رابطه جنسی سالمندان و نحوه تقویت آن

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 7 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
رابطه جنسی سالمندان و نحوه تقویت آن

چکیده مطلب 

این مقاله به سلامت سالمندان اختصاص دارد. با بالا رفتن سن تغییراتی در بدن ما به وجود میاید. یکی از موارد، مشکلات جنسی سالمندان است. در این مقاله ما قصد دارید ترفندهایی برای بهبود رابطه جنسی سالمندان به شما توضیح دهیم تا باعث بهبود کیفیت زندگی فرد سالمند شود، پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

نیاز جنسی سالمندان

با افزایش سن تعداد دفعات نزدیکی جنسی کاهش میابد و شاهد کاهش میل جنسی زنان سالمند و همچنین کاهش میل جنسی در مردان سالمند هستیم. آمار نشان می‌دهد که تنها 40 درصد از خانم‌ها و آقایانی که در سن 80-65 قرار دارند از نظر جنسی فعال هستند و خانم‌هایی که در 70 سالگی هستند در مقایسه با آن‌هایی که در 40 سالگی هستند، بیشتر از روابط جنسی خود راضی‌اند و این خیلی تعجب آور است.

نیاز جنسی در سالمندان به عنوان یکی از عوامل مؤثر بر کیفیت زندگی است و می‌تواند به روش‌های مختلف روی زندگی آن‌ها اثر بگذارد اما برخی مشکلات وجود دارند که با افزایش سن آشکار می‌شوند و نیازهای جنسی سالمندان را تحت تأثیر قرار می‌دهند که در ادامه به آن‌ها پرداختیم.

یک پیشنهاد رایگان به کاربران : در صورتی که سوالی دارید، می‌توانید به بخش مشاوره پزشکی آنلاین سایت پزشکی دکتر سوشا مراجعه کرده و سؤالات خود را مطرح نمایید. 

رابطه جنسی سالمندان : تمایلات جنسی افراد سالمند

اهمیت رابطه جنسی در دوران پیری

در سال‌های اخیر تحقیقات زیادی بر چگونگی رابطه جنسی افراد مسن تمرکز کرده است. وقتی محققان درباره روابط جنسی با سالمندان صحبت می‌کردند، بیشتر آن‌ها باور داشتند که رابطه جنسی مختص دوران جوانی است و نمی‌توانستند بپذیرند که این روابط در سنین پیری نیز لازم هستند.

این تفکر که نیاز جنسی در سالمندان وجود ندارد و فقط مختص جوانان است، یک باور کاملاً غلط است که علاوه بر نیازهای جنسی سالمندان ،می‌تواند زندگی شخصی و وضعیت سلامتی آن‌ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

رابطه جنسی سالمندان : رابطه جنسی در میانسالی

رابطه جنسی سالمندان برایشان مفید است

رابطه جنسی می‌تواند یک تجربه عاطفی قدرتمند و یک ابزار عالی برای حفاظت و یا بهبود سلامتی جوانان و سالمندان باشد. رابطه جنسی سالمندان (افرادی با بیش از ۵۰ سال سن) می‌تواند چالش‌هایی داشته باشد و ممکن است به خاطر ناتوانی جسمانی نسبت به برقراری رابطه جنسی در دوران پیری، دلسرد شوند، اما این یک مشکل برطرف شدنی است. با درک بهتر نسبت به یکدیگر و یک ذهن باز، شما می‌توانید همچنان از لحاظ جسمی و روحی از رابطه جنسی خود لذت ببرید.

نیاز به صمیمیت و داشتن رابطه جنسی عاشقانه، در هر سنی حس می‌شود و به جنسیت فرد ارتباطی ندارد. اگر چه به طور طبیعی، رابطه جنسی سالمندان در ۸۰-۷۰ سالگی مانند ۳۰-۲۰ سالگی نیست، اما زندگی جنسی سالمندان نیز باید پا برجا باشد، زیرا مزایای متعددی از لحاظ روحی و جسمی برای آنان دارد. رابطه جنسی سالمندان ، می‌تواند با آرامش و بدون دغدغه باشد، زیرا فکر و دغدغه‌های دوران جوانی را ندارند ، اما عموماً رابطه جنسی سالمندان به دلیل پیری، بیماری و یا خجالت کشیدن از پیری بدنشان، به مرور زمان کمرنگ می‌شود.

سالمندان باید با کشف جوانب عاطفی و جسمانی و درک تمایلات جنسی یکدیگر، به تقویت رابطه جنسی خود در دوران پیری فکر کنند. در ادامه به مزایای رابطه جنسی در دوران پیری و راه‌هایی برای تقویت رابطه جنسی سالمندان ، اشاره می‌کنیم.

رابطه جنسی سالمندان : زندگی جنسی در میانسالی

مشکلات موجود برای نیاز جنسی در سالمندان

با بالا رفتن سن، در اندام‌های تناسلی تغییراتی پدیدار می‌شوند. وقتی یک سن یک خانم بالا می‌رود، واژن او کوچک‌تر و باریک‌تر می‌شود و همچنین دیواره واژن او نازک‌تر می‌شود و ترشحات نیز به حداقل می‌رسد. وقتی سن آقایان بالا می‌رود، اختلال نعوظ بیشتر دیده می‌شود.

رابطه جنسی سالمندان :

شرایطی که نیازهای جنسی سالمندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد

برخی شرایط پزشکی خاص می‌تواند باعث ایجاد مشکل در تأمین نیاز جنسی در سالمندان شوند. برخی از این مشکلات عبارت‌اند از:

  • درد مزمن
  • آرتریت :که باعث درد در مفاصل شده و اجازه برقراری رابطه جنسی در برخی حالات را نمی‌دهد.
  • سرطان : سرطان به طور کلی می‌تواند باعث کاهش میل جنسی شود. برخی سرطان‌ها مثل سرطان سینه و سرطان پروستات می‌تواند ظاهر افراد را نیز تحت تأثیر قرار دهد که باعث کاهش میل جنسی و تأمین نشدن نیاز جنسی در سالمندان می‌شود.
  • دیابت
  • بیماری‌های قلبی
  • چاقی : به نظر می‌رسد که چاقی بر خانم‌هایی که سن بالا دارند بیشتر تأثیر می‌گذارد تا مردان با سن بالا.
  • بیماری‌های اعصاب : بیماری‌هایی مثل پارکینسون ، ام اس و آلزایمر می‌توانند نیاز جنسی در سالمندان را تحت تأثیر قرار دهند. با مطالعه مقاله حل مشکل رابطه جنسی در افراد مبتلا به بیماری ام اس به تامین نیاز جنسی در سالمند خود کمک کنید.
  • اعتیاد به مواد مخدر در سالمندان
  • داروها :استفاده از برخی داروها مثل داروهای ضدافسردگی و کنترل فشارخون باعث ایجاد اختلالات نعوظ در مردان و نرسیدن به ارگاسم در زنان می‌شود.

رابطه جنسی سالمندان : بیماری پارکینسون در سالمندان

مزایای رابطه جنسی برای سالمندان

رابطه جنسی سالمندان می‌تواند یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی آن‌ها باشد و مزایای بسیاری برای آن‌ها دارد:

  • بهبود سلامت ذهنی و جسمی: رابطه جنسی می‌تواند چربی را بسوزاند و همچنین ترشح اندورفین از مغز و کاهش اضطراب در سالمندان می‌شود.
  • افزایش طول عمر: از آنجایی که رابطه جنسی، مزایای جسمی و روحی بسیاری برای سالمندان دارد، رابطه جنسی سالمندان می‌تواند راهی برای افزایش طول عمر آن‌ها باشد.
  • محکم شدن روابط: رابطه جنسی فرصتی برای ابراز نزدیکی و عمیق شدن روابط است.
  • آرامش و پناهگاه: برقراری رابطه جنسی فرصتی برای فرار از مشکلات زندگی و آرامش گرفتن است.

رابطه جنسی سالمندان : برقراری رابطه جنسی

تکنیک‌های تقویت رابطه جنسی سالمندان

ما دو سری از تکنیک‌های مختلف را برای شما آماده کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به تأمین نیاز جنسی در سالمندان و بهبود روابط آن‌ها کمک کنید. در ابتدا تکنیک‌های غیر دارویی را بررسی می‌کنیم و در ادامه داروهای مؤثر برای تقویت رابطه جنسی در سالمندان را معرفی می‌کنیم.

رابطه جنسی سالمندان : داروهای مؤثر برای تقویت رابطه جنسی در سالمندان

صحبت کردن و برقراری ارتباط با شریک زندگی‌تان

بدن و احساسات شما در دوران پیری تغییر می‌کند و ممکن است از صحبت کردن علنی درباره رابطه جنسی، خجالت بکشید، اما صحبت کردن درباره رابطه جنسی سالمندان و نیازهایشان، بهترین راه برای برقراری رابطه عاشقانه است. بهتر است در دوران پیری با صحبت کردن راجع به رابطه جنسی، احساس نزدیکی بینتان را بیشتر کنید تا رابطه جنسی شما، صمیمیت و لذت بیشتری داشته باشد. رابطه جنسی سالمندان نیز مانند جوانان باید بدون خجالت باشد و هر دو نفر راجع به نیازهای جنسی خود ، با صراحت و راحتی صحبت کنند.

پیشنهاد: برای کسب اطلاعات بیشتر در موردسلامت سالمندان روی لینک کلیک کنید.

رابطه جنسی سالمندان : برقراری روابط عاشقانه قبل از رابطه

بر معاشقه و لمس عاشقانه، تمرکز کنید

معاشقه اساس عاشقانه و لذت بخش بودن رابطه جنسی سالمندان است. حتی اگر شما به دلیل معلولیت‌های جسمانی که دارید، قادر به برقراری رابطه جنسی نیستید، می‌توانید با بوسیدن و معاشقه، احساس نزدیکی بینتان را تقویت کنید. در واقع با افزایش سن، تغییرات طبیعی در افراد به وجود می‌آید، اما سالمندان باید راه‌های جدیدی را برای لذت بردن از تماس جنسی و صمیمیت پیدا کنند. اگر چه رابطه جنسی سالمندان اغلب کم‌تر از رده‌های سنی دیگر است ، اما باید با معاشقه طولانی ، نزدیکی و عشق بینشان را حفظ کنند.

رابطه جنسی سالمندان : لذت بردن از تماس جنسی

خودتان را کشف کنید

به خاطر تغییرات جسمی که با افزایش سن در سالمندان رخ می‌دهد ، باید نیازهای خود را در رابطه جنسی بازیابی کنند و متوجه شوند که چه چیزی برای آن‌ها به طور مؤثر کار می‌کند (برای به ارگاسم رسیدن، به چه چیزی نیاز دارند؟). رابطه جنسی سالمندان باید با شیوه‌های مختلف و استفاده از عشق‌بازی و بازیگوشی‌های خاصی، انجام شود تا افراد با آزمایش روش‌های مختلف ، بهترین روش برای داشتن رابطه جنسی عاشقانه را دریابند.

در رابطه جنسی از چیزی خجالت نکشید و اگر در دوران پیری نمی‌توانید مانند جوانی‌تان ، فعال و قدرتمند باشید و یا حتی اگر دچار اختلال نعوظ شده‌اید، سعی کنید با برقراری رابطه جنسی مکرر و تلاش زیاد ، رابطه جنسی خود را تقویت کنید.

رابطه جنسی سالمندان : عشق بازی در رابطه جنسی

مراجعه به پزشک برای بهبود رابطه جنسی سالمندان

از دست دادن میل جنسی در سالمندان ، موضوعی بسیار رایج است که ممکن است به خاطر استفاده از داروها (برخی داروها بر میزان میل جنسی و توانایی ارگاسم تأثیر می‌گذارند) و یا بیماری‌ها مختلف (مانند بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت، مشکلات هورمونی، افسردگی و اضطراب) به وجود آید. کاهش میل جنسی در سالمندان تا حدودی طبیعی است، اما اگر میل جنسی شما به طور چشمگیری کم شده است، بهتر است با مراجعه به پزشک مشکل خود را برطرف کنید. داروهای مختلفی برای افزایش میل جنسی و تقویت رابطه جنسی سالمندان در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد که بهتر است با مراجعه به پزشک و مشورت با او ، از آن‌ها استفاده کنند.

برای آشنایی کامل با روش‌های درمان اختلالات جنسی، مقاله  ” درمان اختلالات جنسی را از مجله پزشکی دکتر سوشا مطالعه نمایید تا با مراکز درمانی اختلالات جنسی نیز آشنا شوید.

رابطه جنسی سالمندان : از دست دادن میل جنسی در سالمندان

دارو برای افزایش میل جنسی سالمندان

داروهایی که برای افزایش میل جنسی در سالمندان استفاده می‌شوند با داروهایی که برای دیگر سنین استفاده می‌شوند تفاوتی ندارند. داروهایی مثل ویاگرا در بازار وجود دارد که به اختلال نعوظ در مردان سالمند کمک می‌کنند. بهتر است بدانید اثر این داروها موقتی و فقط برای یک‌بار رابطه جنسی است و برای رابطه جنسی بعدی مجدداً باید آن را مصرف کرد.

افسانه یا واقعیت؟ بزرگ کردن آلت تناسلی مردانه به صورت دائمی ممکن است ؟ افزایش طول آلت تناسلی به صورت دائمی امکان‌پذیر نیست و داروها تنها به طور موقتی با افزایش خون‌رسانی به آلت تناسلی، مشکل نعوظ را برطرف می‌کنند. توصیه می‌کنیم بجای استفاده از این داروها از روش‌هایی مثل درمان زود انزالی با داروی گیاهی یا جو دوسر برای درمان انزال زودرس استفاده کنید.

چرا زنان میل جنسی خود را با افزایش سن از دست می‌دهند؟ همان‌طور که در بالا اشاره شد، با بالا رفتن سن، میزان استروژن کاهش پیدا می‌کند که تغییراتی در اندام تناسلی خانم‌ها به وجود میاورد و در نتیجه این تغییرات میل جنسی آن‌ها کاهش میابد. می‌توان با استفاده از روش‌هایی مثل تقویت حس جنسی زنان با گیاهان دارویی به درمان ناتوانی جنسی در خانم ها کمک کرد.

رابطه جنسی سالمندان : افزایش طول آلت تناسلی در مردان سالمند

 

نتیجه گیری:

با افزایش سن، همواره شاهد کاهش میل جنسی سالمندان هستیم، اما این بدین معنی نیست که نیاز جنسی در سالمندان وجود ندارد. رابطه جنسی سالمندان می‌تواند فواید زیادی برای آن‌ها داشته باشد که به بهبود زندگی آن‌ها کمک می‌کند. با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله ذکر شد، می‌توان تا حد قابل قبولی مشکلات جنسی سالمندان را برطرف کرد.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


منبع مقاله :

تهیه و گردآوری : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر