سه روش خلاقانه برای تناسب اندام در محل کار

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
سه روش خلاقانه برای تناسب اندام در محل کار

کم تحرکی خطرناک‌تر از چاقی

مجله پزشکی و سلامت : هر روز خبرهای بیشتری از خطرات کم تحرکی با عنوان‌های مختلف مثل” نشستن اعتیاد جدید ” و “عدم تحرک دو برابر خطرناک‌تر از چاقی”می‌شنویم. اما آیا تا به حال فکر چاره‌ای بوده‌ایم؟ در این مورد یک تحقیق جدید نشان داده است که حتی ورزش بعد از یک دوره طولانی مدت نشستن نیز نمی‌تواند صدمات وارد شده را بهبود دهد. بنابراین افرادی که زیاد پشت میز می‌نشینند و یا کارشان به نحوی است که باید به مدت طولانی بنشینند باید راهکارهایی مؤثر برای حل این مشکل پیدا کنند. اجازه ندهید شغل، سلامتی شما را تحت تأثیر قرار دهد. چسبیدن به صندلی به مدت ۸ ساعت در روز ممکن است پربار و مولد ثروت به نظر برسد، اما همان‌طور که تحقیقات نشان می‌دهد این روند به شدت برای سلامتی مضر است. بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت نوع دو، سرطان و اختلالات ذهنی همگی با بی تحرکی در ارتباط هستند. شما هم احتمالاً در بین دوستان و آشنایان به این نکته دقت نموده‌اید که بیماری‌هایی نظیر کمردرد و درد گردن در حال بیشتر شدن است.

 در زیر ۳ راه مؤثر و خلاقانه برای انجام حرکات مناسب در محل کار ذکر شده است.

تقویت عضلات پا

ابتدا، پاهایتان را به حرکت وادار کنید. به آرامی صندلی خود را عقب بکشید و به اندازه کافی فضا برای باز کردن و کشیدن پاهای خود مهیا نمایید. یک و یا هر دو پا را به مدت 10 ثانیه بالا نگه دارید سپس آن‌ها را پایین بیاورید. این کار را ۱۵ تا ۲۰ مرتبه انجام دهید. حتی می‌توانید برای استحکام بخشیدن بیشتر به عضلات پا، پایتان را در دسته کیف کاریتان قرار داده و با بالا و پایین شدن پا، کیف را هم بالا و پایین ببرید.

تقویت عضلات کمر

حتی با یک میز و یک صندلی هم می‌توان حرکات خلاقانه‌ای برای تقویت عضلات کمر و پیشگیری از کمردرد انجام داد. برای این کار، دستتان را بر لبه میز کارتان قرار داده و پشتتان را صاف کنید. زانوها با زاویه راست و پاها مستقیم و صاف بر روی زمین قرار بگیرد. سپس به آرامی صندلی خود را به راست و چپ بچرخانید با شروع هر حرکت یک دم عمیق و با اتمام آن هوا را به آرامی از ریه‌ها بیرون دهید. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید. این کار باعث تقویت عضلات اطراف ستون فقرات و مهره‌های کمر می‌شود. این حرکت همچنین می‌تواند کمر درد را به حد زیادی کاهش دهد.

تقویت عضلات سه سر بازو

اگر صندلی‌تان چرخان نیست نگران نباشید. حرکات جالبی برای تقویت عضلات سه سر بازو برای صندلی‌های ثابت وجود دارد. در لبه صندلی بنشینید و دست‌هایتان در دو طرف بدنتان بر روی دسته صندلی نگه دارید بدنتان را به سمت زمین خم کنید به صورتی که دستانتان با زاویه ۹۰ درجه خم شود. ۱۵ بار این حرکت را انجام دهید. این حرکت علاوه بر تقویت بازوها، همانند حرکت قبلی می‌تواند عضلات کمر را تقویت کرده و از کمر درد به میزان زیادی پیشگیری کند.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر