درمان قطعی پارکینسون با طب سنتی (معرفی 18 داروی گیاهی)

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 7 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان قطعی پارکینسون با طب سنتی (معرفی 18 داروی گیاهی)

چکیده مطلب 

پارکینسون یکی از بیماری‌های اعصاب است که درمان قطعی در دنیا برای آن وجود ندارد. داروهای شیمیایی که برای بهبود علائم این بیماری استفاده می‌شوند دارای عوارض جانبی زیادی هستند. پس چاره چیست؟ ما به شما درمان بیماری پارکینسون با گیاهان دارویی را پیشنهاد می‌کنیم.

بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون اختلال سیستم عصبی مرکزی است که شیوع آن بیشتر در افراد مسن است. در این بیماری اختلال نورون‌های دوپامینرژیک در جسم سیاه مغز میانی رخ می‌دهد. به‌طور کلی، این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده ماده‌ای به نام دوپامین (که یک انتقال دهنده عصبی است)، رخ می‌دهد.

افزایش نسبت استیل کولین به دوپامین در عقده‌های قاعده‌ای مغز موجب تعدادی از علائم سطح اول این بیماری مانند اختلالات حرکتی، تکان خوردن، سفتی و کندی حرکت و دست و پاها و در ادامه با پیشرفت بیماری، باعث بروز علائم سطح دوم مانند مشکلات شناختی و رفتاری می‌شود.

برای آشنایی کامل باعلائم بیماری پارکینسونروی لینک کلیک کنید.

درمان پارکینسون با داروهای گیاهی و روش‌های طبیعی تا حد زیادی مؤثر است، به همین دلیل بهتر است بیماران به درمان سنتی بیماری پارکینسون روی بیاورند.

یک پیشنهاد رایگان به کاربران : در صورتی که سوالی دارید، می‌توانید به بخش مشاوره پزشکی آنلاین سایت پزشکی دکتر سوشا مراجعه کرده و سؤالات خود را مطرح نمایید. 

درمان پارکینسون با طب سنتی

داروهای درمان پارکینسون

در حال حاضر از دوپامین پیش ساز و لوودوپا (L-DOPA) (لوودوپا در مغز به دوپامین تبدیل می‌شود (همان ماده شیمیایی که در ماده سیاه مغز ساخته می‌شود و در کنترل حرکات نقش دارد). لوودوپا ، همچنان مؤثرترین دارو برای درمان علائم حرکتی بیماری پارکینسون است.) و آگونیست‌های دوپامین (داروهای شبه دوپامین)، برای کنترل علائم سطح اول این بیماری استفاده می‌شود.

این داروها برای درمان سطح‌های بعدی بیماری، غیر مؤثر می‌باشند و باعث عوارض شدیدتری مانند حرکات لرزشی مکرر، ناتوانی و بی اختیاری شدید در حرکات، کاهش پاسخ به دارو و مسمومیت ناشی از مصرف دارو می‌شوند.

همچنین برای درمان پارکینسون داروهای مهارکننده‌های مونو آمین اکسیداز (MAOI) (این داروها با مهار کردن مونو آمین اکسیداز، آنزیمی که انتقال‌دهنده‌های عصبی را تخریب می‌کند، سطح سروتونین، اپینفرین، دوپامین و مونو آمین‌های دیگر را در مغز بالا می‌برند.) و داروی کاتکول-o-متیل ترانسفراز (COMT) (اين آنزيم واكنش اضافه شدن يك گروه متيل را معمولاً در موقعيت ۳(يا متا در حلقه‌ی بنزن) به انواع مختلفي از تركيبات كاتكولاميني ،كاتاليز می‌کند.

نتیجه‌ی عملكرد اين آنزيم بر حسب سوبستراي مورد استفاده توليد همووانيليك اسيد، نورمتانفرين و متانفرين می‌باشد.)، نیز استفاده شده است اما این‌ها نیز برای درمان این بیماری آن‌قدر مؤثر نبودند و به‌طور کلی می‌توان گفت که درمان این بیماری بسیار محدود است.

آیا میدانید چه چیزی ” علت لرزش دست و بدن در بیماری پارکینسون ” است؟ مطالعه این مقاله را از مرجع پزشکی و سلامت دکتر سوشا از دست ندهید.

درمان پارکینسون در طب سنتی

درمان‌های گیاهی و طبیعی برای بهبود و درمان پارکینسون

به همین منظور در مطالعات مختلف طیف گسترده‌ای از مواد طبیعی با خاصیت محافظت نورونی برای فعالیت‌های ضد بیماری پارکینسون آزمایش شده است که با توجه به این مطالعات درمان‌های گیاهی و سنتی برای بهبود و درمان این بیماری توصیه می‌شود.

درمان قطعی پارکینسون شدید در ایران

عملکرد داروهای گیاهی و مواد طبیعی در درمان پارکینسون

این ترکیبات طبیعی و گیاهان از طریق مهار فعال شدن میکروگلیال، برای جلوگیری از التهاب به‌واسطه انحطاط نورون‌های دوپامینرژیک عمل می‌کنند و با مهار عوامل پیش التهابی و یا نسل دیسموتازها، اثرات ضد بیماری خود را اعمال می‌کنند. عصاره خام این گیاهان بالا را می‌توان به صورت یک گیاهی و یا چند گیاهی تهیه کرد و برای درمان پارکینسون از این گیاهان استفاده نمود. داروهای گیاهی این گیاهان در داروخانه‌ها و عطاری‌ها به‌صورت کپسول و شربت موجود است.

از مجله پزشکی دکتر سوشا حتماً بخوانید : 6 نکته درباره بیماری پارکینسون

داروی گیاهی موثر برای پارکینسون

داروهای گیاهی درمان پارکینسون

زیتون (گونه Olea europaea) داروی گیاهی درمان پارکینسون

درخت زیتون و اجزای آن، به‌عنوان داروی گیاهی درمان پارکینسون می‌باشد و ارقام مختلف زیتون خوراکی خاصیت درمانی دارد.

موثرترین داروی گیاهی برای درمان پارکینسون

گیاه راعی یک داروی گیاهی موثر برای پارکینسون

سر شاخه‌های گل‌دار تازه یا خشک شده گیاه راعی از بهترین داروهای گیاهی برای بیماری پارکینسون است.

درمان قطعی پارکینسون

گیاه جینکو بیلوبا و درمان پارکینسون

این داروی گیاهی برای افرادی با زوال عقلی مفید است. این داروی گیاهی به شکل کپسول، قرص یا شربت وجود دارد.

درمان لرزش دست با داروهای گیاهی

درمان پارکینسون با گیاه اسکوتلاریا (Scutellaria baicalensis) 

این داروی گیاهی به‌صورت شربت برای درمان پارکینسون ، در عطاری‌ها موجود می‌باشد.

درمان پارکینسون با داروهای گیاه

درمان پارکینسون با داروی گیاهی شبدر قرمز

عصاره این گیاه خاصیت درمانی زیادی در طیف زیادی از بیماری‌ها دارد.

درمان بیماری پارکینسون چیست

دانه سویا Mucuna prurient (حبوبات مخملی) برای درمان گیاهی بیماری پارکینسون

این داروی گیاهی به‌صورت قرص برای درمان پارکینسون موجود می‌باشد.

داروی گیاهی برای پارکینسون

داروی گیاهی Banisteria caapi برای درمان پارکینسون

به این داروی گیاهی برای درمان پارکینسون Caapi نیز می‌گویند و به یک داروی گیاهی شناخته شده در آمریکای جنوبی است.

درمان بیماری پارکینسون در طب سنتی

گیاه پلی گنوم و درمان پارکینسون

معمولاً به عنوان هفت بند ژاپنی شناخته شده است، گیاهی علفی، چند ساله از خانواده بزرگ پلی گناسه ، می‌باشد اسم دیگر آن فالوپیای ژاپنی می‌باشد و این گونه در شرق آسیا، ژاپن، چین و کره بومی است که این دارو خاصیت درمانی برای طیفی از بیماری‌ها دارد.

درمان قطعی پارکینسون شدید در ایران

گیاه مایه پنیر (Rennet)

این گیاه بنام انگور فرنگی سمی، گیلاس زمستان نیز خوانده می‌شود که در طب از ریشه و اجزای دیگر آن استفاده می‌شود.

پارکینسون در طب سنتی

گیاه جینوستما پنتافیلوم (جیاگولان) و درمان پارکینسون

این گیاه در جنوب مرکزی چین رشد می‌کند و برگ آن خاصیت دارویی دارد. از این دارو برای درمان بیماری‌های مختلف مانند فشار خون بالا ، کلسترول پایین ، بیماری‌های خود ایمنی ، درد، سرطان‌ها و بیماری پارکینسون استفاده می‌شود. در کل گیاهانی که در بالا ذکر شد، داروهای گیاهی سنتی با خاصیت دارویی زیادی هستند که در درمان پارکینسون و بیماری‌های دیگر بسیار مفید می‌باشند.

درمان سنتی پارکینسون

مواد طبیعی برای درمان پارکینسون

اولئوروپین (oleuropein) یک داروی گیاهی برای پارکینسون

گلیکوزید اصلی روغن زیتون است و از ارقام مختلف زیتون به میزان فراوانی استخراج می‌شود؛ و شما با خوردن زیتون می‌توانید، این ماده را دریافت کنید.

پارکینسون و طب سنتی

درمان گیاهی پارکینسون با هایپرفورین (hyperforin)

این ماده از گل راعی استخراج می‌شود. استخراج اختصاصی هایپرفورین از لکه‌های سفید و قرمز روی گل و بخش‌هایی از گیاه که حاوی این ترکیب می‌باشند، انجام می‌شود. تولید و برداشت گیاه دارویی با درصد بالایی از هایپرفورین ،شرکت‌ها را در تولید عصاره غنی از این ترکیب کمک می‌کند.

پیشگیری از پارکینسون طب سنتی

سیلیمارین (silymarin) برای درمان خانگی پارکینسون

سیلیمارین عصاره گیاه دارویی ماریتیغال زرد بند می‌باشد که برای درمان پارکینسون مناسب است.

درمان پارکینسون : گیاه سیلیمارین برای درمان پارکینسون

ملاتونین برای درمان پارکینسون

این ماده به شکل قرص‌های ۳ میلی‌گرمی موجود است.

جدیدترین روش درمان قطعی پارکینسون

رسوراترول (resveratrol)

یک مکمل است که مصرف این مکمل برای درمان پارکینسون مؤثر است.

داروهای موثر در پارکینسون

داروی گیاهی پارکینسون : آستاگزانتین

یک سوپر آنتی‌اکسیدان طبیعی است که اثر درمانی بر روی پارکینسون دارد و که به صورت کپسول فروخته می‌شود. جزء کاروتنوئیدها می‌باشد که از معروف‌ترین رنگ‌دانه‌های طبیعی شناخته شده می‌باشند. این ترکیب نارنجی پررنگ، دارای فعالیت غیر معمول و بسیار قوی آنتی‌اکسیدانی می‌باشد که تأثیر زیادی روی سلامتی انسان دارد که از آن جمله می‌توان به پیشگیری از بیماری‌های قلبی- عروقی، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری و درمان انواع سرطان‌ها، جلوگیری از روند پیر شدن سلول‌ها اشاره کرد.

درمان پارکینسون : کپسول آستاگزانتین برای درمان پارکینسون

جنیستئین و درمان پارکینسون

این ترکیب به صورت طبیعی در دانه سویا وجود دارد و شما با خوردن ارقام مختلف دانه سویا،‌ می‌توانید این ماده را دریافت کنید.

آیا دربارهدرمان پارکینسون با طب سوزنیاطلاعی دارید؟ حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

بهترین روش درمان پارکینسون

لوتئولین برای درمان پارکینسون

لوتئولین ترکیب گیاهی است که در بسیاری از گیاهان مانند هویج، فلفل، کرفس، روغن زیتون، نعناع، رزماری و بابونه وجود دارد و شما با خوردن آن‌ها می‌توانید، این ماده را دریافت کنید. اثر گلیکوزیدهای فنیل اتانوئید، سالویانولیک اسید (A salvianolic acid A) ، سالویانولیک اسید (B(salvianolic acid B ، اسید سالویانیک (که این‌ها در یک‌سری گیاهان و گل‌ها وجود دارند و قابل استخراج از آن‌ها هستند)، نیز مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است و برای درمان، مفید هستند.

درمان قطعی بیماریها با طب سنتی

نتیجه گیری:

متأسفانه در حال حاضر درمان قطعی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد. درمان پارکینسون با داروی گیاهی می‌تواند تا حد زیادی به بهبود علائم این مشکل کمک کند. پیش از مصرف هرگونه گیاه دارویی حتماً با پزشک خود مشورت کنید که تداخلی بین گیاه و داروی شما وجود نداشته باشد.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


تهیه و گردآوری : سایت سلامت دکتر سوشا

داروهای مرتبط با این مقاله
مشاهده و جستجوی داروهای بیشتر

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام دارای بیماری پارکینسون هستم و ماداپار ۲۵۰ و رستین مصرف میکنم و اخیرا لرزشم بیشتر شده در ضمن باعث ناراحتی گوارش هم شده یبوست شدید و سفتی عضلات آیا راهی در طب سنتی هست؟

مشاهده کامل

مادر بزرگ من حدود یک ساله پارکینسون داره و الان داره داروهایی مصرف میکنه ولی جدیدا سرگیجه شدید گرفته و نمیتونه وایسه. میشه نظرتون رو بدونم ؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام همه داروهایی که برای بیماری های عصبی نظیر پارکینسون تجویز میشن دارای عوارضی نظیر سرگیجه و تهوع هستند و با توجه به اینکه مادربزرگ شما ترکیبی از این داروها رو استفاده میکنن وقوع سرگیجه اصلا دور از ذهن نیست
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام ؟من مدت پنج سال هست که دچار علایم پارکیسون شدم و از دارو مادوپاونوراستوروامانتاین مصرف میکنم ولی پارکیسونم خوب نشدم ایا دارو دیگه ای هست ؟

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما اول اینکه باید بدانید که بیماری پارکیسنون یک بیماری مزمن است که تنها می توان با دارو، علائم آن را کنترل کرد و به طور کامل قابل درمان نیست. درواقع تا کنون هیچ درمانی برای آن ارائه نشده است. مسلما داروهای دیگری هم برای پارکینسون وجود دارند که هر کدام از اونها بسته به شرایط و علائم شما تجویز می گردند. برای عوض کردن دارو، حتما باید توسط پزشک معاینه بشید و علائم شما بررسی بشه.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام وعرض ادب
مادر من 63 سالشه دوهفته است متوجه شدیم پارکینسون دارن متاسفانه با استفاده داروها حالشون بدتر شد پاها کاملا گرفته اختلال حواس دوبینی و تخیلات وتصویرسازی پیدا کردن ودچار بیخوابی وحواس پرتی شدن وکلا از حالت طبیعی خارج شده ..واقعا نمیدونیم چیکار کنیم براش خیلی عذاب میکشن توروخدا اگر میتونید کمکمون کنید راهنمایی ..

مشاهده کامل

دوست عزیر با سلام خدمت شما امیدواریم به زودی از این بحران عبور کنید متاسفانه داروهایی که برای درمان پارکینسون تجویز میشن عوارض جانبی بسیاری دارن که به برخی از اونها خودتون هم اشاره کردید. به خصوص که این عوارض در برخی از افراد شدیدتر هستند. در مورد مادر شما دو پیشنهاد دارم: اول اینکه با مشورت با یک پزشک حاذق نوع داروها و دوز اونها رو تغییر بدید تا به بهترین دوز برای ایشون دست پیدا کنید. دوم اینکه به شما توصیه میکنم از روشهای درمان طبیعی و طب سنتی برای درمان پارکینسون استفاده کنید. این مقاله که پاسخ سوال شما در پایانش ثبت شده یکی از مقالات پربازدید سایت ما هست که برای بسیاری از افراد سودمند بوده بنابراین پیشنهاد میکنم با دقت اون رو مطالعه کنید. بعلاوه توصیه میکنم مقالات زیر رو هم مطالعه بفرمایید: درمان بیماری پارکینسون با طب سنتی بیماری پارکینسون | ۶ نکته درباره بیماری پارکینسون پارکینسون (Parkinson) علت لرزش دست و بدن در بیماری پارکینسون
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر