زانو درد های مختلف نشان دهنده چه مشکلاتی هستند

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
زانو درد های مختلف نشان دهنده چه مشکلاتی هستند

زانو درد های مختلف را جدی بگیرید

مجله پزشکی و سلامتاگر زمانی که از پله بالا می‌روید و یا ورزش می‌کنید، دچار زانو درد می‌شوید، نباید آن را ساده بگیرید. این زانو درد شاید با استفاده از یک مسکن برطرف شود، اما نباید بی‌خیال این زانو درد شوید، زیرا زانو درد های مختلف ممکن است نشانه مشکل سلامتی جدی‌تری باشد. زانو درد های مختلف که هنگام انجام کارهای مختلف ایجاد می‌شوند، می‌توانند نشان‌دهنده مشکل سلامتی خاصی باشند، این مشکلات سلامتی را برایتان توضیح می‌دهیم.

علائم: زانو درد در هنگام بالا رفتن از پله

این زانو درد می‌تواند نشانه یک آرتروز زودرس (استئوآرتریت) باشد

پژوهش‌های اخیر در دانشگاه لیدز نشان می‌دهد که زانو درد های مختلف در هنگام بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند از نشانه‌های اولیه استئوآرتریت زانو – یک بیماری مفصلی مزمن رایج است که عمدتاً روی غضروف‌ها تأثیر می‌گذارد- است.
به طور معمول، آرتروز در جمعیت بالای 40 سال رخ می‌دهد، اما در افراد فعال‌تر، آرتریت زودتر اتفاق می‌افتد. مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که فعالیت زیادی دارند، ممکن است در سنین پایین دچار زانو درد شوند و در هنگام بالا رفتن از پله زانو درد داشته باشند. این افراد باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند تا برای تشخیص و درمان بیماری‌شان اقدام شود.

علائم: زانو درد در هنگام بالا رفتن از پله

علائم: صدا کردن و قفل شدن زانو هنگام راه رفتن

این زانو درد می‌تواند نشانه پاره شدن منیسک باشد

مفاصل زانوهای شما در هنگام پیاده‌روی باید به آرامی حرکت کنند ، بنابراین اگر در هنگام پیاده‌روی در زانوهایتان احساس لرزش و یا قفل شدن می‌‌کنید ، ممکن است منیسک زانوی شما پاره شده باشد.

منیسک یک دیسک C شکل است که زانوهای شما را به یکدیگر متصل می‌کند. پاره شدن منیسک ممکن است در اثر چرخاندن و یا خم کردن بیش از حد زانو اتفاق بیفتد. احتمالاً بعد از پاره شدن منیسک به خاطر نمی‌آورید که چه موقع روی زانوهایتان فشار آوردید که منیسک شما پاره شده است. برای خلاص شدن از شر این نوع زانو دردها باید منیسک زانویتان را جراحی کنید.

علائم: بی حسی و سوزن سوزن شدن پشت زانو

این زانو درد می‌تواند نشانه سیاتیک باشد

ناراحتی و درد در پشت زانو می‌تواند نشانه آسیب به عصب سیاتیک- یک عصب اصلی که از پایین‌ نخاع به طرف پشت ران‌ها امتداد یافته است- باشد.
هر نوع سوزن سوزن شدن و یا بی‌حسی در پشت زانو معمولاً توسط اعصاب در تماس ایجاد می‌شود. درد سیاتیک از پشت کمر آغاز شده و به سمت پشت ران و زانو امتداد می‌یابد. البته درد سیاتیک می‌تواند با مراقبت در منزل و یا فیزیوتراپی درمان شود، اما معمولاً این درد بعد از مدتی باز می‌گردد.

علائم: بی حسی و سوزن سوزن شدن پشت زانو

علائم: گرما یا درد در پشت زانو در حین سفر

این زانو درد می‌تواند نشانه لخته شدن خون باشد.

این مهم است که همیشه پاها و ماهیچه‌های ساق پایتان را در حین پرواز حرکت دهید. “لخته شدن خون در زانو در حال سفر با هواپیما (به دلیل محدودیت تحرک) بسیار رایج است و گرما و درد پشت ساق پا یا زانو می‌تواند نشانه‌ای از یک لخته باشد.

هنگامی که خون شما لخته شود ، این لخته می‌تواند خطرناک و تهدیدکننده باشد و تنها راه برای خلاص شدن از شر این لخته خون و زانو درد استفاده از ضد انعقادها است. بنابراین باید از لخته شدن خون در حال سفر – به نام DVT (لخته شدن ورید عمقی) شناخته شده است – پیشگیری کنید. اگر شما در معرض خطر برای لخته شدن خون هستید (کسانی که عمل جراحی بزرگ داشته‌اند و یا در حال مصرف قرص‌های ضد بارداری هستید) قبل از پرواز با دکتر خود مشورت کنید. پزشک ممکن است برای جلوگیری از لخته شدن خون ، به شما پوشیدن جوراب واریس در پرواز و یا در موارد جدی‌تر، دارو رقیق‌کننده خون تجویز کند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام شب شما بخیر
5ماه پیش با فاصله خیلی کم از کنار ماشین با پای راستم ب روی زمین سر خوردم زانوی راستم از ناحیه کشک آسیب دیدم ودرد شدیدی رو متحمل شدم وهمچنین دست راستم از ناحیه مچ وقوزک دست،در حال حاضر درد کمتری نسبت به اوایل دارم ولی قدرت تواناییم کم شده وبیشترین رنجم از ناحیه دستم هست که به راحتی نمی تونم فعالیت کنم اینم باید خدمتتون عرض کنم تا دوماه در آتل بود وهیچ فعالیتی نداشتم حتی به انداره برداشتن یک کتاب،ودر این مدت شاید هفته یکبار ظرفی شته باشم خیلی مراعات کردم اما هنوز در رنج هستم لطفا منو راهنمایی کنید چیکار کنم ودکتر مربوطه رو معرفی کنید. باتشکر از شما

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام درمان کامل مشکلاتی که اشاره کردید میتواند کمی زمان ببرد و لازم باشد بیشتر حوصله کنید تا بهبود کامل حاصل شود. اما بهتر است شما یک بار دیگر از نواحی آسیب دیده عکسبرداری کنید تا ببینید آیا مشکل به صورت کامل حل شده است یا خیر. همچنین ممکن است شما نیاز داشته باشید که از مکمل هایی مثل کلسیم و D3 استفاده کنید که این کار باید تحت نظر پزشک انجام شود. پس بهتر است به یک متخصص ارتوپد مراجعه نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من دختر 30 ساله هستم مجردم. من زانوم درد دارم بعضی وقتها تک صدا میده. اون چی میتونه باشه. دقیقا زمان درد 2هفته پیش شاید بیشتر باشه. والان پام پیچ خورده کبود هم شده این دقیقا روز 5شنبه تو قطار شده. من دارو تشنج هم استفاده میکنم .کاربامازپین و والپرات سدیم و پروپرانول مصرف می کنم.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام شما باید مکمل کلسیم استفاده کنید و محل آسیب دیدنی رو با باند ببندید و ، عکس هم بگیرین که شکستگی نباشه ، مصرف مایعاتتون رو هم هنگام استفاده از مکمل کلسیم بالا ببرین .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

بهترین روش برای درمان زانو درد در خانه چیست؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام بهتری کار تقویت عضلات چهار سر ران ، پرهیز از چهار زانو نشستن ، استفاده از دستشویی فرنگی ، مصرف شیر ، کشک ، کنجد ، تخم شربتی ، زنجبیل هستش
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام. به خاطر حساسیت فصلی شدید و عطسه و ابریزش بینی 2هفته اسپری بکلومتازون استفاده کردم.. و اینکه یک چند وقت خیال میکنم استخونای پام درد میکنه و زانو پام تو خالی هست میخام ببینم چکار دلیلش چیست و چه کار باید انجام بدم..و اینکه مصرف بکلومتازون عوارضی نادره و میتونم استفاده کنم.. البته به غیر این زانوم مشکل دیگه ای با مصرفش ندارم …ممنونم

مشاهده کامل

با سلام اسپری بکلومتازون دارای یکسری عوارض جانبی نظیر پوکی و تحلیل استخوان هست، البته به سرعت خودش رو نشون نمیده بلکه در صورت استفاده مداوم و از طرفی داشتن زمینه ضعف استخوانی، علائمش آشکار خواهد شد. به نظر میرسه که شما هم همانند بسیاری از مردم ایران، خوددرمانی کرده اید و تحت نظر پزشک نبودید، متعجبم از اینکه مردم ما همگی خودشون رو پزشک میدونن و خوددرمانی میکنن! هرگز بدون مشورت با پزشک متخصص خوددرمانی نفرمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

باسلام.
من چند سال قبل تصادف کردم و از زانوی پای راست آسیب دیدم که بر اثر شکستگی جراحی شد. و مدتی هست که هردو زانویم بیش از اندازه درد میکند. لطفا راهنمایی کنید. ممنون

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما توضیحات شما برای تشخیص علت زانودرد شما کافی نیست. با این وجود بنده میتونم چند حدس بزنم: ممکنه به دلیل تصادفی که کردید مقداری وزن اضافه کرده باشید و هر کیلوگرم اضافه وزن به اندازه حدود 6 کیلوگرم بار اضافی بر زانوهاتون تحمیل میکنه. ممکنه این جراحی برای شما مقداری محدودیت حرکتی ایجاد کرده باشه و میزان فعالیت شما کمتر از قبل شده باشه، بنابراین عضلات پشتیبانی کننده از زانوی شما ضعیف شدن و منجر به درد زانو در شما شده باشن. درد زانوی راست شما که میتونه به دلیل تصادفتون باشه و درد زانوی چپ ممکنه به دلیل فشار بیشتری که شما هنگام حرکات به ناچار بر زانوی چپتون وارد میکنید،باشه. در هر حال پیشنهاد میکنم به یک متخصص ارتوپدی مراجعه کنید تا از نزدیک و در صورت نیاز با عکس برداری وضعیت شما رو بررسی کنن.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر