علت جوش روی بازو (10 روش کم خرج! برای درمان جوش بازو)

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 6 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
علت جوش روی بازو (10 روش کم خرج! برای درمان جوش بازو)

روش‌های خانگی درمان جوش روی بازو ؟

درمان جوش بازو موضوعی‌ است که در این مقاله قصد داریم به طور ویژه درباره آن صحبت کنیم. گرچه جوش یا آکنه بیشتر در صورت ایجاد می‌گردد، با این وجود بازوها نیز در این باره بسیار مستعد هستند. دلایل جوش بازو مانند ترشح بیش از حد چربی، انسداد منافذ و عفونت‌های باکتریایی، مشابه جوش صورت هستند. با این وجود عواملی نظیر پوشیدن لباس‌های تنگ، تعریق بیش از حد و بلند بودن موها، می‌توانند جوش بازو را تشدید کنند.

در این مقاله درباره روش‌های خانگی درمان جوش بازو با شما صحبت خواهیم کرد؛ بنابراین با ما همراه باشید. برای دریافت مشاوره پزشکی تلگرام به بخش مشاوره تلگرام دکتر سوشا مراجعه کنید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

درمان جوش روی بازو با سرکه سیب

در بسیاری از مواردی که به دنبال یک درمان خانگی هستیم، معمولاً نام سرکه سیب را خواهیم شنید. این معجون پر خاصیت در درمان مشکلات پوستی و آکنه نیز مؤثر است. سرکه سیب کمک می‌کند تا تعادل pH پوست حفظ شود و جوش‌های آن به طور طبیعی برطرف شوند. سرکه سیب همچنین یک عامل ضد التهابی و ضد باکتریایی شگفت‌انگیز است. شما می‌توانید سرکه سیب را در محل آکنه استعمال کنید، اما قبل از اقدام، آن را با کمی آب رقیق کنید. شما همچنین می‌توانید آن را به صورت خوراکی با افزودن با عسل و آب مصرف کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله ” درمان جوش های هورمونی ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره رایگان پزشکی به بخش مشاوره تلگرام دکتر سوشا مراجعه کنید.

سرکه سیب برای درمان جوش روی بازو

درمان جوش بازو با روغن درخت چای

روغن درخت چای یک راهی فوق‌العاده برای درمان جوش بازو است که بسیاری از موارد را برطرف می‌کند. روغن درخت چای حاوی خواص ضد باکتریایی است و به عنوان یک آنتی‌سپتیک (ماده ضدعفونی‌کننده) مؤثر عمل می‌کند. هنگامی که از روغن درخت چای روی پوست استفاده می‌شود، با کشتن باکتری‌های مرتبط با آکنه، به درمان جوش بازو و بدن کمک می‌کند. روغن درخت چای علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، مزایای دیگری هم دارد؛ به عنوان مثال هم مقرون به صرفه است و هم به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. اگر برای اولین بار است که از روغن چای استفاده می‌کنید، آن را با چند قطره روغن زیتون رقیق کنید.

درخت چای از بین بردن جوش و جای جوش روی بازو

درمان جوش بازو با چای سبز

محتوای آنتی‌اکسیدانی بالای چای سبز به از بین بردن التهاب و خشکی پوست کمک می‌کند. همچنین تولید چربی پوست را کنترل می‌کند. برای بهره‌مندی از این مزایا، یک کیسه چای سبز باکیفیت را در یک فنجان آب گرم قرار دهید. صبر کنید تا چای سرد شود، آن را به یک بطری اسپری وارد کنید و به آن مقداری آب (بیش از ½ فنجان) اضافه کنید. بعد از حمام، چای سبز رقیق‌شده را بر روی ناحیه درگیر با جوش یا آکنه اسپری کنید. سپس صورتتان را با یک حوله تمیز و لطیف، خشک کنید. شما می‌توانید برای گرفتن نتیجه بهتر و سریع‌تر، این کار را روزانه تکرار کنید.

چای سبز برای از بین بردن جوش و جای جوش روی بازو

درمان جوش بازو با جوش شیرین

جوش شیرین یک لایه بردار مؤثر خانگی است که پوست را صاف، تمیز و روشن می‌کند. خوشبختانه، شما می‌توانید از این لایه بردار برای درمان جوش بازو و دیگر نقاط بدن نیز استفاده کنید؛ اما با این حال نباید بیش از دو بار در هفته از آن استفاده کنید.

برای ساخت این اسکراب، شما باید دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب مخلوط‌کنید. آب را تا زمانی که یک خمیر نرم به دست آید به جوش شیرین اضافه کنید. به آرامی این خمیر را در ناحیه بازو، روی قفسه سینه، پشت و هر ناحیه مستعد آکنه بمالید. سپس، با آب سرد شستشو دهید. پودر جوش شیرین حاوی غلظت بالایی از آلکالین است که ممکن است برای پوست‌های حساس مناسب نباشد.

درمان خانگی جوش بازو با جوش شیرین

درمان جوش روی بازو با ماسک عسل و زردچوبه

ماسک عسل و زردچوبه یکی از بهترین ترفندهای طبیعی برای درمان جوش بازو می‌باشد. عسل پوست را مرطوب می‌کند، در حالی که مواد موجود در زردچوبه باعث کنترل چربی پوست و جلوگیری از ایجاد زخم در پوست می‌شود. یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط‌کنید. آن را روی ناحیه آکنه قرار دهید و اجازه دهید برای مدت 15 دقیقه در محل باقی بماند. شما از این ترکیب می‌توانید بر روی صورت خود نیز استفاده کنید. برای گرفتن بهترین نتایج، هر دو روز یک‌بار این روند را تکرار کنید.

درمان خانگی جوش بازو با ماسک عسل و زردچوبه

درمان جوش بازو با آسپیرین

آسپرین دارای خواص درمانی زیادی است. به جز کاهش درد، این دارو یک درمان شگفت‌انگیز برای شوره سر و آکنه محسوب می‌شود. برای استفاده از آسپرین برای درمان جوش بازو ، حدود پنج قرص آسپرین را بکوبید تا به صورت پودری شکل درآید. سپس پودر آسپیرین را با سه قاشق آب معدنی و 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط‌کنید. این ترکیب را هر روز در منطقه آسیب‌دیده استعمال کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله ” درمان جوش بدن با سریعترین و بهترین روش ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین به بخش مشاوره تلگرام دکتر سوشا مراجعه کنید.

از بین بردن جای جوش روی بازو با آسپیرین

درمان جوش بازو با خیار

خیار می‌تواند به پاکسازی پوست بدن کمک کند. بدین ترتیب منافذ پوست باز می‌شوند و از بروز آکنه و جوش بدن جلوگیری می‌شود. تعدادی خیار را در مخلوط‌کن بریزید تا یک خمیر صاف تشکیل شود. این خمیر را روی پوست خود بمالید و حدود 15 دقیقه رها کنید. سپس صورتتان را با آب سرد شستشو دهید. برای کسب بهترین نتایج، این روند را هر روز تکرار کنید.

از بین بردن جای جوش روی بازو با خیار

درمان جوش بازو با بلغور جو دوسر

استفاده از بلغور جو دوسر روشی شگفت‌انگیز برای درمان جوش بازو و دیگر قسمت‌های بدن می‌باشد. این ترکیب همچنین در درمان خارش بدن نیز مؤثر است. کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق غذاخوری عسل و آب نیمی از یک لیمو را با یک فنجان بلغور جو دوسر پخته مخلوط‌کنید. سپس این مخلوط را به منطقه آسیب‌دیده بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس شستشو دهید. این کار را هر هفته انجام دهید. بلغور جو دوسر پوست شما را پاکسازی می‌کند، منافذ پوستتان را باز می‌کند و هر گونه چربی اضافی را از پوستتان می‌زداید.

از بین بردن جوش بازو با بلغور جو دوسر

درمان جوش بازو با خمیر دندان

شاید کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد، اما خمیر دندان یک درمان فوق‌العاده برای درمان جوش و آکنه بدن می‌باشد، به من اعتماد کنید! این یک روش آسان و مقرون به صرفه است و بالاتر از همه، آکنه را بدون آسیب رساندن به پوست از بین می‌برد. مقداری خمیردندان را روی ناحیه درگیر با آکنه یا جوش قرار دهید و اجازه دهید برای یک شب بماند. سپس شستشو دهید. شما می‌توانید از این روش برای درمان جوش صورت نیز استفاده کنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله ” درمان جوش صورت بعد از اصلاح ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین به بخش مشاوره تلگرام دکتر سوشا مراجعه کنید.

از بین بردن جوش بازو با خمیر دندان

درمان جوش بازو با پوست پرتقال

اسید سیتریک موجود در پوست پرتقال، به‌عنوان درمان بی‌نظیر برای آکنه و جوش بدن عمل می‌کند. علاوه بر این، آن‌ها حاوی ویتامین C نیز هستند که باعث می‌شود تأثیرپذیری آنان دوچندان شود. پودر پرتقال را زیر آفتاب قرار دهید تا خشک شود. سپس آن را پودر کنید و در ظرفی تمیز در یخچال نگه‌داری کنید. دو بار در هفته، این پودر را به کمک آب به خمیر بدل کنید و برای درمان جوش بازو و دیگر قسمت‌های بدن خود از آن استفاده کنید.

از بین بردن جوشهای چرکی روی بازو با پوست پرتقال


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه مجله پزشکی و سلامت

بیماری های مرتبط با این مقاله
مشاهده و جستجوی بیماری های بیشتر

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام و عرض ادب. ببخشید من دوطرف بازوهام به شدت جوش زده میخواستم بدونم واسه چی اینجوری شدم؟ من باشگاه میرم و از مکملهای پروتیینی استفاده میکنم. یک هفته پیش ازمایش دادم فقط کراتین خونم بالا بود اگه راهنمایی یا راه حلی وجود داره ممنون میشم توضیح بدین ؟
بنزویل پروکساید ارتیرومایسین آزیترومایسین استفاده کردم ولی فایده نداشت احساس میکنم داره بیشترم میشه

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
ضمن سلام و روز بخیر اگر شما آزمایش خون داده اید و بجز کراتینین بالا مشکلی وجود نداشته، پس احتمالا مشکل شما بخاطر وجود باکتری روی بازو است. دلیل اینکه با استفاده از این پمادها مشکل برطرف نشده این است که شما پماد را استفاده میکنید و باکتری ها از بین میروند، اما مجددا در محیط قرار میگیرید و باکتری های جدیدی منتقل میشوند. به همین دلیل حتما در هنگام ورزش در باشگاه پارچه تمیزی با خود به همراه داشته باشید و روی وسایل بیندازید که بدن شما با آلودگی های روی سطح تماس نداشته باشد. این پارچه را هربار بعد از تمرین بشویید. همچنین بعد از باشگاه حتما دوش بگیرید و بعد از حمام سرکه سیب به بازوهای خود بزنید. همچنین میتوانید روغن درخت چای را از عطاری ها خریداری کرده و روزی دو بار به محل جوشها بمالید. روغن درخت چای یک آنتی بیوتیک طبیعی است و جوشها را از بین میبرد
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

بازوهای من خیلی جوشای ریز میزنه و پوست بازوم خشکه. انگار این جوشا دائمیه. چون اصلا بهتر نمیشه. چیکار باید بکنم ؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام معمولا شایع ترین علت به وجود آورنده جوش در بازو تراشیدن موهای این ناحیه است. توصیه میشود از تیغ برای از بین بردن موها استفاده نکنید و از محصولات دیگری مانند کرم موبر استفاده کنید. اگر مجبور به استفاده از تیغ هستید آن را در خلاف جهت موها نکشید و بعد از اصلاح حتما محل را مرطوب نگه دارید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با سلام و خسته نباشید…..سوالی که خدمتتون داشتم این هست که با توجه به اینکه نوزاد دو ماهه دارم و شیر مادر میخوره چه دارویی میتونم استفاده کنم برای جوش بازوم که تاثیری بر شیر دهی نداشته باشه….جوش های بازوی من بطور کاملا یکدفعه ای بوجود آمد در صورتی که قبلا حتی یک جوش هم نداشتم ……مدت ۴ ساله که بازوم پر شده و دیگه هم خوب نشد خیلی برام ناراحت کننده شده ….ممنون میشم راهنماییم کنید …..با تشکر از شما

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام با توجه به اینکه شما شیرده هستید، برای تهیه قرص ها باید با پزشک متخصص مشورت نمایید. از روش های خانگی درمان جوش بازو این است که 5 عدد آسپرین را کوبیده، با دو قاشق آب مخلوط کنید و یک قاشق سرکه سیب به ان اضافه کنید و به محل جوشها بمالید. یکی از عوامل اصلی به وجود اورنده جوش بازو ها، تراشیدن موهای این منطقه است. تیغ را بر خلاف جهت موهای این ناحیه نکشید یا برای از بین بردن موها از مواد دیگری مانند موبر استفاده نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر