علت کاهش میل جنسی چیست و چرا میل جنسیم کم شده

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
علت کاهش میل جنسی چیست و چرا میل جنسیم کم شده

علل کاهش میل جنسی

مجله پزشکی و سلامت : بسیاری از مردم از کاهش میل جنسی خود رنج می‌برند؛ برخی از افراد در حالی که محبت زیادی به شریک زندگی‌‌شان دارند اما بعد از گذشت مدتی از رابطه‌شان دچار کاهش میل جنسی می‌شوند و این اتفاق شدیدا آزارشان می‌دهد. کاهش میل جنسی علل متعددی دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

استرس دلیل کاهش میل جنسی

برخی از افراد زمانی که دچار استرس هستند ، بسیاری از کارها را به خوبی انجام می‌دهند. اما میل و نیاز جنسی ، جزء این موارد نیست و استرس آسیب‌‎های جدی به روابط جنسی‌تان وارد می‌کند.استرس در محل کار، خانه و یا در روابط برای هر کسی اتفاق می‌افتد؛ باید یاد بگیرید که چگونه این استرس را مدیریت و کنترل کنید.برای مدیریت استرس می‌توانید از یک مشاور و یا پزشک کمک بگیرید.

مشکلات زناشویی

یکی از عوامل مهمی که رابطه و میل جنسی را با مشکل روبرو می‌کند ، مشکلات زناشویی است.برای زنان احساس صمیمیت و نزدیکی با همسرشان ، یکی از عواملی است که موجب افزایش میل جنسی آن‌ها می‌شود.زمانی که با همسرتان دچار مشکل و دعوا می‌شوید و یا احساس خیانت و عدم اعتماد می‌کنید ، میل جنسی شما کم می‌شود و نمی‌توانید رابطه جنسی خوبی داشته باشید ، برای رفع این مشکل به مشاور یا دکتر مراجعه نمایید.

مشکلات زناشویی

الکل و کاهش میل جنسی

با مصرف این نوشیدنی ممکن است میل جنسی شما بیشتر شود؛ اما مصرف بیش از حد الکل می‌تواند موجب کاهش میل جنسی شما شود. مست بودن یکی از علل کاهش میل جنسی است. برای جلوگیری از بروز مشکلات جنسی از نوشیدن الکل اجتناب کنید.

کمبود خواب

اگر میل و نیاز جنسی شما در حال نوسان است، به احتمال زیاد میزان خواب شما کافی نیست. آیا دیروقت به تخت خواب می‌روید و صبح زود از خواب بیدار می‌شوید؟ آیا شما دچار مشکلات خوابی مانند سقوط در خواب ، یا بیدار شدن ناگهانی از خواب و بیماری مانند آپنه خواب هستید؟هر چیزی که در میزان خواب شما اختلال ایجاد کند ، با میل و رابطه جنسی شما نیز تداخل می‌کند و باعث کاهش میل جنسی می‌شود.زمانی که شما دچار بی‌خوابی می‌شوید ، در نتیجه خستگی در بدن شما می‌ماند و سرحال نمی‌شوید و موجب کاهش میل جنسی شما می‌شود.برای رفع مشکلات خواب خود با پزشک مشورت کنید.

بچه‌دار شدن

پدر و مادر شدن با کاهش میل جنسی همراه است، زیرا زمانی که بچه دار می‌شوید ، مقداری از زمان خود را برای نزدیک بودن با همسرتان از دست می‌دهید و نمی‌توانید رابطه صمیمانه‌ای با یکدیگر برقرار کنید. می‌توانید برای رفع این مشکل برای نگه‌داری از فرزندتان یک پرستار استخدام کنید و یا در زمان‌هایی که کودکتان خواب است ، رابطه جنسی داشته باشید.

بچه‌دار شدن

بعضی داروها مسبب کاهش میل جنسی

برخی داروها می‌توانند به نوبه خود مسبب کاهش میل جنسی هستند. آن‌ها عبارت‌اند از:

  • داروهای ضد افسردگی
  • داروهای فشار خون
  • قرص‌های ضد بارداری (برخی مطالعات این ادعا را اثبات و بعضی رد می‌کنند)
  • شیمی درمانی
  • داروهای ضد HIV
  • فیناستراید (Finasteride)

درباره کاهش میل جنسی خود با پزشک مربوطه مشورت کنید تا برای رفع مشکل شما ، دارو و یا دوز مصرف دارویتان را تغییر دهد.

هیکل و ظاهر نامناسب

اگر شما هیکل و ظاهر خود را بپسندید ، میل جنسی‌تان بیشتر می‌شود. سعی کنید که ظاهر اندام خود را بپذیرید و اعتماد به نفستان را بالا ببرید. حتی اگر در حال تلاش برای تناسب اندام بیشتر هستید، سعی کنید هیکل و ظاهر خود را بپذیرید تا بتوانید رابطه جنسی خوبی را تجربه کنید و میل جنسی شما زیاد باشد.

چاقی و کاهش میل جنسی

چاقی یکی از علل اصلی کاهش میل جنسی است و موجب می‌شود که از رابطه جنسی‌تان لذت کافی نبرید زیرا نمی‌توانید در رابطه جنسی کارهایی را که می‌خواهید ، انجام دهید و اعتماد به نفس شما نیز پایین است.با یک مشاور صحبت کنید تا او شما را راهنمایی کند که چگونه می‌توانید روی احساس و اعتماد به نفس خود کار کنید و رابطه جنسی بهتری داشته باشید.

چاقی و کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی به خاطر اختلال نعوظ

مردانی که دچار اختلال نعوظ هستند ، در اغلب موارد راجع به رابطه جنسی‌شان دچار نگرانی هستند ، زیرا با این اختلال نمی‌توانند رابطه جنسی خوبی داشته باشند.اختلال نعوظ قابل درمان است و درمان این اختلال موجب ارتقای کیفیت رابطه جنسی می‌شود.

کمبود هورمون تستوسترون

هورمون تستوسترون سوخت مورد نیاز برای رابطه جنسی است. در برخی از افراد کاهش سطح این هورمون موجب افول میل جنسی می‌شود و در برخی نیز تأثیرگذار نیست. عوامل دیگری مانند رابطه احساسی و وزن نیز بر میل جنسی تأثیرگذار هستند. اگر کمبود هورمون تستوسترون موجب کاهش میل جنسی در شما شده است، به پزشک مراجعه کنید.

افسردگی

افسردگی در بسیاری از احساسات از جمله میل جنسی تأثیرگذار است. هر چه سریع‌تر برای درمان بیماری‌تان اقدام کنید، اگر درمان افسردگی شما همراه با مصرف دارو است، ممکن است این داروهای ضد افسردگی میل جنسی شما را کم کنند، در این صورت با پزشک خود مشورت کنید.

عدم نزدیکی

رابطه جنسی بدون احساس نزدیکی می‌تواند باعث کاهش میل جنسی شما شود. صمیمیت فراتر از رابطه جنسی است. اگر نسبت به یکدیگر سر شده‌اید ، سعی کنید زمان بیشتری را صرف روابط عاشقانه غیر جنسی خود کنید و احساس نزدیکی و عشق بینتان را تقویت کنید.راه‌های زیادی برای ابراز عشق ، بدون رابطه جنسی وجود دارد ، این کارها میل جنسی شما را افزایش می‌دهند و مشکلات جنسی شما را برطرف می‌کنند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر