رژیم کانادایی برای کاهش وزن سریع

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
رژیم کانادایی برای کاهش وزن سریع

رژیم کانادایی و کاهش وزن سریع

مجله پزشکی و سلامترژیم کانادایی یک رژیم غذایی بر پایه مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها در طی روز می‌باشد که ادعا می‌کند در طی ۱۵ روز فرد می‌تواند حداقل ۴ تا ۵ کیلوگرم کاهش وزن سریع داشته باشد. ازجمله مشخصه‌های بارز این نوع رژیم غذایی توصیه به مصرف زیاد آب در طی روز می‌باشد. به‌طوری که در رژیم کانادایی حداقل باید ۲ لیتر آب نوشید. به‌علاوه این‌که انجام فعالیت بدنی ساده‌ای مانند پیاده‌روی به مدت ۳۰ دقیقه در روز از ضروریات این رژیم غذایی است.

چند نکته مهم در هنگام پیروی از رژیم کانادایی

1. تعیین میزان کاهش وزن مورد نیاز: بسیار مهم است قبل از پیروی از رژیم کانادایی بدانید که دقیقاً چقدر انتظار دارید کاهش وزن داشته باشید و بر اساس آن از این رژیم غذایی استفاده نمایید.

2. رژیم را محدودتر نکنید: به‌ هیچ‌ عنوان یک رژیم کانادایی را از لحاظ حجم مصرفی محدود نکنید. چون که نه ‌تنها نتایج مثبتی در پی ندارد، بلکه می‌تواند باعث کاهش مقاومت ایمنی بدن شود.

3. برای کاهش وزن سریع آهسته غذا بخورید: برای لذت بردن از این رژیم غذایی ضروری است که لقمه‌های غذایی به خوبی جویده شوند و سرعت غذا خوردن کاهش یابد. به‌طوری که وعده‌های غذایی اصلی حداقل در طی ۲۰ دقیقه صرف شوند.

4. کاهش وزن سریع با مصرف آب نیم ساعت قبل از غذا: بهتر است نیم ساعت قبل از غذا حدود یک تا دو لیوان آب (ترجیحاً آب‌خنک یا سرد) بنوشید تا سوخت‌وساز شما تنظیم شود.

5. عدم مصرف نوشیدنی‌های شیرین و گازدار: در طی زمان پیروی از این رژیم غذایی از نوشیدنی‌های تجاری شیرین و گازدار به‌هیچ‌عنوان استفاده ننمایید.

6. مصرف شیرینی‌ها و مواد شیرین را فراموش کنید: حداقل به مدت دو هفته از مصرف مواد غذایی بسیار شیرین و انواع شیرینی‌ها پرهیز نمایید.

7. فعالیت بدنی منظم برای کاهش وزن سریع فراموش نشود: با پیروی از رژیم کانادایی ضروری است که فعالیت بدنی منظم و مستمر داشته باشید و ساده‌ترین فعالیت بدنی هم پیاده‌روی می‌باشد. 

 نمونه یک رژیم کانادایی 

 نمونه یک رژیم کانادایی

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر