رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت مثل انار و سالاد +(14 نکته)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 7 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت مثل انار و سالاد +(14 نکته)

رژیم لاغری سریع با انار

انار دارای خواص قوی ضد تومور ، آنتی اکسیدان و ضد التهابی است. این خواص انار به دلیل وجود تانن، آنتوسیانین و سطح بالایی از فلاونوئیدها و پلی فنل ها است. این ترکیبات نقش مهمی در رژیم لاغری سریع با انار بازی می‌کنند. انار به دلیل ویژگی‌های زیر می‌تواند باعث لاغری سریع شود:

  • انار باعث کاهش چربی و جلوگیری از مقاومت به انسولین می‌شود.
  • انار باعث افزایش احساس سیری، کنترل اشتها و جلوگیری از مصرف بیش از حد می‌شود.
  • انار یک خوراکی کم‌کالری محسوب می‌شود.
  • انار به دلیل فیبر بالا، یبوست را کاهش می‌دهد.
  • آنتی اکسیدان های موجود در انار به کاهش وزن و جلوگیری از چاقی کمک می‌کنند.
  • انار، قند خون را کاهش می‌دهد.
  • انار یک دیورتیک (ادرارآور) طبیعی است که آب اضافی را از بدن دفع می‌کند و بدن شما لاغرتر به نظر خواهد رسید.

رژیم لاغری سریع با انار را چگونه انجام دهیم؟

در رژیم لاغری سریع با انار، دوز خاصی از انار وجود ندارد. شما می‌توانید هر مقدار که می‌خواهید از انار استفاده کنید. برای اثربخشی بیشتر بهتر است که انار را به صورت کامل استفاده کنید و فقط به مصرف آب انار اکتفا نکنید.

در رژیم لاغری سریع با انار، شما می‌توانید از یک کاسه انار به جای میان وعده‌های روزانه نیز استفاده کنید. هر وقت هوس هر نوع تنقلات پرکاری را کردید، می‌توانید یک کاسه انار را جایگزین آن کنید.

یکی از روش‌های لاغری سریع با انار، گرفتن روزه آب انار برای سه روز می‌باشد. توصیه می‌شود که از آب انار استفاده کنید که در خانه و به صورت تازه، کامل و بهداشتی تهیه شده است. بهتر است این روزه را بیش از سه روز ادامه ندهید با وجودی که میدانیم ادامه دادن این رژیم برای خیلی از افراد لذت‌بخش است.

در این سه روز شما می‌توانید آب و هر نوع چای که خواستید بخورید (چای سبز، چای سیاه و غیره). شما می‌توانید انتظار داشته باشید که در این سه روز حدود 5 کیلوگرم وزن کم کنید. علت این کاهش وزن، محدودیت مصرف کالری برای سه روز کامل، فیبر بالا و اثر ادرارآوری رژیم لاغری سریع با انار می‌باشد.

همچنین می‌تواند ترکیبی از انار، زنجبیل و چای سبز را در یک فنجان بزرگ بریزید و روی آن را با آب جوش پر کنید. حدود 7 دقیق زمان لازم است که کلیه مواد مفید و مؤثر این ترکیبات به آب جوش وارد شوند. در رژیم لاغری سریع با انار، این معجون صبح‌ها و در حالت ناشتا نوشیده می‌شود. این معجون تأثیر زیادی در کاهش وزن بدن به خصوص کاهش چربی‌های شکمی دارد.

اگر دیابت دارید یا دچار دیگر مشکلات مزمن سلامتی هستید، قبل از شروع رژیم لاغری سریع با انار یا هر رژیم دیگری، با پزشکتان مشورت کنید. خصوصاً که نیم فنجان انار حدود 12 گرم فروکتوز دارد که ممکن است سطح قند خون شما را تغییر دهد.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : لاغری موضعی دست یافتنی است

رژیم لاغری سریع با انار

رژیم لاغری سریع با سالاد

یکی دیگر از پشنهادات ما به شما این است که رژیم لاغری سریع با سالاد را امتحان کنید. بر اساس نتایج مطالعات مختلف مشخص شده است که پیروی از رژیم‌های مبتنی بر سالاد و پروتئین می‌تواند باعث لاغری سریع و کاهش وزن زیاد شود. به علاوه اینکه مصرف سالاد مزایای بسیاری در دیگر جنبه‌های سلامتی شما دارد.

  • در انتخاب سالاد دست شما باز است. شما می‌توانید از انواع سبزیجات تازه و گیاهان دارای برگ سبز در سالادتان استفاده کنید. اگر قصد دارید برای مدتی رژیم لاغری سریع با سالاد را امتحان کنید، بهتر است داخل سالادتان از منابع پروتئینی مانند گوشت مرغ یا ماهی گریل شده، آجیل و غلات استفاده کنید. مصرف پروتئین همراه با سالاد، علاوه بر اینکه اشتهای شما را سرکوب می‌کند، مانع از تحلیل عضلات، ریزش مو و کاهش کیفیت پوست می‌شود.
  • در رژیم لاغری سریع با سالاد، مصرف پنیرهای کم‌چرب مجاز است. پنیر کم‌چرب به کاهش وزن کمک می‌کند، باعث افزاش چربی سوزی می‌شود و گرسنگی را کاهش می‌دهد؛ زیرا پنیر یک منبع غنی از کلسیم است که به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند.
  • همچنین در رژیم لاغری سریع با سالاد، می‌توانید از ترکیب میوه‌های مختلف نیز در سالادتان استفاده کنید. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف میوه‌های مختلف به صورت هم‌زمان یک اثر هم‌افزایی دارد و تأثیر آن را چند برابر می‌کند.
  • در رژیم لاغری سریع با سالاد این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از مواد مغذی خصوصاً ویتامین A، D، E و K محلول در چربی هستند. بدین معنا که بدن شما بدون وجود چربی قادر به جذب و استفاده از آن‌ها نیست؛ بنابراین هرگز چربی را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف نکنید. از طرفی چربی‌های اشباع‌نشده می‌توانند به کاهش چربی شکم و افزایش احساس سیری کمک کنند؛ بنابراین در رژیم لاغری سریع با سالاد حتماً از چربی‌های سالم مانند روغن زیتون یا کنجد استفاده کنید.
  • یک پیشنهاد ویژه این است که در رژیم لاغری سریع با سالاد از سرکه هم استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهند که سرکه می‌تواند باعث جلوگیری از افزایش قند خون پس از وعده‌های غذایی شود. این ویژگی سرکه باعث می‌شود کمتر گرسنه شوید و چربی بیشتری بسوزانید.

رژیم لاغری سریع بدون بازگشت

لاغری سریع با رژیم شیر و خرما

یک روش عالی دیگر برای کاهش وزن در مدت کوتاه، پیروی از رژیم لاغری سریع با شیر و خرما می‌باشد. رژیم لاغری شیر و خرما مزایای بسیاری برای سلامتی شما دارد و به دلایل مختلفی می‌تواند روند کاهش وزن را تسریع کند. برخی از این دلایل در زیر آمده است:

  • برخلاف تصور برخی از افراد میزان چربی شیر و خرما زیاد نیست و فاقد کلسترول است. کلسترول برای سلامتی شما مفید نیست و باعث چاقی شما می‌شود.
  • شما می‌توانید شیر و خرما را جایگزین بسیاری از غذاهای چرب کنید. در حالی که خرما می‌تواند به همان میزان کالری تولید کند.
  • مخلوط شیر و خرما یک منبع کامل پروتئین است.
  • این معجون حاوی مقادیر بالایی از ویتامین هاست که سلامتی شما را بهبود می‌بخشد.
  • خرما می‌تواند انرژی روزانه شما را تا حد زیادی تأمین کند. همچنین می‌توانید به خاطر وجود قندهای طبیعی از شیر و خرما به عنوان یک میان وعده طبیعی استفاده کنید.
  • در رژیم لاغری سریع با شیر و خرما، مصرف غذاهای با کالری بالا یا تنقلات ناسالم کاهش می‌یابد؛ زیرا این معجون باعث ایجاد حس سیری می‌شود.

اکنون اجازه دهید شما را با نحوه عمل رژیم لاغری سریع با شیر و خرما آشنا کنیم.

رژیم لاغری سریع با شیر و خرما را چگونه انجام دهند؟

رژیم لاغری سریع با شیر و خرما به این شکل است که روزانه در سه وعده و در هر وعده 7 دانه خرما به همراه یک لیوان شیر کم‌چرب مصرف می‌شود. این رژیم غذایی خیلی سریع عمل می‌کند و معمولاً به شما کمک می‌کند که در عرض یک هفته حدود 4-3 کیلوگرم وزن کم کنید.

رژیم لاغری سریع با شیر و خرما کالری کمی به بدن می‌رساند. از طرفی مخلوط شیر و خرما حاوی انواع مواد غذایی مورد نیاز بدن است، بنابراین دچار کمبود و محرومیت غذایی نمی‌شویم. برخی از این مواد غذایی عبارت‌اند از: چربی، قند، کلسیم، آهن، پروتئین، ویتامین‌ها، فسفر و روی.

رژیم لاغری سریع با شیر و خرما را تا 7 روز ادامه دهید. ادامه دادن رژیم بیش از این مدت ممکن است به بدنتان آسیب برساند. افرادی که دارای بیماری‌های مزمن مانند دیابت هستند، بدون مشورت با پزشک این رژیم را آغاز نکنند.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : ماکارونی برای لاغری

لاغری بدون بازگشت با رژیم شیر و خرما

سوپ جو و لاغری سریع و ماندگار

یک راه مؤثر برای کاهش وزن ، رژیم لاغری سریع با سوپ جو می‌باشد. خیلی از افراد از خوردن سوپ قبل از وعده‌های غذایی واهمه دارند و فکر می‌کنند باعث چاقی آن‌ها خواهد شد. در حالی که نتایج مطالعات نشان داده است که خوردن سوپ‌های کم‌کالری قبل از وعده‌های غذایی می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. در واقع افرادی که قبل از هر وعده غذایی یک بشقاب سوپ کم‌کالری مصرف می‌کنند، در مقایسه با سایر افراد در وعده غذایی اصلی حدود 20% کمتر غذا می‌خورند.

حال که با فواید مصرف سوپ آشنا شدید، بد نیست که رژیم لاغری سریع با سوپ جو را حداقل برای یک هفته امتحان کنید. سوپ‌ها به طور کلی یک وعده غذایی کم‌کالری و در عین حال کاهش‌دهنده اشتها محسوب می‌شوند. شما می‌توانید رژیم لاغری سریع با سوپ جو را به دو صورت امتحان کنید:

  • می‌توانید قبل از هر وعده غذایی از یک بشقاب سوپ جو کم‌کالری بخورید.
  • می‌توانید به مدت مثلاً یک هفته فقط سوپ جو مصرف کنید.

رژیم لاغری بدون بازگشت با رژیم لاغری سوپ جو

رژیم لاغری سریع و مؤثر

در این بخش قصد داریم بدون نام بردن از رژیم خاصی، شما را با اصول یک رژیم لاغری سریع و مؤثر آشنا کنیم. شما می‌توانید با رعایت این اصول، رژیمی مختص خودتان طراحی کنید. در یک رژیم لاغری سریع و مؤثر نکات زیر رعایت می‌شود:

یک صبحانه با پروتئین بالا بخورید

خوردن یک صبحانه حاوی پروتئین بالا باعث کاهش میل به خوردن مصرف کالری در طول روز می‌شود.

اجتناب از نوشیدنی‌های شیرین و آب‌میوه

این‌ها مؤثرترین خوراکی‌ها در افزایش چربی بدن هستند و اجتناب از مصرف آن‌ها می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. اگر می‌خواهید یک رژیم لاغری سریع و مؤثر داشته باشید، مصرف قند و شکر و نوشیدنی‌های شیرین را به طور کلی کنار بگذارید.

نیم ساعت قبل از غذا آب بنوشید

یک مطالعه نشان داد که نوشیدن حداقل یک لیوان آب، نیم ساعت قبل از غذا موجب کاهش 44٪ از وزن در طی 3 ماه شد.

مواد غذایی موافق کاهش وزن را انتخاب کنید

برخی از غذاها برای از دست دادن چربی بسیار مفید هستند. در همین سایت لیستی از تنقلات کم‌کالری قرار داده شده است که می‌توانید از آن‌ها در رژیم لاغری سریع و مؤثر خود استفاده کنید.

رژیم غذایی لاغری سریع بدون بازگشت

خوردن فیبرهای محلول

مطالعات نشان می‌دهند که فیبرهای محلول می‌توانند باعث کاهش چربی به خصوص در ناحیه شکم شوند. مکمل‌های فیبر مانند گلوکومانان نیز می‌توانند کمک کنند.

نوشیدن قهوه یا چای

نوشیدن قهوه یا چای به دلیل کافئین موجود در آن‌ها می‌توانند سوخت‌وساز بدن را تا 3-11٪ افزایش دهند.

آهسته غذا خوردن

کسانی که سریع غذا می‌خورند، کالری بیشتری دریافت می‌کنند. آهسته غذا خوردن باعث می‌شود که احساس سیری کنید و هورمون‌های کاهش وزن در بدنتان افزایش یابد.

از بشقاب کوچک استفاده کنید

مطالعات نشان می‌دهند افرادی که از بشقاب کوچک استفاده می‌کنند، غذای کمتری هم دریافت می‌کنند. شاید عجیب باشد، اما این روش واقعاً مؤثر است.

به اندازه کافی بخوابید

خواب بد یکی از مهم‌ترین عوامل خطر برای افزایش وزن است، بنابراین مراقبت از خواب شما مهم است.

رژیم لاغری فوری بدون برگشت و کنترل خواب

هر روز ورزش کنید

روزانه حتی برای نیم ساعت ورزش کنید. رژیم لاغری سریع و مؤثر اگر همراه با ورزش باشد، بهترین نتیجه حاصل خواهد شد. سعی کنید ترکیبی از ورزش‌های استقامتی و قدرتی را انجام دهید.

در وب سایت دکتر سوشا برنامه روزانه زمان بندی شده برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد که می توانید از آن برای لاغری استفاده کنید.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

بیماری های مرتبط با این مقاله
مشاهده و جستجوی بیماری های بیشتر

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر