درد پشت سر نشانه چیست؟

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 6 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درد پشت سر نشانه چیست؟

درد پشت سر چرا ایجاد می‌شود؟

درد پشت سر می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد که برخی از آن‌ها هم ممکن است بسیار جدی باشند. سردرد، ضربه و برخی از بیماری‌ها ممکن است باعث تنش و ایجاد درد در پشت سر شوند؛ اما چه زمانی می‌توان گفت که مسئله جدی و خطرناک است؟ در این مقاله به شما خواهیم گفت که علت درد پشت سر چیست تا بتوانید اقدامات لازم برای درمان و یا کنترل آن را انجام دهید.

 پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” با این ویتامین‌ها دچار سردرد نمی‌شوید ” را در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان پزشکی به کانال تلگرام دکتر سوشا ما مراجعه کنید.

علت درد پشت سر

فرقی نمی‌کند که دچار درد پشت سر سمت راست شده باشید و یا دچار درد پشت سر سمت چپ. در کل یکسری عوامل وجود دارند که درد پشت سر را تشدید می‌کنند. در ادامه به 12 علت اصلی آن اشاره شده است که با مطالعه آن علت سردرد خود را خواهید یافت.

درد پشت سر به دلیل تنش و خستگی عضلات

نشستن در یک موقعیت ثابت برای مدت زمان طولانی می‌تواند به درد شدید در پشت سر شما منجر شود. برای رفع درد پشت سر به این علت، می‌توانید با انجام حرکات کششی در طول روز و در صورت امکان، تغییر موقعیت خود در بازه‌های زمانی مختلف با آن مقابله کنید. همچنین سعی کنید برای کاهش استرس خود اقداماتی انجام دهید.

درد پشت سر به دلیل میگرن

سردردهای میگرنی معمولاً از نوع شدید هستند و می‌تواند باعث درماندگی افراد درگیر با آن شود. این نوع سردردها می‌تواند موجب تهوع و اختلالات بینایی در فرد شود. ماهیت سردردهای میگرنی ضربان دارد است و معمولاً یک سمت از سر را درگیر می‌کند؛ بنابراین اگر دچار درد پشت سر سمت راست و یا درد پشت سر سمت چپ هستید میگرن یکی از علت‌های احتمالی آن خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” نقش ویتامین B6 در پیشگیری از بروز سردرد میگرنی ” را در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره پزشکی تلگرام به کانال مشاوره آنلاین پزشکی دکتر سوشا مراجعه کنید

درد پشت سر به دلیل سردردهای تنشی

شایع‌ترین علت درد پشت سر سمت راست سردردهای تنشی می‌باشد. این سردردها با درد ناخوشایندی که همراه با احساس فشار در اطراف و پشت سر سمت راست است، مشخص می‌شود.

درد پشت سر به دلیل سردردهای تنشی

درد پشت سر به دلیل رابطه جنسی و ورزش

ورزش‌های شدید و رابطه جنسی می‌تواند منجر به نوعی سردرد شود که به نام سردردهای ارگاسمیک معروف است. این عوامل نیز منجر درد پشت سر می‌شوند که علت آن تحریک و انقباض عروق خونی می‌باشد.

درد پشت سر به دلیل نورالژی اکسی پیتال (Occipital neuralgia)

نورالژی اکسی پیتال نوعی از سردرد است که در آن به اعصاب پشت سر که در بالای نخاع و پایه گردن وجود دارند، آسیب وارد می‌گردد. این عارضه منجر به دردهای شدید در پشت گردن و سر و در پایه جمجمه می‌گردد.

پیشنهاد می‌شود مقاله ” چه غذایی بخوریم تا سردردمان خوب شود؟ (سردرد مزمن ) ” را در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.

درد پشت سر به دلیل نورالژی عصب سه قلو (Trigeminal neuralgia)

یکی دیگر از علل درد پشت سر سمت راست نورالژی عصب سه قلو می‌باشد. در این بیماری عصب سه قلو به مرور زمان دچار آسیب می‌شود که بخش زیادی از آن به دلیل فشاری است که از طریق رگ‌های خونی بر این عصب وارد می‌گردد. نورالژی عصب سه قلو باعث ایجاد سردردهای حمله‌ای و ناگهانی و همچنین برافروختگی صورت می‌شود. برای مشاوره آنلاین پزشکی به بخش مربوطه در وب سایت پزشکی دکتر سوشا مراجعه کنید.

درد پشت سر به دلیل آرتریت موقتی

آسیب و التهاب در شریان‌هایی که خون را به سر می‌رسانند، می‌تواند باعث درد در پشت سر و گردن شود. علت این آسیب و التهاب، سیستم ایمنی ضعیف یا استفاده از آنتی بیوتیک ها می‌باشد.

درد پشت سر به دلیل سردردهای آرتریتی

این نوع از سردرد به دلیل آرتریت ستون فقرات و یا گردن ایجاد می‌شود و در پشت سر احساس می‌شود. این نوع سردرد بر اثر حرکت تشدید می‌شود.

درد پشت سر به دلیل سردردهای آرتریتی

درد پشت سر به دلیل سردردهای بازگشتی

استفاده بیش از حد از مسکن (10 بار یا بیشتر در ماه) می‌تواند ایجاد سردردهایی کند که به درد پشت سر منجر می‌شوند. همچنین این نوع سردردها می‌تواند باعث بی‌قراری، اضطراب، تحریک‌پذیری و خواب کم کند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” عواملی که باعث سردرد میشوند ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.

درد پشت سر به دلیل تومورهای مغزی

تومورهای مغزی می‌تواند باعث ایجاد سردردهای شدیدی کند که به خصوص منجر به درد پشت سر سمت چپ می‌شود. تومورهای مغزی می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به بافت مغزی و اعصاب شود که نتیجه آن درد سر، مشکلات بینایی، از دست دادن حس در اندام‌ها، کاهش شنوایی، سرگیجه و افزایش فشار جمجمه باشد.

درد پشت سر به دلیل آپنه خواب

آپنه خواب نوعی اختلال خواب است که می‌تواند منجر به سردردهای مکرر شود که اغلب در پشت سر اتفاق می‌افتند.

درد پشت سر به دلیل سینوزیت

زمانی که سینوس‌ها ملتهب می‌شوند، منجر به درد در صورت و پیشانی می‌شود. این درد همچنین ممکن است به پشت سر گسترش یابد.

درد پشت سر به دلیل گسترش (متاستاز) سرطان به جمجمه

اگر سرطان در فردی به جمجمه گسترش یابد به درد پشت سر و همچنین مشکلاتی د ر بلع و صحبت کردن منجر خواهد شد.

درد پشت سر به دلیل گسترش (متاستاز) سرطان به جمجمه

درد پشت سر به دلیل بیماری پارکینسون

تقریباً یک‌سوم افراد مبتلا به پارکینسون دچار درد در پشت سر و گردن می‌شوند.

درد پشت سر به دلیل عفونت تب دنگی

کسانی که دچار تب دنگی می‌شوند، دچار سردرد شدید و تب بالا می‌شوند. حدود 20 درصد از این سردردها در پشت سر اتفاق می‌افتند.

درد پشت سر به دلیل بیماری تیروتوکسیکوز

بیماری تیروتوکسیکوز که تحت عنوان کم کاری تیروئید نیز شناخته می‌شود، اغلب با درد در ناحیه پشت سر همراه است.

درد پشت سر به علت ارتفاع بالا

سردرد عارضه ای معمول در افراد است که به ارتفاع زیاد عادت ندارند. البته تنها 4 درصد از این سردردها در پشت سر رخ می‌دهد.

درد پشت سر به علت فشار پایین

فشار پایین اغلب باعث بروز سردرد در دو طرف سر می‌شود؛ اما برخی از افراد به دنبال کاهش فشار خون دچار درد در پشت سر می‌شوند که با افزایش فعالیت بدنی، بدتر می‌شود.

درد پشت سر به علت فشار پایین

درد پشت سر به دلیل مشکلات قلب و عروق

درد در پشت سر همچنین ممکن است ناشی از مشکلات قلبی، مانند حمله قلبی باشد. در یک مطالعه مشخص شد که 33 درصد از قربانیان حمله قلبی درد در پشت سر داشتند که با باز کردن عروق کرونری بهبود می‌یافت.

درد پشت سر به دلیل سرفه

سرفه‌های شدید معمولاً باعث سردرد می‌شوند که در 35 درصد از افراد این سردرد در پشت سر ایجاد می‌گردد.

درد پشت سر به دلیل آسیب‌های عضلانی گردن

دردهای ناشی از آسیب گردن اغلب از گردن و شانه‌ها تا پشت سر ادامه می‌یابند که در اغلب موارد شبیه ضربات شلاق هستند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” درمان سردرد بدون خوردن قرص ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید.

غلط نامه سلامت : کارهایی که هنگام سردرد نباید انجام داد

قرار دادن گردن در موقعیت ناصحیح

در غلط نامه سلامت اشاره شده است که شکل غلط نشستن می‌تواند سردرد شما را تشدید کند. نشستن رو به جلو به طوری که گردنتان آویزان باشد،فشار زیادی را به ناحیه گردن و ستون فقرات وارد می‌کند. این فشار می‌تواند منجر به تشدید سردرد شما شود.

خود نشستن نیز اگر طولانی شود سردردتان بیشتر خواهد شد. همچنین هنگام خواب نیز می‌بایست با قرار دادن یک بالش با قوام مناسب در زیر گردن، مانع از فشار مضاعف بر آن شوید.

غلط نامه سلامت : مقدار نامناسب خواب در هنگام سردرد

یک اشتباه رایج در میان مردم، که غلط نامه سلامت قصد دارد به آن اشاره کند، این است که افراد هنگام سردرد احساس می‌کنند باید بیشتر بخوابند. این در حالی است که خوابیدن چه زیادتر از حد لازم باشد و چه کمتر، در هر دو حالت باعث تشدید سردرد خواهد شد.

همچنین سایر مقالات غلط نامه سلامت را در سایت دکتر سوشا بخوانید.

منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه مجله پزشکی و سلامت

برچسب ها

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام وقتتون بخیر.سه روزه که سمت راست پشت سرم درد میکنه که موقع خوابیدن درد نمیگیره وگاهی درد نسبتا بیشتر وگاهی خفیفتر وگاهی اصلا درد نمیکنه.میشه لطف کنید وعلت ان را بفرمایید.
خدمتتون عرض کنم که درحال جهیزیه گرفتن و کارهای عروسی دخترم هم هستم.میشه اینم یه دلیلش باشه. ممنونم از لطفتون

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
درد پشت سر میتواند علت های بسیاری داشته باشد. از جمله آنها خستگی عضلات، میگرن، تغییر در سبک زندگی، استرس و ورزش های شدید و یا آرتروز باشد. ممکن است شما زمان زیادی در روز سر خود را پایین میندازید و با وسایلی مانند گوشی کار میکنید یا مطالعه میکنید، در این صورت بهتر است هنگام کار با گوشی یا مطالعه وسایل را بالا بیاورید و درست مقابل چشمتان نگه دارید طوری که سرتان پاین نیفتد. یا اینکه از بالشت نامناسب استفاده میکنید که در این صورت نیز بهتر است بالشتی استفاده نمایید که هم طراز بدنتان باشد و سرتان به پایین یا بالا خم نشود. و در نهایت حدس شما هم درست است استرس نیز میتواند باعث این مشکل بشود
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام.وقت بخیر
من حدودا ده روزه که دچار سردرد در ناحیه پشت سر و سمت چپ سر شدم بدون وقفه سردرد دارم لطفا راهنمایی کنید. ممنونم

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
سلام . روزتون بخیر. دلایل مختلفی داره. نوع درد، محل و علائم دیگری که احساس می کنید، می تونه به پزشک در تشخیص نوع و درمان سردرد کمک کنه، پس حتما در صورت ادامه درد به پزشک متخصص مراجعه کنید. اما به طور کلی ، درد در پشت سر و گردن میتونه به دلیل آرتروز، طرز ایستادن نادرست و بیرون زدگی دیسک باشه. همین طور درد در پشت سر و گردن میتونه به علت میگرن باشه.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

پسر ۲۷ ساله هستم دو سال ازدواج کردم استرس و حرص زیاد بهم وارد شده . چشمام عمل لازک کردم ۶ ماه پیش.ب مدت یک ماه پشت سرم نزدیک ب گردنم ی دفعه درد شدیدی میگیره و حتی با مسکن خوب نمیشه .
از خواب ظهر بیشتر وقتا بیدار میشم درد پشت سرم شروع میشه علت نمیدونم ممنونم کمکم کنید. اعصبی هم ک میشم شروع میشه. قلیون زیاد نمیکشم دوماه هم میشه کلا ترک کردم.
اهل ورزش بودم ک مدت دوسال دگ ورزش نمیکنم اضافه وزن اوردم. اوایل میگفتم برای چشمام شاید باشه ولی چشمام هم استراحت داره باز بعضی وقتا درد داره‌

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
شما حتما باید ورزش خودتون رو شروع کنین حتی اگر خیلی سبک هم که شده . حتما بالش خود را عوض کنید جوری که کمی بلند باشد و حتما نرم تا به عضلات پشت گردن شما فشار وارد نشود و سعی کنید سر خود را بیشتر به پهلو بگذارید . برای بر طرف شدن درد چشمانتان هم از قطره ی آرتلاک (artelac) یا شست و شو با چای تازه و همچنین شست و شو با شامپو بچه استفاده نمایید . برای کاهش استرس خود هم بسیار مطلوب هست که از قطره کراتاگوس و افشره ی گل سرخ و یا عرق بهار نارنج استفاده کنید .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با سلام . بنده در سه چها روز اخیر دچار ذوق ذوق شدن فرق سر و پشت سر شدم ابتدا چشم درد بعد تیک های شدیدی مانند ضربه به سرم وارد میشد معمولا روی سر نزدیک به فرق سرم و پشت شرم. الان بعد 3 ،4 روز تعداد کم شده ولی گاهی با قورت دادن آب دهان و همچنین گاهی خود بخود پشت سرم و حتی گوشم تیر کوتاه میکشد بهیجوه سردرد دایم نبوده و فقط حالت تیک و ذوق بوده است . سپاسگزارم

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی با سلام اینکه وقتی شما سر درد دارید، آب دهانتان را قورت میدهید سرتان و گوشتان تیر میکشد، و درد به صورت گذرا است احتمالا نشان میدهد که شما مشکل عفونت دارید. این عفونت میتواند مربوط به سینوزیت باشد یا قسمت دیگری از قسمت های گوش و حلق و بینی. ما به شما توصیه میکنیم که برای درمان قطعی، از سرتان عکس بگیرید و به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. اگر مشکل همان عفونت سینوزیت بود، میتوانید از راه های درمانی خانگی مثل استفاده از بخور و عسل و آویشن استفاده کنید. برای اطلاع از روش های دیگر درمان سر درد سینوزیتی مقاله زیر را مطالعه نمایید: چگونه سردرد سینوزیت را از بین ببریم
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

مدت زیادی است از سرگیجه و عدم تعادل و لرزش شدید دست و پا و بی حس شدن انتهای دست و پا رنج میبرم اما نگران کننده تر از همه این موارد درد پس سر من میباشد که بصورت لحظه ای اتفاق می افتد مدت زمان آن کوتاه است اما شدتش بسیار زیاد است و گاهی تا اواسط سرم ادامه می یابد و گاهی در یک نقطه انگار که سوزن فرو میکنند و احساس سوزش در پس سرم میکنم و فکر میکنم چیزی تو سرم فرو میریزد البته بعضی وقتها گیجگاه و چشمهایم را نیز درگیر میکند. آزمایشها و mri و اسکن هم انجام داده ام اما موری پزشکان معتقدند که مشکلی ندارم . اما این مسائل که عنوان کردم خیلی مرا نگران کرده. لطفا به من پاسخ دهید . ممنونم .

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی، چند احتمال را میتوانیم بررسی کنی. یک: استرس و اضطراب فراوان که باعث بروز سر دردهای شما میشود و برای بهبود آنها فقط باید آرامش را به اعصاب خود بازگردانید. دو: جهت گیری نامناسب سر در حین فعالیت های روزانه مثل کار با گوشی، مطالعه، پخت و پز و غیره. اگر زیاد در حین انجام این کارها سر خود را پایین میگیرید، فشار به ماهیچه های گردن وارد میشود و این فشار به صورت درد در ناحیه پشت سر نمایان میشود. برای درمان این مورد بهتر است حالت سر خود را در حین کار تغییر دهید و کمتر سر خود را به پایین خم کنید. سه: کمبود آهن میتواند باعث لرزش و بی حس شدن دست و پا شود. برای اطمینان از این موضوع لازم است آزمایش خون بدهید و از میزان آهن آگاه شوید. بهتر است مقاله بالا را نیز مطالعه نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

خسته نباشید
3هفتس که سردرد دارم بعضی وقتا اونقدر شدید میشه که از خواب بیدارم میکنه . امروز درد زده به چشمم، از پشت سر شروع میشه و میاد به سمت چپ سرم.ممنون

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی با سلام اگر شما سابقه ابتلا به میگرن و مشکلات سینوس ندارید، به احتمال خیلی زیاد مشکل شما "سردرد تنشی" است. همانطور که از اسم آن مشخص است، دلیل این نوع سردرد اضطراب و استرس زیاد است. کارهایی که میتواند به بهتر شدن آن کمک کند در درجه اول کنترل استرس و اضطراب است. میتوانید کمترین دوز مسکنی که سردرد شما را رفع میکند را مصرف کنید اما این کار تنها درد را از بین میبرد و درمان محسوب نمیشود. همچنین میتوانید محل درد را ماساژ دهید و پارچه گرم بر روی آن بگذارید تا درد از بین برود. در حین خواب نیز به حالتی که میخوابید توجه داشته باشید، احتمالا حالتی که برای خواب انتخاب میکنید حالت راحتی نیست که باعث بیدار شدن شما در حین خواب میشود. بالشتی انتخاب کنید که سرتان را هم سطح بدنتان قرار دهد و خیلی بلند یا خیلی کوتاه نباشد.در صورتی که سر درد ادامه دار شد، به پزشک مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله بالا را مطالعه کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من الان‌ یک هفته پشت سرم درد میکنه. اون هفته ناراحتی پیش اومده سرم از پشت به بعد سوخت .بردنم بیمارستان فشارم رو ۲۰ بود. الان بعد یکهفته تا میخوابم از شدت درد از خواب می پرم. خواهش میکنم من چکار کنم. بهم بگین . متشکرم

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی خود فشارخون بالا میتواند عامل ایجاد سر درد باشد. اگر شما اخیرا تغییر خاصی در زندگی خود نداشته اید، برای مثال شروع به انجام ورزش های سنگین نکرده اید، رژیم غذایی خود را تغیر نداده اید، دچار فشار عصبی نشده اید، و یا مبتلا به میگرن نیستید، بهتر است فشار خون بالای خود را کنترل کنید. برای این کار لازم است با انجام یک آزمایش خون متوجه شوید چه باعث فشارخون بالای شما شده است. حتما مطالب بالا و مقاله زیر را مطالعه نمایید. آیا فشار خون بالا می‌تواند باعث سردرد شود؟
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشید مدت یکماهه از سردرد در ناحیه سمت چپ پشت سر رنج میبرم. درد حدود دو سه ساعت یا کمتر طول میشه با استراحت بهتر میشه . ساعت مشخص نداره. به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کردم. دو نوع ام آر ای انجام دادم پزشک گفتند چیز مهمی مشاهده نمیشه. البته من در توضیح ام آر ای کلمه ایسکمیک دیدم سوال کردم: گفت زیاد مهم نیست. قرص دپاکین وکلردیازپوکساید تجویز نمودن. دومی رو چند شبه میخورم. آیا دپاکین با توجه به عوارض کبدی ترسیدم مصرف کنم .نظر شما چیست؟ درضمن قند ۱۶۰ دارم. کنترل شده .قرص زیپمت واتورااستاتین مصرف میکنم .کیسه صفری هم دراوردم .متشکرم

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی با سلام ایسکمیک مغزی به این معنی است که خون برای مدت کوتاهی به مغز نمیرسد، و احتمالا دلیل سردردهای شما نیز همین مشکل است. قرص دپاکین دارویی ضد تشنج و قرص کلردیازپوکساید آرامبخش است. به نظر میرسد پزشک شما برای اسکمیک و سردرد شما دارویی تجویز نکرده است و تنها برای آرامش شما قرص تجویز کرده است. با توجه به شرایط قد و کیسه صفرای شما توصیه میکنیم تصاویر مربوط به ام آر آی را به یک پزشک متخصص مغز و اعصاب دیگر نشان دهید و نظر پزشک دیگری را نیز جویا شوید. مطالعه مقاله بالا نیز به شما کمک میکند.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشید.مدتیه دچار سردرد شدید پاشنه سرهستم طوریه که فکر میکنم چیزی توسرمه سنگینی میکنه. میترسم برم دکتر این سردرد فقط پاشنه سرمه. ممنون میشم کمکم کنید

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی سلام اگر منظور شما از پاشنه سر پشت سر است، درد این ناحیه میتواند علت های بسیاری داشته باشد. از جمله انها میگرن، سینوزیت، ورزش های شدید یا تغییر در سبک زندگی باشد. همچنین اگر شما مدت زیادی در روز سر خود را پایین بگیرید، مثلا برای کار با گوشی یا لپتاپ ممکن است باعث بروز سر درد شود. مطالعه مقاله بالا به افزایش اطلاعات شما در این زمینه کمک میکند.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من مدتیه بعد ورزش یه سردردی دارم که دیونه میشم. مسکن هم خوبش نمیکنه. پشته سرم و بالای سرم درد داره.حالت گیجی و منگی دارم.عصبی میشم و بی حوصله فکم از دردش قفل میشه.ارتوروزم ندارم عکس گرفتم .چکار کنم. ورزش من فیتنس هست

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی بهتر است قبل از شروع به ورزش حرکات گرم کردن ماهیچه های سر و همچنین بعد از اتمام ورزش نرمش های مربوط به سرد کردن ماهیچه های سر و گردن را انجام دهید. همچنین ورزش ها را تا حدی سبکتر انجام دهید. اینکه شما به یکباره ورزش را شروع کرده اید عامل اصلی سر درد شما است. همچنین یک آزمایش خون بدهید، شاید گیجی و منگی به دلیل کمخونی و کمبود آهن باشد.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با عرض سلام و خسته نباشید
الان تقریبا دوروز که پشت سرمو از سمت چپ درد خفیفی درگیر کرده. بعضی اوقات با بستن چشمام درد بیشتر میشه وقتی که چشمامو باز میکنم درد تقریبا از بین میره، یه کم این موضوع واسم ترسناک شده. میشه علتش رو بدونم. مرسی از لطف و توجهتون.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی سلام درد در ناحیه پشت سر میتوان عوامل بسیار زیادی از جمله میگرن داشته باشد. در بعضی شرایط هم ممکن است عوامل ساده ای مثل تغییر نور محیط، تغییر در زمان خواب، ضربه به سر، یا خیره شدن به صفحات کامپیوتری به مدت طولانی باشد. توصیه میکنیم اگر درد ادامه پیدا کرد به پزشک معالج مراجعه نمایید. همچنین توجه داشته باشید در هنگام کار با گوشی به مدت طولانی سر خود را پایین نگه ندارید و در حین خواب از بالشت مناسب استفاده کنید و تاثیرات آن را بررسی کنید. مطالعه مطالب بالا و همچنین مقالات زیر میتواند به شما کمک کند. پیشگیری از بروز سردرد با ویتامین ‌ها و املاح معدنی عواملی که باعث سردرد می‎شوند
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

من 64 سال دارم از بیماری که تقریبا مدت سه ماه دارم رنج می برم از پشت سر وگردن خودم راهنمایی فرمایید چاره چیست ایا این ارتروز چی هست

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
سلام وقتتون بخیر اول از همه شما باید سرتون رو صاف نگه دارین و برای نگاه کردن به صفحه نمایش موبایل ، سرتون رو خم نکنید . همچنین بالش زیر سرتون رو هم نرم و کمی بلند انتخاب کنید .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام اقای دکتر محترم من تقریبا سه ماه از پشت سرم وگردنم درد دارم. نسبتا درد کم دارم. دکتر عمومی رفتم گفت ساییده شده از پشت گردنت. شنبه می روم پیش دکتر مغز و اعصاب

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
سلام وقتتون بخیر ما سایت پزشکی و سلامتی هستیم و جواب شما رو کارشناس سلامتی میدهد شما نباید وقتی با موبایل کار میکنید سرتون رو پایین نگه دارین یا به هر دلیلی تا میتونین سرتون رو صاف نگه دارین همچنین بالش زیر سرتون رو نرم و کمی بلند انتخاب کنین. حتما با پزشک مغز و اعصاب مشاوره کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشید
دردشدید ناحیه پیشانی تا پشت سر گردن سمت چپ همراه با گزگز شدن و بی حسی سمت چپ صورت همراه با درد خفیف دست و پا ی چپ و متورم شدن سمت چپ دست و پا و صورت و درد خفیف سمت چپ زیر بغل و مشکل در تکلم و تمرکز و تفکر و فعالیت .بنظرتون نشانه چیزیه ؟

مشاهده کامل

با سلام علائمی که شما فرمودید بسیار کلی هستند و باید به صورت مرحله به مرحله با رد سایر علل به یک تشخیص صحیح رسید بعلاوه اینکه شما چیزی درباره سن و شرایط سلامت خود نگفتید برای تشخیص دقیق علت مشکل شما نیاز به بررسی نتیجه آزمایشات و عکس برداری هایی نظیر MRI هست ممکنه علائم شما بر اثر یک سکته خفیف ایجاد شده باشه ولی علل دیگری هم میتونه وجود داشته باشه
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام ، بنده مدت یک هفته میباشد که به صورت موقتی احساس سر درد از پشت گردن دارم و تیر میکشد ،خواهشا راهنمائی بفرمائید.
با سپاس فراوان

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما لطفا مقاله بالا رو مطالعه کنید. در این مقاله علل مختلف درد پشت سر نوشته شده. از طرفی بخشی از صحبت شما واضح نیست؛ اینکه می فرمایید سردرد دارید ولی علائم گردن درد رو گزارش میکنید گویا نیست! ممکنه دچار گرفتگی عضلات گردن و مشکل آرتروز گردن باشید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر