرمخاطب]

 

برطرف کردن چروک پوست

برای تنظیم خواب خوب شبانه و درمان چروک خوردن پوست ، قبل از خواب کارهای زیر را انجام دهید:
• تعمق به مدت 10 دقیقه برای آرام کردن ذهن و مصرف 400 میلی‌گرم منیزیم مطالعه سال 2012 در مجله پژوهش علوم پزشکی،نشان داد که زمانی که افراد مسن مبتلابه بی‌خوابی،یک دوز روزانه از منیزیم دریافت می‌کنند ، آن‌ها سریع‌تر به خواب می‌روند و خواب طولانی‌تری دارند.

عامل چهارم چروک خوردن پوست : نوشیدن زیاد مشروبات الکلی

نوشیدن مشروبات الکلی، ذخایر ویتامینB و منیزیمی را که شما برای پوستی خوب و سالم نیاز دارید،تخلیه می‌کند.مصرف الکل همچنین، با گابا( انتقال‌دهنده عصبی که القای خواب می‌کند) تداخل می‌کند و تداخل در خواب موجب پیری و چروک خوردن پوست می‌شود.

برطرف کردن چروک پوست

اولین راه‌حل برای درمان چروک خوردن پوست این است که الکل ننوشید و اما اگر اشتباهاً، شما الکل نوشیدید، قبل از رفتن به رختخواب، مقداری ویتامین B و منیزیم مصرف کنید تا الکل را زودتر متابولیزه کند و پوست شما طراوتش حفظ شود.

نوشیدن زیاد مشروبات الکلی - دکتر سوشا

عامل پنجم چروک خوردن پوست : کم‌توجهی به مصرف چربی و روغن

هر خانمی نیاز به مصرف چربی بیشتر در رژیم غذایی‌اش ندارد. اما اگر پوست شما خشک و پوسته‌پوسته است و از مصرف چربی، دوری می‌کنید، از این به بعد در رژیم غذایی‌تان چربی بیشتری بگنجانید. غشای سلولی ما ازجمله سلول‌های پوست، همه از چربی اشباع‌شده ساخته‌شده‌اند و امگا 6 و امگا 3 برای غشای پوست ضروری است.

برطرف کردن چروک پوست

برای درمان چروک خوردن پوست ، سه منبع چربی پردازش یافته، مانند روغن نارگیل، چیا (chia) و دانه شاهدانه را بیشتر مصرف کنید.
روغن نارگیل فرم خوبی از چربی اشباع غیر اکسیده را برای شما تأمین می‌کند. یک قاشق چای‌خوری از آن را به وعده صبحانه خود بیافزایید، تا پوستی سالم‌تر داشته باشید و از شر خشکی پوست خلاص شوید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

بهترین روش‌های رفع چروک پوست

از درمان خانگی که بگذریم؛ امروزه با پیشرفت تکنولوژِی به‌راحتی می‌توانید چروک پوست را از بین ببرید. استفاده از این تجهیزات این امکان را می‌دهد که به‌صورت موقت تا چند ماه پوستی صاف و بدون چین‌وچروک داشته باشید.

رفع چین‌وچروک پوست با لیزر

در این روش دستگاه لیزر، با ارسال پرتوهای نوسانی کوتاه و متمرکز نور لیزر به سطح پوست، به‌صورت لایه‌برداری لایه‌های رویی پوست را از بین می‌برد. از لیزردرمانی می‌توان برای ازبین‌بردن چین‌وچروک و جای لکه‌ها و جوش‌ها استفاده کرد. لیزردرمانی باعث

  •  کاهش چین‌وچروک‌های عمیق
  • صاف شدن چین‌وچروک‌های متوسط
  • ازبین‌بردن چین‌وچروک‌های ملایم
  • ازبین‌رفتن لکه‌ها
  • ازبین‌رفتن جای جوش
  • ازبین‌بردن آسیب‌های خورشید
  • درمان پای کلاغ (چروک‌های گوشه چشم) می‌شود.

درمان-چروک-شدن-پوست

قیمت لیزر برای ازبین‌بردن چروک چقدر است؟

هزینه لیزر معمولاً بسته به میزان چروک و تعداد جلسات موردنیاز متغیر است. البته نوع دستگاه و لیزر مورداستفاده نیز فاکتور تعیین‌کننده برای تخمین قیمت آن است.

درمان چروک با لیزر چه مدت طول می‌کشد؟

بعد از گذشت چند جلسه تغییرات پوستی کاملاً قابل‌مشاهده است و تا یک سال این روند بهبود خواهد یافت. روند پیری طبیعی به این معنی است که چین‌وچروک‌ها و خطوط دوباره ظاهر می‌شوند. لیزردرمانی می‌تواند این روند پیری را مختل کرده و با افزایش کلاژن سازی پوست باعث جوان‌تر شدن آن شود. به طور متوسط ، نتایج انجام لیزر روی سطح پوست  3-5 سال قابل‌مشاهده است.

مقاله پيشنهادي ما: چروک زیر چشم در جوانی و سنین پایین (23 روش درمان حرفه ای)

 

برای رفع چروک لایه‌برداری بهتر است یا لیزر؟

لایه‌برداری برای رفع ناهمواری‌های سطحی پوست بهترین عملکرد را دارند. از طرف دیگر، لیزر برای بازسازی پوست و تولید کلاژن بهترین گزینه است.

بسته به شرایط پوستی فرد هرکدام از این موارد می‌توانند انتخاب شوند. به طور مثال: برای هایپرپیگمنتیشن، یک‌لایه بردار شیمیایی به‌صورت شگفت‌آور عمل می‌کند. از طرف دیگر، برای جای زخم‌های فرورفته، درمان‌های لیزر پوست مناسب‌ترند.

چگونه لیزر باعث جوان‌سازی پوست می‌شود؟

در هنگام استفاده مجدد از سطح لیزر، یک پرتوی شدید از نور (لیزر) به سمت پوست شما هدایت می‌شود. پرتوی لیزر لایه خارجی پوست (اپیدرم) را از بین می‌برد. در همان زمان، لیزر پوست زیرین (درم) را گرم می‌کند که با گذشت زمان تولید کلاژن را تحریک می‌کند، در نتیجه رنگ و بافت پوست بهتر می‌شود.

بهترین روش لیزر برای ازبین‌بردن چین‌وچروک‌های عمیق چیست؟

درمان با لیزر CO2 یک درمان ایمن و مؤثر برای انواع چین‌وچروک‌ها است. این روش به‌راحتی سطح پوست را تغییر می‌دهد و به‌سرعت باعث کاهش چین‌وچروک، به‌ویژه چین‌وچروک‌های اطراف دهان و پیشانی می‌شود.

درمان-چروک-شدن-پوست

کدام لیزر برای رفع چروک مناسب است؟

لیزر انواع مختلفی دارد. اما، برای رفع چروک پوست دو نوع لیزر بسیار پرکاربرد است.

مقاله پيشنهادي ما: لیزر موهای زائد (پاسخ به بیش از 100 سؤال لیزر کردن موهای بدن)

 

برای ازبین‌بردن جای زخم‌های آکنه: لیزر CO2 فرکشنال

جوش‌ها به‌اندازه کافی بد هستند، اما هنگامی‌که زخم ایجاد می‌کنند، مشکل‌آفرین می‌شوند. پنهان کردن جای زخم‌های آکنه بسیار دشوار است. لیزر Fractional CO2 برای اسکارهای عمیق آکنه از نوع حفره‌ای و پوشاندن آن بسیار مفید است. این نوع لیزر سوراخ‌های ریز و درشتی را به عمیق‌ترین لایه پوست فرورفته‌اند را با افزایش رشد کلاژن بازسازی می‌کند. بهترین لیزرهای فرکشنال CO2 شامل موارد زیر هستند:

Fraxel Re: pair

MiXto laser

TotalFX

Matrix CO2

بهترین لیزر لیفت صورت: Fraxel

Fraxel Laser یک ابزار جدی در گروه جوان‌سازی چهره است. لیزر فراکسل بهترین

ازبین‌برنده چین‌وچروک

درمان چروک پا کلاغی گوشه چشم

ازبین‌برنده آسیب‌های خورشید

جوان‌سازی کلی پوست است.

با لیزر  Fraxel Re: pair پوست شما 10 سال جوان‌تر، سفت و کاملاً تازه به نظر می‌رسد.

درمان چین‌وچروک با آر اف فرکشن (Fractional Radio Frequency)

فرکانس رادیویی کسری (Factional Skin Resurfacing) که به آر اف فرکشن معروف است؛ یک روش درمانی غیر جراحی، برای بهبود چشمگیر بافت، پوست، خطوط ظریف و چین‌وچروک‌ها مؤثر است. این روش با تحریک فرایندهای طبیعی پوست طراحی شده است. در طی این روش نواحی کوچکی از اپیدرم برداشته می‌شود که به شما امکان تشکیل بافت جدید را می‌دهد.

درمان-چروک-شدن-پوست

آیا آر اف فرکشن (RF) یا رادیو فرکانس برای چین‌وچروک مؤثر است؟

آر اف فرکشن RF از اشعه کم انرژی برای گرم کردن لایه عمیق پوست به نام درم استفاده می‌کند. این گرما برای کمک به بهبود

علائم چین‌وچروک

افتادگی پوست

تولید کلاژن

بسیار کارآمد عمل می‌کند.

تحقیقات نشان داده است که RF درمانی معمولاً بی‌خطر است و می‌تواند در درمان علائم خفیف یا متوسط پیری مؤثر باشد. 

نتایج آر اف فرکشن (RF) چه مدت ماندگار است؟

به طور معمول حدود 2-5 سال نتایج این روش قابل‌مشاهده است.

نکته: نتایج بسته به نوع رژیم غذایی، سبک زندگی و نحوه پیر شدن پوست متفاوت است.

طول درمان چروک صورت با آر اف فرکشن (RF) چه مدت طول می‌کشد؟

اثرات درمان‌های فرکانس رادیویی در طی چند ماه آینده با تولید کلاژن پوست همچنان بهبود خواهد یافت. نتایج معمولاً حداقل شش ماه بعد نمایان می‌شود. اگرچه با درمان‌های مداوم، نتایج اغلب طولانی‌مدت هستند.

درمان-چروک-شدن-پوست-درمان-چین‌وچروک-با-آر-اف-فرکشن

چند بار می‌توانید آر اف فرکشن (RF) روی صورت خود انجام دهید؟

بسته به اهداف و کیفیت پوست، یک برنامه 3 تا 12 جلسه‌ای کافی است. اگرچه نتایج فوری نیز مشاهده می‌شود، اما درمان با فرکانس رادیویی تولید کلاژن را طی 4-6 هفته ادامه می‌دهد. حتی تا دو سال پس از آخرین جلسهٔ درمانی با آر اف فرکشن، پوست در حال بازسازی است.

آیا آر اف فرکشن (RF) دردناک است؟

خیر. در طول درمان از کرم بی‌حس‌کننده قوی استفاده می‌شود.

آیا آر اف فرکشن (RF) بی‌خطر است؟

عوارض جانبی آر اف فرکشن شامل موارد زیر است:

درد گذرا

اریتم

خشکی

مقاله پيشنهادي ما: معرفی دستگاه های جوانسازی پوست

آیا بعد از آر اف فرکشن می‌توان صورت را شست؟

پس از جلسات درمانی پوست را به شدت مالش ندهید، صورت خود را به‌آرامی بشویید و به روال معمول از محصولات مراقبت پوست ادامه دهید. به مدت 3-4 هفته پس از جلسات آر اف فرکشن از لیزر، لایه‌برداری با مواد شیمیایی، اپیلاسیون، موبرها استفاده نکنید.

قبل از آر اف فرکشن چه کاری باید انجام دهید؟

حداقل برای 2 هفته قبل از شروع درمان‌های جوان‌سازی RF Fractal ، پاک‌سازی و آبرسانی خوب را صبح و شب انجام دهید. بهتر است با استفاده از یک سرم مهارکننده تیروزیناز (ویتامین c) سطح پوست را یکنواخت کنید.

بعد از درمان با RF چه کاری باید انجام دهم؟

روزانه 6-8 فنجان آب بنوشید.

آفتاب گرفتن، سونا، حمام گرم تا 6 هفته ممنوع می‌باشد

نوشیدنی‌های الکلی (حداقل به مدت 2 روز) ممنوع

از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

بهترین دستگاه آر اف فرکشن خانگی چیست؟

  • دستگاه صورت فرکانس رادیویی RF Liberex
  • دستگاه نوسازی و جوان‌سازی صورت TriPollar Stop X RF
  • دستگاه فرکانس رادیویی ماتریس صورت و چشم Norlanya Project E
  • دستگاه آراف فرکشن خانگی و قابل‌حمل Beauty Star Skin Wand Home

درمان چروک صورت به‌وسیله میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چین‌وچروک‌های ریز و عمیق را کاهش می‌دهد. میکرونیدلینگ همچنین به‌عنوان درمان القایی کلاژن شناخته می‌شود. این روش، شامل استفاده از سوزن‌های ظریف برای ایجاد صدها زخم کوچک و غیر قابل‌مشاهده سوراخ در لایه بالایی پوست است. میگرونیدلینگ، روش درمانی کم تهاجمی برای جوان‌سازی پوست بسیار مؤثر است.

به دلیل توانایی این روش در ایجاد سلول‌های پوستی جدید، متخصصان پوست دریافتند که چند جلسه میکرونیدلینگ به طور قابل‌توجهی باعث کاهش

خطوط ریز

چروک دور چشم یا همان خطوط معروف به‌پای کلاغ پا

چین‌وچروک‌های عمیق پیشانی می‌شود.

اندازه منافذ

لکه‌های قهوه‌ای

شل شدن پوست

درمان-چروک-شدن-پوست

چند جلسه میکرونیدلینگ برای رفع چین‌وچروک لازم است؟

تعداد جلسات نسبت به نوع پوست، جنسیت فرد و مقدار چروک صورت متفاوت است. اما بیشتر افراد برای نتیجه مطلوب به سه تا شش جلسه نیاز دارند.

چه مدت طول می‌کشد تا میکرو نیدلینگ اثر بگذارد؟

تقریباً چهارتا شش هفته طول می‌کشد تا بدن شما کلاژن جدید، قوی و سالم ایجاد کند.

 

مقاله پيشنهادي ما: “میکرودرم” سیر تا پیاز دستگاه میکرودرم را بدانید

 

 

آیا میکرونیدلینگ به ترمیم و رفع خطوط ریز کمک می‌کند؟

میکرونیدلینگ، به‌عنوان درمان القایی کلاژن شناخته می‌شود. یک روش مؤثر در تمام قسمت‌های صورت برای رفع خطوط ریز و چین‌وچروک قابل‌استفاده است. به‌صورت تخصصی میکرونیدلینیگ برای اصلاح خطوط عمودی در لب‌های بالا و پایین استفاده می‌شود.

آیا میکرونیدلینگ بهتر از بوتاکس است؟

تزریق میکرونیدلینگ و تزریق بوتاکس برای بیماران با انواع پوست بی‌خطر و مؤثر است. بسته به نیاز بیمار، حتی می‌توان هر دو مورد را انجام داد. استفاده از میکرونیدلینگ برای بهبود سطح و وضعیت چروک عمیق پوست استفاده کرد. با تزریق بوتاکس نتایج در طولانی‌مدت مؤثرتر خواهند بود.

آیا می‌توان از سرم ویتامین C بعد از میکرونیدلینگ استفاده کرد؟

حداقل تا 48 ساعت اول از استفادهٔ رتینول A و سرم ویتامین C اجتناب شود. پس از گذشت 2 روز کامل با دستور پزشک می‌توانید از محصولات مراقبتی پوستی استفاده کنید.

چند بار باید میکرونیدلینگ می‌توان انجام داد؟

به‌عنوان یک قاعده کلی، درمان با میکرونیدلینگ می‌تواند با اطمینان تقریباً هر ماه یکبار یا هر 4 تا 6 هفته انجام شود.

آیا میکرونیدلینگ اندازه منافذ را کاهش می‌دهد؟

میکرونیدلینگ روشی ایمن و مؤثر برای کاهش ظاهر منافذ بزرگ شده است. صدمات میکروبی به پوست ناشی از میکرونیدلینگ پاسخ ترمیم زخم خود پوست را تحریک می‌کند. پوست به طور طبیعی کلاژن و الاستین جدید تولید می‌کند. کلاژن باعث ایجاد منافذ کوچک‌تر و پوست سفت می‌شود.

بعد از میکرونیدلینگ بهترین سرم برای استفاده چیست؟

“اسید هیالورونیک ماده اصلی برای مراقبت و استفاده از post-microneedling است.   

هایفوتراپی برای ترمیم چروک پوست

سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) یک روش زیبایی نسبتاً جدید برای سفت شدن پوست است که برخی آن را جایگزینی غیرتهاجمی و بدون درد، برای لیفت صورت می‌دانند. این روش از انرژی اولتراسوند برای افزایش تولید کلاژن استفاده می‌کند که منجر به سفت شدن پوست می‌شود.

درمان-چروک-شدن-پوست

لیفت صورت به‌وسیلهٔ HIFU چه مدت طول می‌کشد؟

این روش بر اعماق پوست تأثیرگذار است.

پوست را سفت و صاف می‌کند.

سطح کلاژن را افزایش می‌دهد،

پوست شل شده را سفت می‌کند و

چین‌وچروک و علائم پیری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

نتایج استفاده از این روش بین 12 تا 18 ماه از اولین جلسه طول خواهد کشید.

 عوارض جانبی HIFU چیست؟

  • اختلال نعوظ و / یا ناتوانی جنسی در 30 الی 70 درصد بیماران.
  • مشکلات انزال، از جمله انزال برگشتی (داخلی) احتمالی.
  • بی‌اختیاری ادرار
  • تکرر ادرار و سوزش.
  • آسیب دیواره رکتوم از پروب.
  • بی‌اختیاری رکتوم، سوزش و خونریزی.

مقاله پيشنهادي ما: تکرر ادرار | راهکارهای تغذیه‌ای برای کنترل پرادراری

  در هایفوتراپی HIFU چه کاری انجام می‌دهند؟

هایفوتراپی (HIFU) با استفاده از انرژی اولتراسوند سلول‌هایی را که در زیرسطح پوست هستند، گرم می‌کند و باعث تولید بیشتر کلاژن می‌شود. این افزایش کلاژن که پروتئین مسئول انعطاف‌پذیری و استحکام پوست است، منجر به ایجاد پوستی با ظاهری سفت و چین‌وچروک کمتر و صاف می‌شود.

هزینه هایفوتراپی (HIFU) چقدر است؟

هزینه این درمان می‌تواند از 15000 تا 25000 دلار باشد. بسته به نوع پوست و میزان شل‌شدگی و مقدار چین‌وچروک هزینه هایفوتراپی توسط پزشک معالج تعیین می‌شود.

آیا هایفوتراپی (HIFU) به پوست شما آسیب می‌رساند؟

HIFU به‌عنوان یک درمان ایمن در نظر گرفته می‌شود زیرا انرژی اولتراسوند فقط بافتی را که در زیرسطح پوست شما وجود دارد هدف قرار می‌دهد. به‌این‌ترتیب، بیماران می‌توانند اطمینان داشته باشند که HIFU به لایه‌های بالایی پوست آنها آسیب نمی‌رساند.

به چند جلسه هایفوتراپی (HIFU) نیاز دارید؟

برای به‌دست‌آوردن نتایج طولانی‌مدت، ما دو درمان HIFU را در سال اول با فاصله شش ماه توصیه می‌کنیم. سپس می‌توانید یک سال پس از آن یک درمان داشته باشید تا نتایج درمان حفظ شود. برای مناطق پر چین‌وچروک، 3 ماه پس از اولین درمان مؤثرتر است.

آیا نتایج هایفوتراپی (HIFU) دائمی هستند؟

به‌محض اینکه روند پیری طبیعی آغاز شد، شما به درمان‌های اضافی مانند هایفوتراپی HIFU نیاز خواهید داشت. در یک مطالعه، 97.8٪ از افراد نتایج هایفوتراپی را پس از یک سال بسیار خوب یا فراتر از انتظار توصیف کردند. نتایج ماندگار هستند.

درمان-چروک-شدن-پوست

آیا هایفوتراپی (HIFU) می‌تواند باعث کاهش چربی شود؟

یکی از بزرگ‌ترین نکات منفی در سایر روش‌های درمانی هایفوتراپی HiFu این است که اگر به سلول‌های چربی برخورد کنند، می‌توانند آنها را از بین ببرند و منجر به کاهش چربی شود. این امر در برخی از موارد، منجر به ایجاد نواحی توخالی در صورت می‌شود؛ در واقع باعث ایجاد خطوط و چین‌وچروک‌های بیشتر می‌شود تا اثر لیفتینگ مطلوب.

هایفوتراپی (HIFU) چقدر دردناک است؟

در مطالعه دیگری، محققان دریافتند درحالی‌که برخی از افرادی که تحت درمان HIFU در صورت یا بدن خود بودند، بلافاصله پس از درمان درد را گزارش کردند، اما پس از 4 هفته، آنها هیچ دردی را گزارش نکردند. یک مطالعه متفاوت نشان داد که 25.3٪ از شرکت‌کنندگان به دنبال انجام هایفوتراپی درد داشتند اما بدون هیچ‌گونه مداخله‌ای این درد بهبود یافت.

مراقبت‌های قبل از هایفوتراپی (HIFU)

زخم باز، آکنه، عفونت یا حساسیت پوستی را قبل از هایفوتراپی (HIFU) درمان کنید.

از محصولات مراقبت از پوست قوی استفاده نکنید. این محصولات شامل موارد زیر هستند:

اسیدهای سالیسیلیک

پراکسید بنزوئیل

محصولات رتینول

ویتامین C باید خودداری شود.

بهتر است در این مدت به‌جای شوینده‌های قوی از یک پاک‌کننده بدون لایه بردار و مرطوب‌کننده سبک استفاده کنید.

مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی (HIFU)؟

از نور مستقیم خورشید اجتناب کنید.

از قرارگرفتن در معرض سرما برای چند هفته جلوگیری کنید.

از الکل دوری کنید.

تغذیه مناسب با کارکرد کبد داشته باشید.

پوست خود را خراش ندهید.

آب بیشتری بنوشید.

دوش آب گرم یا حمام نداشته باشید.

آیا بعد از هایفوتراپی (HIFU) می‌توانم بوتاکس بزنم؟

4 هفته قبل از شروع جلسات هایفوتراپی (HIFU) از تزریق بوتاکس / پرکننده خودداری کنید.

درمان چروک با تزریق بوتاکس

بوتاکس دارویی است که از سم و باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود. بوتولینوم نوع A همان سمی است که باعث ایجاد نوعی مسمومیت غذایی می‌شود. پزشکان از این ماده در دوزهای کم برای درمان مشکلات پوستی از جمله صاف شدن موقت چین‌وچروک صورت و بهبود ظاهر پوست استفاده می‌کنند. تا فعالیت عضلات را به طور موقت فلج کنند.

آیا تزریق بوتاکس بر روی صورت بی‌خطر است؟

استفاده از بوتاکس در طولانی‌مدت بی‌خطر است و شما می‌توانید هر زمان که بخواهید استفاده از آن را متوقف کنید بدون اینکه چروک پوست نسبت به قبل از شروع بوتاکس بدتر شود.

 

مقاله پيشنهادي ما: کاربردهای بوتاکس (سم بوتاکس فقط برای جراحی و زیبایی نیست)

 

بهترین سن برای تزریق بوتاکس

بیشتر بیماران به طور معمول از 30 سالگی شروع به تزریق بوتاکس می‌کنند، برخی حتی در اواسط 20 سالگی. برای درمان‌های پیشگیرانه 25 سالگی بهترین زمان تزریق است.

درمان-چروک-شدن-پوست

چه کسی نباید بوتاکس تنجام دهد؟

افراد باردار

مادران شیرده

افرادی که بیماری عصبی دارند

مقایسه میکرونیدلینگ با بوتاکس!

میکرونیدلینگ و بوتاکس هر دو برای بیماران با انواع پوست بی‌خطر و مؤثر است. بسته به نیاز بیمار، حتی می‌توان هر دو مورد را انجام داد. میکرونیدلینگ برای بهبود سطح و وضعیت عمقی پوست مناسب است. سپس با تزریق بوتاکس نتایج آن بهبود در طولانی‌مدت بهبود می‌یابد.

مراقبت‌های بعد از بوتاکس

الکل مصرف نکنید.

به مدت 24 ساعت از مصرف الکل خودداری کنید.

صورت خود را لمس نکنید.

برای جلوگیری از پخش سم، حداقل 1 روز صورت خود را لمس نکنید.

از سایر درمان‌های پوستی خودداری کنید.

بر روی نواحی تحت درمان نخوابید.

از تابش مستقیم خورشید بر صورت دوری کنید.

مقاله پيشنهادي ما: مراقبتهای قبل و بعد از تزریق بوتاکس صورت

چند روز طول می‌کشد تا بوتاکس کار کند؟

نتایج اولیهٔ BOTOX معمولاً ظرف چند روز پس از تزریق ظاهر می‌شود. نتایج کامل‌تر را، حدود 1 تا 2 هفته بعد می‌توانید مشاهده کنید.

چند بار باید بوتاکس بزنید؟

به طور معمول، اثرات بوتاکس تا سه تا چهار ماه ادامه دارد؛ بنابراین، بهتر است هر سه تا چهار ماه یک‌بار تزریق بوتاکس تکرار شود. بااین‌وجود، اگر انقباض عضلات صورت کمتر شوند، فواصل تزریق بیشتر خواهد شد.

فیلر برای رفع چین‌وچروک

اگرچه، در برابر لیفت صورت و بوتاکس که بسیار گران هستند، فیلر یا پرکننده‌ها نمی‌تواند گزینه خوبی باشد، اما علائم پیری را به‌صورت فوری و موقت از بین می‌برد. برخی از پرکننده‌های چین‌وچروک نیز مزایای طولانی‌مدت دارند. آنها دارای موادی هستند که با لایه‌برداری از پوست یا تقویت تولید کلاژن به صاف شدن چین‌وچروک و چین‌وچروک پوست کمک می‌کنند.

بهترین مواد پرکننده چین‌وچروک (فیلر) 2020

  1. Olay’s Regenerist Instant-Fix Wrinkle and Pore Vanisher: یک پرکننده فوری با عملکرد بالا برای رفع خطوط ریز، چین‌وچروک و منافذ پوست است.
  2. RoC’s Retinol Correxion Deep Wrinkle Facial Filler: یک فیلر متداول برای پرکردن چین‌وچروک‌ها است که سال‌هاست در مراکز مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  3. پرکننده چروک عمیق Andalou Naturals: یک پرکننده چروک فوری طبیعی و مناسب است.

 

مقاله پيشنهادي ما: تزریق چربی زیر چشم

 

 

مواد مورداستفاده در فیلرها (پرکننده‌های صورت)

وقتی صحبت از مواد تشکیل‌دهنده می‌شود، تقریباً همه فرمول‌ها حاوی نوعی سیلیکون هستند. سیلیکون خطوط ریز، چین‌وچروک، منافذ و هرگونه مشکل بافتی را پر می‌کنند. اگر به سیلیکون حساسیت دارید، از پرکننده‌های بدون سیلیکون استفاده کنید. اسید هیالورونیک غالباً در مواد پرکننده چین‌وچروک وجود دارد. سایر مواد ضد پیری که معمولاً در مواد پرکننده چین‌وچروک یافت می‌شوند شامل:

  •  پپتیدها
  • ویتامین C
  • رتینول
  • سلول‌های بنیادی است
  • فرمول‌ها حاوی SPF به‌عنوان محافظ در برابر آسیب‌های آفتاب

ویژگی یک پرکننده یا فیلر مناسب

بهتر است یک ماده فیلر (پرکننده) چین‌وچروک انتخاب کنید که به‌سرعت خشک. فرمولی که در 10 دقیقه یا کمتر خشک شود؛ بهترین گزینه است.

بسته به نیازتان یک چین‌وچروک شفاف انتخاب کنید یا یک فرمول رنگی. اما یک پرکننده رنگی در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند زیرا در هنگام پرکردن خطوط ریز، رنگ پوست شما را یکدست می‌کند و دیگر نیازی به لوازم آرایشی پوشاننده نیست.

اگر به عطر حساسیت دارید، به دنبال فیلرهای بدون عطر باشید تا از تحریک احتمالی آن جلوگیری کنید.

مواد پرکننده مبتنی بر سیلیکون که نتایج فوری اما موقتی را ارائه می‌دهند.

فرمول‌هایی با ترکیبات ضد پیری با کیفیت بالا مانند رتینول گران‌تر هستند.

 

بهترین راه برای استفاده از فیلر (پرکننده‌) چین‌وچروک چیست؟

با انگشتان خود یک ماده پرکننده چین‌وچروک بزنید و با یک حرکت آرام ضربه بزنید تا مطمئن شوید محصول واقعاً خطوط ریز و چروک شما را پر می‌کند.

 

مقاله پيشنهادي ما: لیفت گردن و غبغب بدون جراحی (بررسی تمامی روش ها)

 

فیلر (پرکننده‌) چین‌وچروک برای چه نوع پوستی مناسب است؟

پوست خشک معمولاً بیشتر در معرض خطوط ریز و چین‌وچروک است بنابراین، مواد پرکننده معمولاً حاوی مقدار زیادی مواد آب‌رسان هستند. این بدان معنا نیست که اگر پوست چربی دارید نمی‌توانید از فیلر استفاده کنید.

 

ماندگاری فیلر (پرکننده‌) رفع چروک چقدر است؟

بیشتر فیلرها در کمتر از 30 دقیقه حفره‌ها، خطوط و چین‌وچروک‌ها را پر می‌کنند. نتایج فیلر بیش از 4 ماه و در برخی موارد بیش از یک سال باقی می‌ماند. پرکننده‌های چین‌وچروک تزریقی، برخلاف تزریق بوتاکس که باعث شل شدن عضله در زیر چروک می‌شود، خطوط، چین‌وچروک را با ماده مختلف پر می‌کند.

مقایسه فیلر (مواد پرکننده) با بوتاکس

نتایج پرکننده‌ها به‌طورکلی بیشتر از نتایج بوتاکس دوام می‌آورند. مانند بوتاکس، پس از اتمام پرکننده‌ها، به درمان‌های مجدد جهت حفظ و نگهداری صافی پوست نیاز خواهید داشت.

 

مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر