نکات مهم هنگام خوردن غذای بین راهی در مسافرت های نوروزی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
نکات مهم هنگام خوردن غذای بین راهی در مسافرت های نوروزی

خوردن غذای بین راهی در مسافرت های نوروزی

مجله پزشکی و سلامتهنگامی که شما به تعطیلات آخر هفته و مسافرت های نورورزی فکر می‌کنید، مواد غذایی گوناگونی مثل کباب، پیتزا، سالاد ماکارونی به ذهن شما خطور می‌کند. هنگامی که به خوردن غذای بین راهی در مسافرت های نوروزی فکر می‌کنید، احتمالاً اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، فست فود است. کمی به نوع غذایی که می‌خورید فکر کنید و سعی کنید انتخاب بهتری نسبت به مواد غذایی که می‌خورید، داشته باشید. بهتر است خوردن غذای بین راهی که به شما احساس خستگی و یا سیری مضاعف می‌دهند را ترک کنید و مواد غذایی مفیدتر و با تأثیر مثبت را برای اوقات فراغت و مسافرت های نوروزی خود انتخاب کنید. مواد غذایی که شما در جاده می‌خورید به عنوان یک کیت تعمیر سفر عمل می‌کنند. در اینجا چند راهنمایی در رابطه با خوردن غذای بین راهی سالم در مسافرت های نوروزی در اختیار شما قرار داده‌ایم.

خوردن غذای بین راهی در رستوران یا فروشگاه مناسب

اگر زمانی که در مسافرت های نوروزی هستید، برای خوردن غذای بین راهی ، جلوی یک مغازه فست فود بایستید، انتخاب شما فقط به خوردن فست فود محدود می‌شود. اما اگر جلوی یک فروشگاه مواد غذایی بزرگ و یا میوه فروشی توقف کنید، انتخاب شما گستره می‌شود ، همچنین می‌توانید بین غذاهای سالم و مغذی انتخاب کنید و از خوردن غذاهای مضر و آشغالی مانند فست فود دور می‌شوید. در مسافرت های نوروزی به‌جای خوردن غذای بین راهی که هیچ فایده‌ای ندارد ، غذاهای مفیدی مانند آجیل ، سالاد ، میوه و کباب بخورید.

افزایش تعداد وعده غذایی و کاهش حجم آن در مسافرت های نوروزی

خوردن مقدار کمی از غذاهای سالم در مسافرت های نوروزی ، به مغز شما این سیگنال را می‌فرستد: مواد غذایی فراوانی به بدن شما در حال عرضه است،بنابراین شرایط برای سوزاندن کالری مناسب است. در نتیجه بدن حتی کالری کم دریافتی را می‌سوزاند و این کالری به صورت چربی ذخیره نمی‌شود ، بلکه تبدیل به انرژی شده و شما سرحال و شاداب می‌شوید. در حالی که مصرف بیش از حد کالری در یک وعده غذایی (حتی اگر مواد غذایی سالم باشند) ، این پیام را به مغز می‌فرستد :مواد غذایی زیاد نیست و باید این ماده غذایی را ذخیره کنید، در نتیجه ماده غذایی که خورده‌اید به صورت چربی ذخیره می‌شود. همچنین خوردن مقدار زیادی غذا در یک وعده شما را تنبل و خواب آلوده می‌کند و ممکن است در مسافرت های نوروزی برای شما خطر تصادف را ایجاد کند.

افزایش تعداد وعده غذایی و کاهش حجم آن در مسافرت های نوروزی

خوردن غذای بین راهی با پروتئین بالا

خوردن غذای بین راهی که حاوی پروتئین فراوان باشد فوایدی مانند کنترل وزن،تثبیت قند خون (جلوگیری از کمبود انرژی)، لاغری و افزایش قدرت و انرژی را به همراه دارد. پروتئین‌های کامل عبارت‌اند از: پروتئین‌های حیوانی( گوشت، مرغ و ماهی) ، فراورده‌های لبنی ، حبوبات (مانند نان گندم کامل با کره مهره، یا نان ذرت مکزیکی ذرت با لوبیا). در طول مسافرت های نوروزی و برای فعالیت‌های هنگام مسافرت مانند پیاده‌روی ، شنا و یا قدم زدن در ساحل، شما نیاز به انرژی زیادی دارید که خوردن پروتئین این انرژی را برای شما فراهم می‌کند.

وعده غذایی را حذف نکنید و تنقلات مفید بخورید

اغلب زمانی که در جاده هستیم، دسترسی منظم به مکان مناسبی برای خوردن غذای بین راهی نداریم. بدترین حالت زمانی است که وعده غذایی را حذف کنید و به جای آن تنقلاتی مانند کیک شکلاتی بخورید. مشکل این است که بدن در پاسخ به کمبود مواد غذایی، برای جلوگیری از احساس گرسنگی، سوخت و ساز را کند می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق میان وعده‌های سالمی مانند بادام، سبزیجات خام و حمص، ماست و انواع توت‌ها، میوه تازه و خشک و تخم مرغ آب‌پز به همراه خود داشته باشید تا بدن شما با کمبود مواد غذایی مواجه نشود و هرگز وعده غذایی را حذف نکنید. به محض اینکه به یک رستوران تمیز رسیدید، نهار یا شام بخورید. اگر مایل به خوردن غذای بین راهی در رستوران‌های میان راه نیستید، می‌توانید غذای مورد علاقه‌تان را بپزید و به همراه خود بیاورید تا در جاده و مسافرت های بین راهی بخورید.

از مواد غذایی به درد نخور دوری کنید

زمانی که در مسافرت های بین راهی هستید، از خوردن غذاهای بین راهی که شما را تخلیه انرژی می‌کنند و یا هیچ سودی برای بدنتان ندارند، دوری کنید. مواد غذایی که باید در جاده از مصرف آن اجتناب کنید عبارت‌اند از:
1) کربوهیدرات‌های ساده و یا مواد غذایی با قند بالا، مانند آب‌میوه، سودا، نوشابه و یا تنقلات شیرین
2) هر چیز سرخ شده
3) دسر بدون چربی و شیرین ، که مواد شیمیایی دارند که بدن به راحتی قادر به متابولیسم آن‌ها نیست.
4) هر چیز هیدروژنه (مانند خامه غیر لبنیاتی، کره بادام زمینی ، مارگارین و غذاهای پخته بسته بندی)

از مواد غذایی به درد نخور دوری کنید

در مسافرت های نوروزی آب فراوان بنوشید

بله ، آب غذا است. بدن برای تمام عملکردهای خود به آب نیاز دارد. نوشیدن آب فراوان سموم را از بدن خارج کرده، پوست را با طراوت نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند کمتر غذا بخورید. همچنین به کاهش خستگی زیاد به خاطر راه طولانی ، علائم ناشی از تماس بیش از حد با گرما یا نور خورشید و هوس مواد غذایی به درد نخور، کمک می‌کند. باور کنید که دلیل هوس کردن مواد غذایی به درد نخور در جاده ، نوشیدن آب کم است.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر