درمان بیماری پوستی پسوریازیس به صورت خانگی

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان بیماری پوستی پسوریازیس به صورت خانگی

درمان بیماری پوستی پسوریازیس

مجله پزشکی و سلامت : درمان بیماری پوستی پسوریازیس موضوع پر اهمیتی است که توجه بسیاری از پزشکان را به خود جلب کرده است.پسوریازیس، یک بیماری پوستی است که، چرخه زندگی سلول‌های پوستی را بهم می‌زند و با افزایش سرعت ساخت سلول بر سطح پوست ، باعث بوجود آمدن تکه‌های قرمز یا نقره‌ای ضخیم ، خارش‌دار و خشک می‌شود. این ضایعات پوستی بیشتر در نقاط اطراف پوست سر، آرنج و زانو ظاهر می‌شوند.
این بیماری در بعضی از افراد بسیار آزاردهنده است و راه‌هایی برای کنترل و درمان بیماری پوستی پسوریازیس به کنترل علائم بیماری آن‌ها کمک می‌کند.راه‌ها و داروهای مختلفی برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس وجود دارد اما راه‌های خانگی کمک شایانی در کنترل این بیماری دارد و استفاده از این درمان‌های خانگی آسان و مفیدتر است. که عبارت‌اند از:

کرم ضخیم بمالید

آیا به دنبال راهی برای کم کردن خارش ضایعات پوستی‌تان هستید؟ کرم‌های ضخیم می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.سعی کنید روی ضایعات پوستی ، وازلین و یا کرم ضخیم بمالید.این کار زخم را التیام می‌دهد و قرمزی پوست شما را کاهش می‌دهد.کرم ضخیم مالیدن درمان بیماری پوستی پسوریازیس و علائم آن را برایتان آسان می‌کند.

سرکه سیب طبیعی برای پوست سر

استفاده از سرکه سیب روشی مناسب برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس در پوست سر شما است. محلول آن را چند بار در هفته روی برخی از نقاط پوست سر خود بمالید ، این کار خراش پوست سر ناشی از پسوریازیس را التیام می‌دهد و موجب می‌شود التهاب پوست سر شما خشک شود. درمان بیماری پوستی پسوریازیس و بثورات جلدی آن به این روش آسان است.
از سرکه سیب روی نقاطی که ترک خورده و خونریزی کرده است ، استفاده نکنید ، زیرا موجب می‌شود که شما احساس سوزش کنید.

نور خورشید برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس

مدت زمانی از روز را خارج از خانه و جلوی نور خورشید بگذرانید. نور خورشید بهترین درمان پسوریازیس است.
به نقاط بدون پسوریازیس ، کرم ضد آفتاب بمالید و 5 یا 10 دقیقه در روز جلوی نور آفتاب بروید . بیش از حد زیر نور آفتاب نروید ، نور خورشید بیش از حد می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را بالا ببرد.

حمام نمک دریایی

آیا به دنبال راهی برای تسکین خارش پوستتان هستید؟ وان آب گرم به همراه نمک طعام دریایی و سولفات منیزیم می‌تواند به درمان پسوریازیس کمک کند. بدنتان را 15 دقیقه در حمام نمک بخیسانید و بعد از اینکه بدنتان را آب کشیدید ، روی ضایعات پوستی بدنتان مرطوب کننده بمالید.

حمام نمک دریایی

درمان بیماری پوستی پسوریازیس با کپسایسین 

این ماده باعث تندی فلفل می‌شود و در فلفل تند وجود دارد. محققان می‌گویند این ماده درد، التهاب و قرمزی را کاهش می‌دهد. این ماده در برخی از کرم‌ها نیز وجود دارد و این نوع کرم‌ها برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس مفید هستند.البته ممکن است ، زمانی که از این کرم‌ها استفاده می‌کنید ، احساس سوزش داشته باشید.

زردچوبه و درمان بیماری پوستی پسوریازیس

مطالعات نشان می‌دهد که زردچوبه ، از عود و شعله‌ور شدن پسوریازیس جلوگیری می‌کند و در درمان بیماری پوستی پسوریازیس نقش به سزایی دارد.از این ماده در وعده‌های غذایی و برای چاشنی غذاهایتان استفاده کنید تا درمان بیماری پوستی پسوریازیس در شما به آسانی صورت گیرد.

روغن درخت چای

این یک گیاه بومی استرالیایی است ؛ اما برای تهیه این گیاه نیاز نیست به آن دور دست‌ها بروید.شامپوهای حاوی این گیاه در بازار موجود است و استفاده از آن‌ها به درمان بیماری پوستی پسوریازیس پوست سر کمک می‌کند.

خیس کردن در جو

این کار یک راه طبیعی برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس و تسکین پوست است.در حمام آب گرم مقداری جو بریزید و مدتی در این آب گرم به همراه جو بشینید تا پوست شما التیام یابد.توجه کنید که از آب ولرم استفاده کنید تا پوستتان تحریک نشود.

مدیتیشن و یوگا برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس

کاهش استرس می‌تواند موجب تسکین علائم بیماری شما شود. یوگا بهترین درمان بیماری پوستی پسوریازیس است ، به خصوص اگر دچار ورم مفاصل پسوریازیس هستید و از درد آن رنج می‌برید. یوگا درد مفاصل را تسکین و دامنه حرکات شما را گسترش می‌دهد.

مدیتیشن و یوگا برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس

روی آن نواحی را جمع کنید

در هنگام خواب و یا مواقعی که می‌توانید ، روی نواحی پسوریازیس پوستتان مرطوب کننده بمالید و سپس با روکش پلاستیکی یا دستکش روی آن نواحی را بپوشانید ، بعد از آن یک لباس تنگ نیز بپوشید تا مرطوب کننده بتواند به درستی عمل کند و نواحی پسوریازیس پوست شما درمان شود. حفظ مرطوب کنندگی پوست ، راهی مفید برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس است.

اسید چرب امگا 3

این اسیدهای چرب با التهاب و تورم مبارزه می‌کند ، این اسیدهای چرب در ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی خال مخالی، ماهی تن، ساردین و قزل‌آلا وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از این ماهی‌ها یا مکمل‌های روغن ماهی ، اسید چرب امگا 3 را دریافت کنید. مصرف امگا3 به درمان پسوریازیس کمک می‌کند ، البته هنوز در مطالعات انجام شده مشخص نشده است که چه میزان امگا3 برای درمان پسوریازیس مفید است.

درمان بیماری پوستی پسوریازیس با انگور اورگان

این اسم کمی گمراه کننده است ، این گیاه همیشه سبز است.نام رسمی این گیاه ماهونیا آکویفولیوم (Mahonia aquifolium) است. کرمی را خریداری کنید که 10% مواد تشکیل دهنده آن گیاه انگور اورگان باشد. استفاده از این نوع کرم‌ها در درمان بیماری پوستی پسوریازیس نقش مؤثری دارد.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای

این برنامه غذایی بر روی ماهی، سبزیجات و میوه‌جات و غلات سبوس‌دار تمرکز دارد. یک مطالعه نشان می‌دهد که این رژیم غذایی در درمان بیماری پوستی پسوریازیس مؤثر است.

درمان بیماری پوستی پسوریازیس با آلوئه ورا 

مطالعات نشان می‌دهد این گیاه می‌تواند پسوریازیس را بهبود بخشد و در درمان بیماری پوستی پسوریازیس نقش مؤثری دارد. آلوئه ورا یک گیاه ضد التهابی است و به کاهش قرمزی کمک می‌کند. از ژل یا کرم با 0.5٪ آلوئه ورا بر روی ضایعات پوستی خود بمالید تا علائم پسوریازیس شما تسکین یابد.

درمان بیماری پوستی پسوریازیس با آلوئه ورا

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

باسلام به طور ناگهانی ساق پای دخترم شروع به خارش کرد کم کم تبدیل به زخم شد. دوبار دکتر بردم سفالکسین و صابون و دو پماد داد. کامل صاف شد ولی چند روز بعد از تمام شدن سفالکسین چند دانه جوش زد و مجدد زخم برگشت. به توصیه دکتر قند هم ندادم بخوره ولی ادامه دار شده. لطفا راهنمایی کنید

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کابر گرامی با سلام به نظر میرسد دختر شما به ماده ای حساسیت نشان داده باشد. این ماده میتواند از مواد غذایی تا مواد شست و شو باشد. لطفا بررسی نمایید که آیا اخیرا تغییری در مواد شست و شو (پودر لباسشویی، مایع لباسشویی، نرم کننده، شامپوی بدن، صابون یا ...) به وجود آمده است یا خیر. در صورتی که پاسخ مثبت است، مواد مورد استفاده قبلی را جایگزین کنید. مورد بعدی حساسیت به مواد غذایی است که شما باید بررسی کنید آیا ماده غذایی جدیدی به سبد غذایی شما اضافه شده است یا خیر یا اینکه مارک غذایی را عوض کرده اید؟ بهترین کار این است که تمامی غذاهایی که فکر میکنید باعث بروز حساسیت شده اند را حذف کرده و یک به یک به سبد غذایی بازگردانید تا ببینید دقیقا کدام ماده باعث بروز حساسیت شده است. عوامل موجود در هوا مثل آلودگی یا موجود در رخت خواب مثل مایت ها نیز میتوانند باعث بروز این مشکلات شوند.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام
خیلی وقته که قسمت زیر نافم قارچ زده که به داروخانه و همچنین پزشک مراجعه کردم و چند پماد موضعی برام نوشت که فایده ای نداشت. برای ریشه کن کردن ان باید چکار کنم؟
و سوال دومم اینکه از دو ماه پیش تا الان یه قرمزی کوچکی رو پام وجود داره یک ذره زخم شد،زخمش رو کندم ولی دوباره زخم شده اگر سالک باشه به تمام پام نفوذ کرده یا نه؟
ممنون

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام کاربر گرامی، برای رفع هر دو مشکل شما باید به پزشک مراجعه نمایید تا از پوستتان نمونه برداری کند. قارچهای پوستی انواع زیادی دارند که ممکن است به پماد تجویز شده مقاومت نشان دهند یا حتی به مرور زمان به پمادی که استفاده میکنید مقاومت پیدا کنند. با استفاده از نمونه برداری لایه های قارچ میتوان نوع دقیق قارچ را شناسایی کرد و عامل به وجود آورنده آنرا ریشه کن ساخت. در مورد سالک،این بیماری توسط عفونت انگلی به وجود میاید و با پشه منتقل میشود. یعنی در ابتدا پشه ای باید شما را نیش بزند تا این مشکل بروز کند بنابراین حدس میزنیم مشکل دیگر نیز همان قارچ باشد. با مراجعه به پزشک پوست از هر دو نقطه نمونه برداری کنی تا دلیل به وجود آورنده مشکل شما شناسایی شود.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من صورتمو پیلینگ کردم. بعد دو روز حساسیت نشون داد و نه زد و متورم شد .دکتر مومتازون زد. روز اول خوب بود اما روز دوم که زدم اتیش گرفتم نمیدونم چیکار کنم؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کابر گرامی پوست صورت شما دچار التهاب شده است. میتوانید از مواد گیاهی مثل ژل آلوئه ورا برای کاهش التهاب استفاده کنید. همچنین میتوانید از پوست خیار برای خنک نمودن و کاهش التهاب استفاده نمایید. برای مدتی از استفاده مواد شیمیایی پوستی خودداری نمایید تا پوست آسیب دیده ترمیم شود. مواد لایه برداری حتما قبل از استفاده بر روی پوست صورت باید توسط قسمتی دیگر از پوست بدن (مثل پوست بازو) تست شود. در صورتی که پس از چند دقیقه پوست باز ملتهب شد، ماده لایه بردار مناسب شما نیست. مطالعه منبع زیر میتواند به شما کمک کند. جدیدترین روش های جوانسازی پوست
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

خانمی ۴۷ هستم که از حدود یک سال پیش روی بازوی چپم لکه های سفیدی پیدا شده اند که با گذشت زمان و مخصوصا در شبها خارش بسیار زیادی پیدا میکند و رنگشان به سرخی میزد . علت چیست.

مشاهده کامل

با سلام بر حسب علائمی که اشاره کردید و سن شما، ممکنه دچار عارضه لیکن اسکلروسوس شده باشید اما این بیماری بسیاری نادر هست و باید توسط متخصص مورد بررسی قرار بگیره. از طرفی علل دیگری هم برای ایجاد لکه های سفید روی پوست وجود داره مثل: بیماری برص یا پیسی عارضه تینه آ ورسی کالر هایپوملانوز ایدیوپاتیگ گوتیت پیتیریازیس آلبا هایپو پیگمنتیشن خال های فاقد رنگدانه سوء تغذیه و غیره بنابراین علت مشکل شما می بایست تحت نظر پزشک متخصص، تشخیص داده بشه و متناسب با نوع عارضه، درمان مناسب رو دریافت کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام بدنم قارچ زده چند ساله شامپو استفاده كردم خوب نشده. چي پيشنهاد ميديد ؟ 31 سال مرد

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما آیا تشخیص قارچ بدن شما توسط یک متخصص انجام گرفته یا خود شما؟!و اینکه کی به شما گفته با شامپو میتونید قارچ رو برطرف کنید؟! وضعیت شما نیاز به بررسی و معاینه داره ولی به نظر میرسه شما به ضایعه پسوریازییس و یا اگزما دچار شده باشید که درمان های مخصوص به خود را دارند. به متخصص پوست مراجعه کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر