درمان دردهای سیاتیکی با راه رفتن به دو شیوه متفاوت

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان دردهای سیاتیکی با راه رفتن به دو شیوه متفاوت

دردهای سیاتیکی و درمان سیاتیک

مجله پزشکی و سلامت : دردهای سیاتیکی به دردهایی اطلاق می‌گردند که در اطراف عصب سیاتیک ایجاد می‌شوند. این دردهای سیاتیکی از قسمت تحتانی کمر به سمت هر دوپا امتداد دارند. دردهای سیاتیکی زمانی ایجاد می‌گردند که دیسک‌های ستون فقرات بخشی از عصب را تحت فشار قرار دهند. این حالت سبب التهاب، درد و تا حدودی بی حسی در پا می‌گردد. اگرچه دردهای سیاتیکی می‌توانند دردناک باشند ولی در بیشتر مواقع در یک دوره درمانی کوتاه، علائم از بین می‌ رود.

عوامل مؤثر در بروز دردهای سیاتیکی

عوامل متفاوتی در بروز و یا شدت دردهای سیاتیکی تاثیرگذارند، این عوامل عبارت‌اند از:

• بیرون‌زدگی دیسک بین ‌مهره‌ای : دیسک‌های بین مهره‌ای، صفحاتی هستند که این صفحات بافت غضروفی دارند و مهره‌ها را از هم جدا می‌کنند. زمانی که دیسک‌های بین مهره‌ای سالم باشند، ستون مهره‌ انعطاف‌پذیر است و مهره‌ها بر روی هم می‌لغزند. با افزایش سن و در اثر انجام کارهای فیزیکی شدید این دیسک‌ها تحلیل می‌روند. این مسئله موجب بیرون زدن دیسک از محل خود و فشار بر روی نخاع و اعصاب می‌شود.
• سندرم پیریفورمیس : بیماری است که در آن به علت سفت شدن یا اسپاسم عضله پیریفورمیس عصب سیاتیک آزرده می‌شود و این موجب احساس درد در باسن و انتشار این درد به کمر و پشت ران می‌گردد.
• سر خوردن مهره یا بیماری اسپوندیلولیستزی (به معنای سر خوردن یک مهره به سمت جلو ، روی مهره پایینی است و موجب تنگی کانال نخاعی می‌شود.)
• تومورهای نخاعی
• تنگی ستون مهره‌ ( تنگی کانال نخاعی)
• تومورهای عصب سیاتیک
• ضربه دیدن ستون مهره‌ (به عنوان مثال در اثر تصادفات رانندگی)

شیوه راه رفتن نیز بر دردهای سیاتیکی بسیار تأثیرگذار است. در ادامه دو شیوه راه رفتن را برایتان توضیح خواهیم داد. این شیوه‌های راه رفتن از بروز درد سیاتیک پیشگیری می‌کنند و در درمان سیاتیک موثر هستند.

عوامل مؤثر در بروز دردهای سیاتیکی

درمان دردهای سیاتیکی با کوتاه کردن گام‌ها

اکثر مردم پله‌هایی را بالا می‌روند که بیش‌ازحد طولانی و بلند می‌باشند، این کار باعث می‌شود که لگن فرد بدون دلیل باز شود. برداشتن گام‌های بلند نیز باعث باز شدن بیش‌ازحد ران و زانو می‌شود و درنتیجه این باز شدن بیش‌ازحد پا، به ستون فقرات فشار می‌آورد و بر آن تأثیر می‌گذارد ؛ در نتیجه موجب به وجود آمدن دردهای سیاتیکی می‌شود.
طول گام زمانی ایده آل است که پاشنه پای شما در راستا و زیر زانوی شما باشد. این موجب می‌شود که انتقال وزن از بدن به‌درستی صورت گیرد. هنگامی‌که گام بلند برمی‌دارید، پاشنه پای شما جلوتر از زانو است و انتقال وزن نیز به دشواری صورت می‌گیرد. این دشواری روی لگن و ستون فقرات احساس می‌شود و موجب دردهای سیاتیکی می‌شود. درنتیجه برای درمان سیاتیک ، گام‌های کوتاه بردارید.

درمان دردهای سیاتیکی با کوتاه کردن گام‌ها

برای درمان دردهای سیاتیک ، لگن خود را سفت نکنید

بسیاری از مردم در هنگام ایستادن و راه رفتن ، باسن خود را تو نگه می‌دارند و عضلات آن را سفت می‌کنند.زیرا به این افراد گفته شده است که بهتر است برآمدگی باسن خود را تو نگه دارند.
تو نگه داشتن لگن یا باسن بدترین کاری است که هر کسی می‌تواند برای دردهای سیاتیکی انجام دهد، زیرا این کار موجب تشدید دردهای سیاتیکی می‌شود.زمانی که شما باسن خود را تو نگه می‌دارید ، عضلات و مفاصل ساکروایلیاک تنگ‌تر می‌شوند و در نتیجه شدت دردهای سیاتیکی افزایش می‌یابد. بهتر است برای درمان سیاتیک ، لگن خود را سفت نکنید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر