دیسک کمر و راه‌های درمان سنتی آن

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
دیسک کمر و راه‌های درمان سنتی آن

طب سنتی و درمان دیسک کمر 

مجله پزشکی و سلامت : اگر از دیسک کمر رنج می‌برید می‌توانید با اجرای توصیه‌های خود مراقبتی و نیز توصیه‌های سنتی، علائم این بیماری را کاهش دهید. اولین علامت این بیماری معمولاً کمردرد است. اما جالب است بدانید در برخی افراد هیچ دردی بروز نمی‌کند . صرف نظر از بروز درد، جستجوی راه‌های مؤثر برای پیشگیری از گسترش بیماری امری الزامی می‌باشد. در این مقاله سعی بر این است تا روش‌های مفید طب سنتی و خود مراقبتی در خصوص درمان این بیماری ارائه شود.

 مصرف کورکومین

کورکومین یکی از ترکیبات فعال موجود در زردچوبه است. این ترکیب ضد التهابی، به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند. کورکومین باعث کاهش التهاب و برداشتن مایعات اضافی در بین مهره‌ها می‌شود. متخصصان طب سنتی به افراد مبتلا به دیسک کمر مصرف روزانه این گیاه دارویی را به عنوان ادویه توصیه می‌کنند.

 حرکات کششی یوگا

این ورزش یکی از بهترین راه‌های درمان مسائل مربوط به کمر است. حرکات کششی یوگا با ارتقای سلامت بافت پیوندی و نیز تقویت عضلات پیرامون مهره‌ها سبب کاهش فشار وارد شده بر این قسمت می‌شود. علاوه بر این، یوگا با برداشتن مایعات تجمع یافته در بین مهره‌ها باعث پیشگیری از مسائل بعدی می‌شود.

 ویتامین C

این ویتامین مؤثرترین ماده غذایی برای بهبود دیسک کمر و رفع پارگی‌های عضلانی اطراف دیسک‌ها می‌باشد. این ویتامین سبب تولید کلاژن مورد نیاز در بافت آسیب دیده می‌شود از این‌رو روند بهبودی را تسریع می‌کند. محققان مصرف متوسط 5000 میلی گرم روزانه از این ویتامین را توصیه می‌کنند. برای دانستن منابع سرشار از ویتامین C به بخش توصیه‌های سایت دکتر سوشا رجوع نمایید.

 مکمل‌ها

مکمل‌هایی که حاوی روی، مس، کندروی تین سولفات، گلوکز آمین سولفات، آمینواسیدهای آزاد، منیزیم، کمپلکس ویتامین B، ویتامین C و مولتی‌ ویتامین‌هایی که حاوی مواد معدنی هستند بسیار مفید هستند. اطلاعات بیشتر در خصوص مواد غذایی غنی از این ریز مغذی‌ها می‌توانید به سایت دکتر سوشا مراجعه نمایید.

 لازم به ذکر است که قبل از هر گونه درمان سنتی و یا خود مراقبتی پزشک معالج باید درجه پیشروی و مرحله بیماری شما را مشخص نماید و شما برای انجام هرگونه توصیه با ایشان مشورت نمایید.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر